Hamilton szerint most már késő kidobni a szemétbe az idei autót

Vágólapra másolva!
2009.06.07. 18:59
Címkék
A Formula–1-es szezon kezdetekor még azt írtuk volna: óriási blama, hogy a két McLaren csak a 13. és a 14. helyen végzett – ám mára eljutottunk odáig, hogy a Török Nagydíjat követően ez már senkinek nem jut eszébe. Lewis Hamilton is tisztában vele, hogy ez az év elúszott a McLaren számára, és már a 2010-es szezonra gondol.
Nem dobják ki...
Fotók: Reuters
Nem dobják ki...
Nem dobják ki...
Fotók: Reuters
Nem dobják ki...

KÉPGALÉRIA

A képgaléria megnyitásához kattintson a képre!
A képgaléria megnyitásához kattintson a képre!

TÖRÖK NAGYDYÍJ KÖRRŐL KÖRRE

A világbajnok Lewis Hamilton úgy gondolja, hogy talán jobb lett volna, ha a McLaren az idény során korábban úgy dönt, hogy kidobja a szemétbe a 2009-es évadra fejlesztett MP4-24-es kódjelű autóját és épít egy újat – ahelyett, hogy folyamatosan a félresikerült konstrukció javításán dolgozzon.

A Török Nagydíj tökéletesen bebizonyította, hogy a McLaren totális tévúton jár: a gyors kanyarokkal tarkított pályán még inkább kidomborodtak a kocsi nyilvánvaló gyengeségei.

„Most már túl késő volna kidobni, és egy új autót építeni. Ki tudja, lehet, hogy sokkal korábban meg lehetett volna ezt tenni. Most már persze könnyen beszélek, de lehet, hogy éppen ezen a versenyre, netán a következőre sikerült volna olyan mértékű fejlődést produkálni, ami eredményre vezetett volna” – elmélkedett Hamilton a török futam után.

„Egy új autó kifejlesztése, és felépítése öt-hat hónap, és lehet, hogy ugyanezt az eredményt értük volna csak el vele” – mondta Hamilton, aki hozzátette, még nem értik, hogy miért nem működik rendesen az autójuk, szemben a rivális, Ferrari konstrukciójával.

„A Ferrari már a kezdetektől fogva csak a leszorítóerő hiányával küzdött, és szemmel láthatóan rájöttek, hogy mi okozta náluk a problémát. Nekünk is meg van a lehető legtöbb leszorítóerő, a gyors kanyarokban mégis elvészni látszik” – fogalmazott a tavalyi világbajnok.

Nos, valóban igaza lehet a brit pilótának, mert a Török Nagydíj időmérőjének elemzése során kiderült: a Force Indiától eltekintve, a két McLaren volt a leglassabb a 8-as kanyarban, amely a pálya legkeményebb kanyarja.

Ami a versenyt illeti, Hamilton azt mondta, hogy jól érezte magát a számára a 13. helyet hozó futamon, hiszen mindent beleadva versenyzett és élvezte az autóvezetést.

„Meglehetősen eseménytelen versenyem volt, de én mégis elégedett lehetek, hiszen nem rajtam, hanem a kocsin múlt, hogy nem tudtam előrébb végezni. Mostantól fogva az a dolgom, hogy segítsem a csapatot abban, hogy jövőre a lehető legjobb autót sikerüljön kifejlesztenünk” – jelentette ki Hamilton az isztambuli futam után a brit pilóta, aki egy kis sportszerűségért sem ment a szomszédba.

„Jenson Buttonnak szívemből kívánom a legjobbakat Silverstone-ra, ma is fantasztikus munkát végzett, megérdemelten nyert. Ami engem illett, bízom benne, hogy hazai pályán úgy sikerül majd két hét múlva a versenyem, hogy a hazai közönség elégedett lesz a teljesítményemmel” – mondta Hamilton.

TÖRÖK NAGYDYÍJ KÖRRŐL KÖRRE

5. TÖRÖK NAGYDÍJ – EMLÉKEZTETŐ

NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY
1. Button Brawn-Mercedes 1:26:24.848 óra
2. Webber Red Bull-Renault +6.714 mp hátrány
3. Vettel Red Bull-Renault +7.461
4. Trulli Toyota +27.843
5. Rosberg Williams-Toyota +31.539
6. Massa Ferrari +39.996
7. Kubica BMW +46.247
8. Glock Toyota +46.959
9. Räikkönen Ferrari +50.246
10. Alonso Renault +1:02.420 perc hátrány
11. Heidfeld BMW +1:04.327
12. Nakajima Williams-Toyota +1:06.376
13. Hamilton McLaren-Mercedes +1:20.454
14. Kovalainen McLaren-Mercedes +1 kör
15. Buemi Toro Rosso-Ferrari +1 kör
16. Piquet Renault +1 kör
17. Sutil Force India-Mercedes +1 kör
18. Bourdais Toro Rosso-Ferrari +1 kör

NEM FEJEZTÉK BE
Barrichello Brawn-Mercedes
Fisichella Force India-Mercedes

AZ EGYÉNI VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
1. Button 61 pont
2. Barrichello 35
3. Vettel 29
4. Webber 27.5
5. Trulli 19.5
6. Glock 13
7. Rosberg 11.5
8. Massa 11
9. Alonso 11
10. Hamilton 9
11. Raikkonen 9
12. Heidfeld 6
13. Kovalainen 4
14. Buemi 3
15. Kubica 2
16. Bourdais 2
A KONSTRUKTŐRI VB ÁLLÁSA
1. Brawn-Mercedes 96 pont
2. Red Bull-Renault 56.5
3. Toyota 32.5
4. Ferrari 20
5. McLaren-Mercedes 13
6. Williams-Toyota 11.5
7. Renault 11
8. BMW Sauber 8
9. Toro Rosso-Ferrari 5
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik