A cég szerdán azzal indokolta a bejelentését, hogy fennállásának legveszteségesebb évét zárta az idén, és jövőre sem várható jelentős javulás.
A 2009-es szezonban a német Timo Glockot, az olasz Jarno Trullit és a japán Kobajasi Kamuit csatasorba állító Toyota döntése nyomán jövőre már egyetlen japán csapat sem lesz az autósport királykategóriájában, miután a Honda tavaly decemberben távozott.
Az általános japán „exodus" korábbi fejezeteként hétfőn a Bridgestone, a világbajnoki sorozat egyetlen gumiszállítója közölte: a 2010-es idényt követően nincs tovább. A Toyota tulajdonában álló Fudzsi-pálya jövő évtől már nem ad otthont F1-es futamoknak. A Subaru, a Suzuki és a Mitsubishi a ralitól, a Kawasaki pedig a gyorsaságimotoros-világbajnokságtól köszönt el ebben az esztendőben.
A Toyota 2002-ben szállt be a Formula–1-be, és hatalmas gazdasági, valamint technikai háttere miatt kiugró szereplést vártak a szakértők az új csapattól, amely azonban az elmúlt években mindössze három pole pozíciót és tizenhárom dobogós helyet tudott felmutatni, legjobb eredményeként pedig 2005-ben negyedik lett a konstruktőri pontversenyben.