A szezon első futamának otthont adó bahreini pálya hosszú egyenesek, illetve közepesen gyors és lassú kanyarok keveréke. A szezon előtt jelentősen átalakították az aszfaltcsíkot, hosszát 887 méterrel megnövelték, így a Bahrain International Circiut 6 299 méterével a belgiumi Spa után a versenynaptár második leghosszabb pályája.
A munkálatok során a második hosszú egyenest követően egy nyolc kanyarból álló pályarésszel bővült az aszfaltcsík, amely még nehezebbé teszi az autók megfelelő beállításának megtalálását. A hátsó szárnyak nem lehetnek túl meredekek, hogy az egyenesek végén megfelelő sebességet érjenek el az autók, míg a kanyarokban a leszorítóerő hiánya okozna gondot.
Annyi bizonyos, hogy a gumik szerepe óriási lesz, hiszen a pályán található sivatagi homok miatt alacsony a tapadás, az autók sokat csúszkálnak, így a gumik gyorsabban használódnak el, mint normális körülmények között. Ez különösen a futam első felében jelenthet gondokat, amikor a pilóták még tele tankkal köröznek, és ennek következtében nehezebbek a versenygépek. Az autók nagy súlya miatt a fékek is különleges terhelésnek lesznek kitéve, főleg az egyes, a négyes és a huszonkettes kanyarokban.
Azt, hogy ki győzhet a futamon, szinte lehetetlen megjósolni, hiszen egyrészt jelentős szabályváltoztatás (a tankolás betiltása) után a szezon első versenye előtt állunk, ráadásul a pályát is átépítették a legutolsó futam óta. A szezon előtti tesztek azonban azt sejtetik, hogy a Ferrari és a Red Bull is jól szerepelhet, ugyanis a két istálló jó eredményeket ért el a hosszú egyenesekben. A McLaren szimpatizánsai is reménykedhetnek, mivel az istálló által alkalmazott hátsó szárnymegoldás a szakértők szerint akár 6 km/órás sebességtöbbletet jelenthet az egyenesekben.
Ami a gumik kopását illeti, a Bridgestone mérései szerint a négy nagy csapat autói nagyjából hasonló ütemben fogyasztják a gumikat, ilyen szempontból a Sauber élvezhet előnyt.
„Jól szerepeltünk a teszteken, az összes csapat közül a legtöbb kilométert mi tettük meg – nyilatkozta a versenyhétvége előtt a Ferrari pilótája, Fernando Alonso. – Úgy gondolom, jó formában leszünk az első versenyen. A bahreini aszfalt minősége péntektől vasárnapig jelentősen javul majd, szóval türelmesnek kell lennünk, és nem engedhetünk meg magunknak hibákat."
A kétszeres spanyol világbajnok egyébként kétszer győzött Bahreinben, és jelenlegi csapattársával, Felipe Massával egyetemben a nagydíj történetének legeredményesebb versenyzőjének számít (rajtuk kívül Michael Schumacher és Jenson Button állhatott még a dobogó legmagasabb fokára az arab országban).
Egy biztos, ha hihetünk az utóbbi négy év eredményeinek, akkor kulcsfontosságú lesz a végkifejlet szempontjából, hogy ki nyeri meg a 7. Bahreini Nagydíjat – ugyanis az utóbbi négy évben mindig az a pilóta lett a világbajnok, aki a szezon első futamán győzött.
|
Első GP: 2004. 04. 04 | |
Összes GP: 6 | |
Leggyorsabb kör: Jarno Trulli (Toyota), 1:34.556 perc | |
Pálya hossza: 6.299 km | |
Körök száma: 49 | |
Versenytáv: 308.405 km | |
Kanyarok száma: 23 | |
Leszorítóerő beállítás: közepes | |
Használt üzemanyag: 2.8kg / kör | |
Időmérő kezdési idő: 2010.03.13 12:00:00 | |
Futam kezdési idő: 2010.03.14 13:00:00 | |
A 2009-es győztes: Jenson Button (Brawn), 1:28:34.675 óra | |
A 2009-es rajtelső: Jarno Trulli (Toyota), 1:33.431 perc | |
2009-es leggyorsabb kör: Jarno Trulli (Toyota), 1:34.556 perc | |
Legtöbb győzelem: Fernando Alonso, Felipe Massa (2) | |
Legtöbb rajtelsőség: Michael Schumacher (2) | |
Az időeredményeket még az átépítés előtti pályán érték el |