Az első szabadedzés elején a pilóták gyorsan letudták az installációs köröket, de már az első percekben betekintést kaphattunk abba, hogy mi lehet majd a legnagyobb probléma a futamon: a túl nagy forgalom. A legtöbb versenyző egy körrel megelégedett, mindössze Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi és Sebastian Vettel járta be kétszer a pályát a tréning legelején.
A versenyhétvége első mért körét Jaime Alguersuari futotta (1:30.020). A spanyol pilóta életében először versenyez Formula–1-es futamon a monacói pályán, így érthető volt a buzgalma – tavaly egyébként az ötödik helyen zárt a hercegségben a Formula Renault 3.5-sorozatban.
Az élmezőny tagjai közül elsőként Jenson Button futott gyors kört, így az első félóra végén a címvédő világbajnok neve mellett szerepelt a leggyorsabb idő, de a McLaren pilótájának 1:20.564-es teljesítménye sem számított sokáig etalonnak. Előbb csapattársa, Lewis Hamilton, majd a két Ferrari-pilóta javította meg Button eredményét.
Felipe Massa 1:16.517-et futott, de még a brazilnál is gyorsabb volt a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, aki 1:16.151-re javította a legjobb időt. A Ferrari spanyolja a folytatásban tovább gyorsult, egyedüliként tudott 1:16 alá kerülni, és 1:15.927-es idejével ő végzett a szabadedzés első helyén.
Az utolsó percekben Kobajasi Kamui a falnak csapódott Sauberjével, a japán autójának első vezetőszárnya leszakadt, így sárga zászlós figyelmeztetés volt érvényben a gyakorlás legvégén.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A Spanyol Nagydíj győztese, Mark Webber már a szabadedzés előtt úgy vélekedett, hogy a Red Bullok előnye ezúttal nem lesz annyira jelentős, mint a korábbi futamokon, ugyanis a monacói pálya nem fekszik különösebben az osztrák istálló gépeinek.
„Kivételes eset volt, hogy Barcelonában majd’ egy másodperccel gyorsabbak voltunk a többieknél. Nem hinném, hogy Monacóban ekkora lenne az előnyünk, mivel teljesen más típusú a pálya, ráadásul hamarabb meg lehet tenni egy kört. Teljesen más a vonalvezetés, így a csapatok nem erre a futamra tervezik az autójukat, mivel csak egyetlen ilyen pálya van a versenynaptárban" – jelentette ki az ausztrál pilóta, aki a gyakorlás nagy részében egy másodperccel volt lassabb Alonsónál.
Webber azonban (csapattársával, Sebastian Vettellel egyetemben) az utolsó percekben rátalált a ritmusra, így a Red Bullok ezúttal is elöl végeztek: a német a második, az ausztrál a negyedik helyen zárt – közéjük a Renault pilótája, Robert Kubica ékelődött be.
A futamon ötször diadalmaskodó Michael Schumacher a hatodik helyen zárt, míg a nagydíj történetének legeredményesebb pilótája, a tragikusan elhunyt Ayrton Senna unokaöccse, Bruno az utolsó előtti, 23. pozíciót szerezte meg, saját csapattársát megelőzve.
1. SZABADEDZÉS | ||||
1. Alonso | Ferrari | 1:15.927 | 31kör | |
2. Vettel | Red Bull-Renault | 1:16.000 | + 0.073 | 26 |
3. Kubica | Renault | 1:16.016 | + 0.089 | 28 |
4. Webber | Red Bull-Renault | 1:16.382 | + 0.455 | 24 |
5. Massa | Ferrari | 1:16.517 | + 0.590 | 29 |
6. Schumacher | Mercedes | 1:16.589 | + 0.662 | 21 |
7. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:16.647 | + 0.720 | 32 |
8. Button | McLaren-Mercedes | 1:16.692 | + 0.765 | 29 |
9. Sutil | Force India-Mercedes | 1:16.805 | + 0.878 | 23 |
10. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.857 | + 0.930 | 30 |
11. Rosberg | Mercedes | 1:17.149 | + 1.222 | 14 |
12. Barrichello | Williams-Cosworth | 1:17.331 | + 1.404 | 28 |
13. Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:17.704 | + 1.777 | 26 |
14. Petrov | Renault | 1:17.718 | + 1.791 | 38 |
15. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.991 | + 2.064 | 36 |
16. Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:18.397 | + 2.470 | 39 |
17. De la Rosa | Sauber-Ferrari | 1:18.434 | + 2.507 | 37 |
18. Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1:18.547 | + 2.620 | 32 |
19. Glock | Virgin-Cosworth | 1:19.527 | + 3.600 | 23 |
20. Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:19.606 | + 3.679 | 31 |
21. Trulli | Lotus-Cosworth | 1:19.902 | + 3.975 | 30 |
22. Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:20.566 | + 4.639 | 18 |
23. Senna | Hispania-Cosworth | 1:21.688 | + 5.761 | 27 |
24. Chandhok | Hispania-Cosworth | 1:21.853 | + 5.926 | 6 |