Button remekül kapta el a rajtot, az első kanyarban már ő volt az élen, de hamar tovaszállt a McLaren-boxban az öröm, Hamilton ugyanis összeütközött Massával, ennek pedig a jobb első felfüggesztése látta kárát, ami eltört, így a világbajnoki pontversenyben élen álló brit pilóta versenye néhány száz méter megtétele után véget ért.
A negyedik helyről induló Webber a kilencedikre esett vissza, Schumacher is bejött elé, az ausztrál azonban a 6. körben visszaelőzte a hétszeres világbajnokot. A 9. körben Button, Alonso, Massa, Rosberg, Kubica, Hülkenberg volt az első hat sorrendje.
Button megfutotta a legjobb kört, majd megtette ezt még egyszer, ezután viszont Alonso is odatette magát, így nem nőtt közöttük a különbség. Vettelnek a rádióbeszélgetések alapján motorproblémái voltak, a német látványosan le is lassult, így Webber könnyedén húzott el mellette.
Az élen álló trió továbbra is szorosan egymás mögött haladt, a 30. körben a harmadik helyen haladó Massa kevesebb mint négy másodperccel volt csak lemaradva az élen álló Buttontól. Vettel autója közben „meggyógyult”, így a két Red Bull között két másodperc sem volt.
Az első három helyen állók közül Button ment ki leghamarabb kerékcserére, Alonso és Massa egy, illetve két körrel tovább maradt kint. Hogy ez döntött-e vagy sem, azt nem lehet egyértelműen megállapítani, az mindenesetre tény, hogy Alonso Button elé jött vissza, így 14 körrel a vége előtt Alonso, Button, Massa volt a vezető trió sorrendje.
A végére nagyon begyorsuló Vettel az utolsó körre hagyta a kerékcserét, és a negyedik helyre jött vissza.
Az első három sorrendje már nem változott, Alonso megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét, amivel a harmadik helyre jött fel a világbajnoki pontversenyben, amit a hatodik helyen célba érő Webber vezet, miután öt ponttal megelőzte Hamiltont.
A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
1. Alonso | Ferrari | 1 óra 16:24.572 |
2. Button | McLaren-Mercedes | +2.938 |
3. Massa | Ferrari | +4.223 |
4. Vettel | Red Bull-Renault | +28.193 |
5. N. Rosberg | Mercedes | +29.942 |
6. Webber | Red Bull-Renault | +31.276 |
7. Hülkenberg | Williams-Cosworth | +32.812 |
8. Kubica | Renault | +34.028 |
9. M. Schumacher | Mercedes | +44.948 |
10. Barrichello | Williams-Cosworth | +1:04.200 |
11. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1:05.00 |
12. Liuzzi | Force India-Mercedes | +1:06.100 |
13. Petrov | Renault | +1:18.900 |
14. De la Rosa | Sauber-Ferrari | +1 kör |
15. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
16. Sutil | Force India-Mercedes | +1 kör |
17. Glock | Virgin-Cosworth | +2 kör |
18. Kovalainen | Lotus-Cosworth | +2 kör |
19. Di Grassi | Virgin-Cosworth | +2 kör |
20. Jamamoto | Hispania-Cosworth | +2 kör |
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Trulli | Lotus-Cosworth | 47 |
B. Senna | Hispania-Cosworth | 12 |
Hamilton | McLaren-Mercedes | 1 |
Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1 |
PILÓTÁK | |
1. Webber | 187 |
2. Hamilton | 182 |
3. Alonso | 166 |
4. Button | 165 |
5. Vettel | 163 |
6. Massa | 124 |
7. N. Rosberg | 112 |
8. Kubica | 108 |
9. M. Schumacher | 46 |
10. Sutil | 45 |
11. Barrichello | 31 |
12. Kobajasi | 21 |
13. Petrov | 19 |
14. Hülkenberg | 16 |
15. Liuzzi | 13 |
16. Buemi | 7 |
17. De la Rosa | 6 |
18. Alguersuari | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | |
1. Red Bull-Renault | 350 |
2. McLaren-Mercedes | 347 |
3. Ferrari | 290 |
4. Mercedes | 158 |
5. Renault | 127 |
6. Force India-Mercedes | 58 |
7. Williams-Cosworth | 47 |
8. Sauber-Ferrari | 27 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |