Azt lehetett tudni, hogy a montreali pálya a McLarennek kedvez, így nem volt meglepő Hamilton pole-ja. A Red Bullnál viszont nemcsak azért búslakodhattak, mert megtört az egyeduralmuk az időmérőkön, hanem azért is, mert Webber váltócsere miatt a második helyett csak a hetedik pozícióból indulhatott.
A startot követően az első három helyen nem történt változás, Hamilton az élen, mögötte Vettel és Alonso haladt. A 13.-ról a nyolcadikra előretörő Michael Schumacher mellett Kobajasi is remekül kapta el a rajtot, ám a japán nem sokáig örülhetett ennek, mivel a 2. körben falnak ütközött, így hamar véget ért a versenye.
Massa és Liuzzi olyan hevesen viaskodott egymással, hogy ütközés és boxkiállás lett a vége mindkettejük számára, így Webber – aki közben megelőzte Buttont – a negyedik helyen találta magát.
A lágy gumik lecserélése céljából Hamilton és Alonso is a boxba érkezett, ráadásul egyszerre, a spanyol pedig a kivezető szakaszon megelőzte angol riválisát. Az első két helyen a legtovább kinnmaradó Red Bullok haladtak, ám a 14. körben előbb Webber, majd Vettel is gumit cserélt.
A boxkiállások okozta kavarodás közben egy ideig Buemi vezette a mezőnyt, de csak addig, amíg ő is meglátogatta csapatát. Hamilton nagyszerűen használta ki, hogy Alonsót feltartotta kissé a svájci, és visszaelőzte a Ferrari spanyolját. A 18. körben így Hamilton, Alonso, Button volt az első három sorrendje, mögöttük Vettel és Webber haladt.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Ezt követően kis időre megnyugodtak a kedélyek, legközelebb akkor történt változás az élbolyban, amikor Hamilton kiállt az őt támadó Alonso elől. A spanyol két körrel később ment ki, de csak Hamilton mögé tért vissza. A verseny felénél az első helyen Webber haladt.
Az ausztrál abroncsai azonban annyira elkoptak, hogy 18 másodperces előnye az 50. körre teljesen elfogyott, így Hamiltonék visszaelőzték.
Alonso előtt tehát ekkor már csak a 2008-as világbajnok haladt, ám nem sokkal később már a 2009-es is, mivel Button a lekörözendő Chandhok „segítségével” megelőzte a ferrarist, akit nem először tartottak fel a verseny során.
A negyedik, illetve ötödik helyen Vettel és Webber volt található, Schumacher és Massa pedig a középmezőnyben csatázott.
Az utolsó tíz körben már nem változott az elöl állók sorrendje, így Hamilton megszerezte idei második futamgyőzelmét, a dobogóra pedig még Button és Alonso állhatott fel.
A McLarennél duplán örülhetnek, mivel Hamilton 25 pontjával átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben, és az eddig vezető Webbert Button is megelőzte.
A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
1. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1 óra 33:53.456 perc |
2. Button | McLaren-Mercedes | +2.254 |
3. Alonso | Ferrari | +9.214 |
4. Vettel | Red Bull-Renault | +37.817 |
5. Webber | Red Bull-Renault | +39.291 |
6. Rosberg | Mercedes | +56.084 |
7. Kubica | Renault | +57.300 |
8. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
9. Liuzzi | Force India-Mercedes | +1 kör |
10. Sutil | Force India-Mercedes | +1 kör |
11. Schumacher | Mercedes | +1 kör |
12. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
13. Hülkenberg | Williams-Cosworth | +1 kör |
14. Barrichello | Williams-Cosworth | +1 kör |
15. Massa | Ferrari | +1 kör |
16. Kovalainen | Lotus-Cosworth | +2 kör |
17. Petrov | Renault | +2 kör |
18. Chandhok | HRT-Cosworth | +4 kör |
19. Di Grassi | Virgin-Cosworth | +5 kör |
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Glock | Virgin-Cosworth | 50 |
Trulli | Lotus-Cosworth | 43 |
De la Rosa | Sauber-Ferrari | 31 |
Senna | HRT-Cosworth | 14 |
Kobajasi | Sauber-Ferrari | 2 |
PILÓTÁK | |
1. Hamilton | 109 pont |
2. Button | 106 |
3. Webber | 103 |
4. Alonso | 94 |
5. Vettel | 90 |
6. Rosberg | 74 |
7. Kubica | 73 |
8. Massa | 67 |
9. Schumacher | 34 |
10. Sutil | 23 |
11. Liuzzi | 12 |
12. Barrichello | 7 |
13. Petrov | 6 |
14. Buemi | 5 |
15. Alguersuari | 3 |
16. Hülkenberg | 1 |
17. Kobajasi | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | |
1. McLaren-Mercedes | 215 |
2. Red Bull-Renault | 193 |
3. Ferrari | 161 |
4. Mercedes | 108 |
5. Renault | 79 |
6. Force India-Mercedes | 35 |
7. Williams-Cosworth | 8 |
8. Toro Rosso-Ferrari | 8 |
9. Sauber-Ferrari | 1 |