Az Ausztrál Nagydíj az idei versenynaptár első városi futama, de annak ellenére, hogy a pálya nagy részén hétköznapokon normál forgalom halad, az aszfalt viszonylag sima. Gondot okozhat azonban, hogy a pálya koszos és csúszós, hiszen az év többi részében nem rendeznek itt versenyeket. A tapadás a hétvége folyamán fokozatosan javul majd, de ideális nem lesz – így különösen a pénteki szabadedzéseken számíthatunk néhány kicsúszásra.
A 16 kanyarból álló Albert Park rövid egyenesek és szűk sikánok kombinációja, így nagyon megterhelő a motorok és a fékek számára. Mivel a szezon előtt betiltották a tankolást, a nehéz autók különösen igénybe veszik majd a fékeket, és a gyakori kigyorsítások az üzemanyag-fogyasztást is növelhetik
Az idény első futama, a Bahreini Nagydíj után a szurkolók, a média, illetve több pilóta is arra panaszkodott, hogy az új szabályok miatt unalmas versenyt láthattak a nézők. Sajnos el kell keserítenünk azokat, akik a hétvégi futamtól várják a változást, ugyanis a melbourne-i pályán szinte lehetetlen előzni. A legideálisabb pont a célegyenes végén található, de még itt is jelentős sebességbeli különbség kell ahhoz, hogy valaki sikeresen előzhessen. Ami a várható stratégiát illeti, a legtöbb szakértő abból indul ki, hogy Bahreinhez hasonlóan a csapatok egy kerékcserével teljesítik a versenyt.
Így várhatóan ismét kulcsszerepe lesz az időmérő edzésnek: aki szombaton megszerzi az első rajtkockát, jó eséllyel pályázik arra, hogy a futamot is megnyerje – míg aki hibázik az utolsó gyors körében, könnyen a rajtrács hátsóbb részén, és ezzel együtt nehéz helyzetben találhatja magát.
Az izgalomra vágyók abban reménykedhetnek, hogy ismét pályára érkezik a Melbourne-ben szinte hagyományos „résztvevőnek" számító biztonsági autó, és alaposan átírja a forgatókönyvet. Mivel a pálya keskeny, szinte minden kisiklás sárga zászlós figyelmeztetést von maga után – jó esély van tehát arra, hogy idén is látjuk majd munkában a safety cart.
Ami a favoritokat illeti, a legnyugodtabban a Red Bull és a Ferrari háza táján várhatják a magyar idő szerint vasárnap reggel nyolc órakor kezdődő futamot. Sebastian Vettel már Szahírban is nagyszerű teljesítményt nyújtott, és csak motorhibája miatt nem nyerte meg a versenyt. Csapattársa, az ausztrál Mark Webber hazai pályáján szintén jó eredményre lehet képes.
A két Ferrari-pilóta, az első futamot megnyerő Fernando Alonso, és csapattársa, Felipe Massa is jó eséllyel pályázik a győzelemre, nagy kérdés, hogy az időmérő edzésen képesek lesznek-e megverni a két Red Bullt. Ami a másik két nagy istállót illeti: ha Lewis Hamilton vagy Jenson Button az élről indulhat, a McLaren sebességi fölényének köszönhetően megnyerheti a futamot, míg a Mercedes egyelőre nem tűnik annyira erősnek, hogy komoly dobogós álmokat kergessen. Még úgy sem, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher négyszer nyert már az Albert Parkban, ezzel ő a nagydíj történetének legeredményesebb versenyzője.
|
Első GP: 1996. 03. 17. |
Összes GP: 14 |
Leggyorsabb kör: M. Schumacher (Ferrari), 1:24.125 |
Pálya hossza: 5.303 km |
Körök száma: 58 |
Versenytáv: 307.574 km |
Kanyarok száma: 16 |
Leszorítóerő beállítás: magas |
Használt üzemanyag: 2.6 kg/kör |
Időmérő kezdési idő: 2010. 03. 27, 07:00:00 |
Futam kezdési idő: 2010. 03. 28, 08:00:00 |
A 2009-es győztes: Jenson Button (Brawn), 1:34:15.784 óra |
A 2009-es rajtelső: Jenson Button (Brawn), 1:26.202 perc |
2009-es leggyorsabb kör: Nico Rosberg (Williams), 1:27.706 perc |
Legtöbb győzelem: Michael Schumacher (4) |
Legtöbb rajtelsőség: Michael Schumacher, Mika Häkkinen (3) |