A mostani idény végén a Bridgestone, az F1 hivatalos és egyben kizárólagos gumiszállítója kivonul a sorozatból, ezért a száguldó cirkusznak új gyártóval kellet szerződést kötnie a folytatáshoz.
A korábbi híreknek megfelelően a Pirelli és a Michelin harcolt egymással, az FIA mai döntése értelmében pedig előbbi váltja a japán vállalatot, amely 2007 óta volt a sportág egyetlen szállítója.
A Pirelli a mostani szerződés értelmében 2011-től három szezonon keresztül látja el abroncsokkal az F1-es csapatokat.
A Pirelli húsz év kihagyás után tér vissza a sorozatba, legutóbb 1991-ben szállított abroncsokat a Formula–1-ben. Az olasz gyártó eddigi utolsó győzelmét (összesen 44-nél jár) a Benettonnal aratta, amelyet akkor Nelson Piquet vezetett.
A Nemzetközi Automobil-szövetség határozata értelmében a következő Formula-1-es szezonban visszatér a 107 százalékos szabály.
Mint ismert, az 1996-tól 2002-ig „élt" szabály szerint az a versenyző, aki az időmérőn a legjobb eredményhez képest több mint hét százalékkal rosszabbul teljesített, nem indulhatott a versenyen. Mivel most három etapban teljesítik a csapatok az időmérőt, ezért „aktualizálni" kellett a szabályt. A mostani döntés értelmében a Q1 számit majd, ha ebben a szakaszban teljesít túl lassan egy pilóta, akkor nem indulhat a futamon.
Felmerül a kérdés, hogy mi lesz azokkal – az amúgy elég gyors – versenyzőkkel, akik kicsúsznak vagy esetleg technikai problémájuk lesz a Q1-ben? Nekik nem kell izgulniuk, ha a szabadedzéseken elég jó időt érnek el, indulhatnak a futamon. |