Jenson Button és a Brawn-istálló mellett Silverstone volt 2009 legnagyobb nyertese a Formula–1-ben. A Brit Nagydíjat egy évvel korábban elvették a kétezer lakosú közép-angliai falu pályájától, miután a Donington Park 27 évre szóló szerződést kötött Bernie Ecclestone-nal a futam megrendezésére.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Csakhogy a dél-angliai ringet üzemeltető társaság képtelen volt előteremteni a pálya felújításához szükséges összeget, így nem volt más választása, mint visszalépni a szerződéstől. A 27 éves megállapodást pedig Silverstone örökölte meg! Az F1 tehát még évtizedekig visszajárhat a legelső vb-futamnak otthont adó, az idei viadal előtt átépített helyszínre.
Ami az átépítést illeti, az utolsó szektor vonalvezetését jelentősen megváltoztatták, ezért az egész ring hossza mintegy 760 méterrel, 5900 méterre nőtt (Silverstone ezzel a harmadik leghosszabb pálya lett a versenynaptárban). A módosítások révén javult a pálya láthatósága a nézőtérről, nőtt a befogadóképessége, és a versenyzőket is nagyobb kihívás elé állítja – igaz, utóbbiak közül többen attól félnek, hogy a módosítások következtében a pálya elveszti kultikus varázsát. Ugyanakkor a változtatások remélhetőleg megkönnyítik az előzést, ami Silverstone-ban hagyományos nagyon nehéz.
Sokan Monzával hasonlítják össze az újjáépített silverstone-i pályát. Ám lényeges különbség, hogy amíg Monzában a végsebesség az egyik legfontosabb tényező, addig itt a tempós kanyarok miatt az aerodinamikai hatékonyságra helyeződik a hangsúly. Ráadásul egy igazán jó, tempós kör átlagsebessége Siverstone-ban a 252 km/órát is elérheti, amivel túlszárnyalná a rekordnak számító monzai 248 km/órás átlagsebességet.
A Red Bullok a Valenciában látottak alapján verhetetlenek tűnnek a Brit Nagydíjon is, a ring ugyanis nagyon passzol az osztrák istálló gépeinek aerodinamikai tulajdonságaihoz. Várhatóan ezúttal is a McLaren jelentheti a legnagyobb veszélyt Sebastian Vettelre és Mark Webberre: a wokingiak több új fejlesztéssel érkeznek a hétvégére – ráadásul Jenson Button és Lewis Hamilton is hazai versenyére készül.
A Ferrari sokat javult Valenciában – különösen a gyors kanyarokban –, de még mindig jelentősnek tűnik a Red Bull-lal szembeni lemaradása, míg a Mercedes addig nem reménykedhet jó szereplésben, amíg a régóta fennálló gumiproblémákat nem tudja orvosolni.
Az első GP: 1950. 05. 13. |
Összes GP: 42 |
A leggyorsabb kör: Michael Schumacher (Ferrari), 1:18.739 perc |
A pálya hossza: 5900 méter |
Körök száma: 52 |
Versenytáv: 306.906 km |
Kanyarok száma: 18 |
Az időmérő kezdési ideje: 2010. 07. 10., 14 óra |
A futam kezdési ideje: 2010. 07. 11., 14 óra |
A 2009-es győztes: Sebastian Vettel (Red Bull), 1:22:49.328 óra |
A 2009-es rajtelső: Sebastian Vettel (Red Bull), 1:19.509 perc |
A 2009-es leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (Red Bull), 1:20.735 perc |
Legtöbb győzelem: Alain Prost (5) |
Legtöbb rajtelsőség: Jim Clark, Nigel Mansell, Damon Hill (3-3) |