Délelőtt Brawn-, délután Williams-siker: Rosberg az élen

Vágólapra másolva!
2009.05.21. 11:44
Mondhatni szokás szerint jól ment a Williamsnek a szabadedzésen: a kevés benzinnel köröző grove-iak Nico Rosberg révén megszerezték az elsőséget a Monacói Nagydíj délutáni gyakorlásán. Rosberg mögött Hamilton, Barrichello, Button, Massa, Vettel, Kovalainen, Räikkönen a sorrend. A délelőtti tréningen Rubens Barrichello bizonyult a leggyorsabbnak.
Rosberg és a Williams ismét jó volt a szabadedzésen
Fotó: Action Images
Rosberg és a Williams ismét jó volt a szabadedzésen
Rosberg és a Williams ismét jó volt a szabadedzésen
Fotó: Action Images
Rosberg és a Williams ismét jó volt a szabadedzésen

Az eheti jogi körök után (a Ferrari keresetét az FIA ellen visszautasította a párizsi bíróság) jöhetett a valódi körözés is: szokás szerint a csütörtöki szabadedzésekkel indult a Monacói Nagydíj.

Eddig jók: Hamilton és a McLaren elégedett lehet
Fotó: Action Images
Eddig jók: Hamilton és a McLaren elégedett lehet
2. SZABADEDZÉS

A délutáni tréninget a csapatok keményebb keverékű gumikkal kezdték, így nem meglepő, hogy 1:19 körüli időket mentek a pilóták.

Az első látványosságot Robert Kubica szolgáltatta, miután tönkrement BMW-je motorja első mért körében a Sainte Devote kijárata után, így aztán intenzív sárga zászló-lengetésbe kezdhettek a versenybírók.

Fokozatosan váltottak puhább gumikra a versenyzők, az idők is javultak: előbb Rosberg állt az élre, majd Kovalainen, a délelőtt még nagyon lassú Toyoták is sokkal gyorsabbak lettek.

A szabadedzés felénél Lewis Hamilton állt az élre (1:16.520), őt Räikkönen, Massa, a délelőtti első Barrichello, Kovalainen és Alonso követte – mondhatni erősen 2008-as képet mutatott az élmezőny. A két Red Bull közül sokáig csak Vettel jött ki, Webber reggel az autójára panaszkodott, így valószínűleg azon dolgoztak a szerelők.

Negyven perccel a zárás előtt Alonso és Barrichello „csapódott be” Hamilton és Räikkönen közé, Webber pedig első mért körével a középmezőnybe került. Hamarosan Massa vette át a vezetést, egy tizedre megközelítve az 1:16-os határt, pedig még csak nem is volt tökéletes a köre: megcsúszott a Mirabeau-ba bemenetnél.

A 2009-ben megszokott világrendet Barrichello állította vissza, aki négy tizeddel autózott jobb időt a brazilnál, ráadásul Kovalainen bejött mögé a második helyre. Jenson Button a hetedik helyen állt, de több mint hét tized lemaradással csapattársa mögött.

Húsz perccel a kockás zászló előtt Rosberg jött föl a második helyre, igaz, a Williams kevés benzinnel körözött. A hajrára aztán a legjobbak már 1:15-ös időket mentek: előbb Hamilton, majd Rosberg vette át az első helyet, Barrichello és Massa előtt. Button a zárás előtt három perccel a negyedik helyre jött fel.

Az utolsó pillanatokban mindenki próbálkozott még ideje javításával, de Rosberg és Bourdais is kisebbet hibázott, az eredmény pedig már nem változott: Nico Rosberg volt a leggyorsabb, Hamilton, Barrichello, Button, Massa és Vettel előtt.


1. SZABADEDZÉS

A tréning elején a Ferrarik domináltak (ha már a tárgyalóteremben nem ment, a pályán illene valamit mutatni…), Massa és Räikkönen az elsők között tudta 1:20 alá szorítani köridejét, Timo Glockkal együtt.

A világbajnoki pontversenyt vezető Jenson Button gyorsan megközelítette az 1:19-et is, igaz, ekkor már Massa 1:18.950-nél tartott, így aztán a Brawn GP pilótájának eredménye csak a második helyre volt jó. Lewis Hamilton első mért körével 1:20 alá ment, de messze volt a Massa-Button duótól, viszont Nico Rosberg igen jó időt repesztett a Williamsszel.

Háromnegyed órával a szabadedzés vége előtt Hamilton javított és a legjobb időt autózta, őt Webber, Barrichello, Rosberg, Alonso és Massa követte. A BMW-sek az edzés addigi részét azzal töltötték, hogy szerelték az autókat, Heidfeldnek az első fékjeivel akadt probléma.

Amikor aztán kijöttek, Heidfeld a 19., Kubica a 20. helyre volt jó, tehát valami továbbra sincs rendben az istállónál… A lengyel pilóta egyenesen katasztrofálisnak nevezte autóját, bár a végére legalább a sereghajtó helyről elkerült, így a mezőnyt a Toyoták zárták.

Fél órával a tréning zárása előtt ismét benépesült a pálya, Vettel Red Bullja kissé elfüstölt, Massa feljött Hamilton mögé, Barrichello viszont „villantott”, és 1:17.189-es körrel az élre állt. Az utolsó percekben a nagy forgalom miatt már csak Kovalainen tudott javítani, így az első ötbe bekerült mindkét Ferrari és McLaren is. Ebben a szezonban nem ehhez voltunk hozzászokva...

2. SZABADEDZÉS
1. Rosberg Williams-Toyota 1:15.243 45
2. Hamilton McLaren-Mercedes 1:15.445 + 0.202 34
3. Barrichello Brawn-Mercedes 1:15.590 + 0.347 40
4. Button Brawn-Mercedes 1:15.774 + 0.531 35
5. Massa Ferrari 1:15.832 + 0.589 41
6. Vettel Red Bull-Renault 1:15.847 + 0.604 33
7. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:15.984 + 0.741 44
8. Räikkönen Ferrari 1:15.985 + 0.742 42
9. Nakadzsima Williams-Toyota 1:16.260 + 1.017 42
10. Piquet Renault 1:16.286 + 1.043 42
11. Alonso Renault 1:16.552 + 1.309 38
12. Webber Red Bull-Renault 1:16.579 + 1.336 27
13. Sutil Force India-Mercedes 1:16.675 + 1.432 37
14. Trulli Toyota 1:16.915 + 1.672 42
15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:16.983 + 1.740 47
16. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:17.052 + 1.809 47
17. Heidfeld BMW 1:17.109 + 1.866 39
18. Glock Toyota 1:17.207 + 1.964 44
19. Fisichella Force India-Mercedes 1:17.504 + 2.261 44
20. Kubica BMW nincs mért kör 2

FORMULA–1 MONACÓI NAGYDÍJ

1. SZABADEDZÉS
1. Barrichello Brawn-Mercedes 1:17.189
2. Massa Ferrari 1:17.499
3. Hamilton McLaren-Mercedes 1:17.578
4. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:17.686
5. Räikkönen Ferrari 1:17.839
6. Nakadzsima Williams-Toyota 1:18.000
7. Rosberg Williams-Toyota 1:18.024
8. Button Brawn-Mercedes 1:18.088
9. Alonso Renault 1:18.283
10. Webber Red Bull-Renault 1:18.348
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:18.927
12. Piquet Renault 1:19.204
13. Vettel Red Bull-Renault 1:19.233
14. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:19.255
15. Fisichella Force India-Mercedes 1:19.534
16. Kubica BMW 1:19.560
17. Heidfeld BMW 1:19.579
18. Sutil Force India-Mercedes 1:19.600
19. Glock Toyota 1:19.783
20. Trulli Toyota 1:19.831
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik