A verseny előtt Jenson Button szombat esti kalandja borzolta a kedélyeket, a pálya környékét a támadás miatt vasárnap már rendőrségi helikopterek pásztázták. A versenyzők a rajt közeledtével már csak a 71 körös viadalra összpontosítottak, a boxban ragadó Christian Klien kivételével mindannyian gond nélkül sorakoztak fel a rajtrácson.
Bruno Senna Hispania-Cosworthjában váltót kellett cserélni, de mivel a brazil az utolsó rajtkockát szerezte meg, ez nem változtatott az induló pozícióján. A lelátókat szokás szerint dugig töltő brazil közönség elsősorban nem neki, hanem a 6. helyről rajtoló Rubens Barrichellónak és a 9. rajtkockát megszerző Felipe Massának szurkolt.
A rajtnál Sebastian Vettel megelőzte a pole-ból rajtoló Nico Hülkenberget, aki mellett az első körben Mark Webber is elment. Fernando Alonso Lewis Hamiltont támadta, és a brit második körben elkövetett hibája után meg is előzte.
Két kör után Vettel, Webber, Hülkenberg, Alonso, Hamilton, Kubica, Barrichello, Massa, Button, Schumacher volt az első tíz sorrendje. Alonso Hülkenberget támadta, de még a hatodik körben sem tudta megelőzni, Vettel előnye a spanyolhoz képest 9.6 másodpercre nőtt. Aztán a hetedik körben a ferraris megelőzte a Williams pilótáját.
Alonso a 8. körben szabad úton autózva is hat tizedet kapott a Red Bull pilótáitól, Hülkenbergnek Hamilton ellen kellett védekeznie, de az autója kis tapadására panaszkodó mclarenest közben Kubica támadta.
A 11. körben a 9. helyről kiálló Jenson Button cserélt kereket, egy körrel később Massa is közepesen kemény keverékű gumikat kapott a szuperlágy helyett, de a boxból kijövet hibázott, és Button megelőzte. Massa a következő körben is a boxba hajtott, s még egyszer új gumikat kapott.
A 14. körben Hülkenberg és Kubica is szervizelt, Button őket is megelőzte. Vettel a 17. kör végén 2.4 másodperccel előzte meg Webbert, 13.7-tel Alonsót, 24.9-cel Hamiltont.
Hamilton a 20. körben ment ki kerékcserére (mögötte jött Schumacher is), az angol a csapattársa elé jött vissza (Schumacher pedig Hülkenberg elé).
A 23. körben Hamilton1:16.2 perces kört futott, ami sokkal jobb volt a Red Bull-osok idejénél, valamint Alonsóénál. A spanyol a 24. körben ki is állt a boxba, s megtartotta harmadik helyét. Egy körrel később Vettel autóján cseréltek kereket, majd Webber jött: az ausztrál csapattársa mögött maradt.
A kerékcserét követően a pilóták sokkal gyorsabbá váltak, s támadták a kerékcserével váró Kobajasit, illetve Sutilt. A japán Buttont, a német Schumachert tartotta fel. Button a 30. körben megelőzte Kobajasit, miközben Vettel és Webber körönként 5-9 tizedmásodpercet vert Alonsóra. Barrichello a 35. körben defektet kapott Alguersuari megelőzése közben, s a boxba kellett hajtania új kerekekért.
Mivel Alonso a harmadik helyen haladt, adódott a kérdés, hogy Vettel elengedje-e Webbert maga mellett, hiszen az ausztrál ebben az esetben nem három, hanem tíz pontot faragna 11 pontos hátrányából. Ám mivel Vettel is versenyben van még a vb-címért, a Red Bull számára nem volt szükség a sorrend átalakítására – legalábbis Christian Horner csapatfőnök hetek óta ezzel érvelt.
Utóbb kiderült, a csapatutasításra az idényzáróig várni kell a Red Bullnál...
Schumacher az 50. körben még mindig Sutil mögött haladt, harminc kört töltött el a német mögött. Liuzzi a Senna-lassító végén a gumifalnak csapódott, a pályára küldték a biztonsági autót. Több pilóta, köztük Hamilton és Button, a boxba állt új gumikért. A McLarenesek a Sutil mögött sok időt veszítő Schumacherrel szembeni előnyüknek köszönhetően nem veszítettek pozíciót.
A safety car mögött az első tíz sorrendje Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Button, Schumacher, Rosberg, Hülkenberg, Kubica, Alguersuari volt. Az 56. körben újraindult a verseny, Webbernek, Alonsónak és Hamiltonnak is meggyűlt a baja a lekörözöttekkel, Vettel meg tudott lógni.
Mire a lekörözések miatti káosz a vb-aspiránsok számára a 60. körben véget ért, Webber 4.4, Alonso 9.4, Hamilton 16.4 másodpercre volt Vetteltől. A verseny végén a két Red Bull visszavett a tempóból, Alonso és Hamilton felváltva futotta meg a verseny leggyorsabb körét.
A konstruktőr-világbajnoki címet besöprő Red Bull kettős győzelmét azonban már nem lehetett meghiúsítani.
A 71 KÖRÖS FUTAM VÉGEREDMÉNYE | |||
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:33:11.803 |
2. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 4.243 mp h. |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | 6.807 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 14.634 mp h. |
5. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 15.593 mp h. |
6. | Nico Rosberg | Mercedes | 35.300 mp h. |
7. | Michael Schumacher | Mercedes | 43.400 mp h. |
8. | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
9. | Robert Kubica | Renault | 1 kör h. |
10. | Kobajasi Kamui | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Sébastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Felipe Massa | Ferrari | 1 kör h. |
15. | Vitalij Petrov | Renault | 1 kör h. |
16. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
17. | Nick Heidfeld | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 2 kör h. |
19. | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 2 kör h. |
20. | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Bruno Senna | Hispania-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Christian Klien | Hispania-Cosworth | 6 kör h. |
FELADTA | |||
Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 49 kör | |
Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 62 kör |
PILÓTÁK | ||
1. | Alonso | 246 |
2. | Webber | 238 |
3. | Vettel | 231 |
4. | Hamilton | 222 |
5. | Button | 199 |
6. | Massa | 143 |
7. | Rosberg | 130 |
8. | Kubica | 126 |
9. | Schumacher | 72 |
10. | Barrichello | 47 |
Sutil | 47 | |
12. | Kobajasi | 32 |
13. | Hülkenberg | 22 |
14. | Liuzzi | 21 |
15. | Petrov | 19 |
16. | Buemi | 8 |
17. | De la Rosa | 6 |
Heidfeld | 6 | |
19. | Alguersuari | 3 |
CSAPATOK | ||
1. | Red Bull - már világbajnok | 469 |
2. | McLaren | 421 |
3. | Ferrari | 389 |
4. | Mercedes | 202 |
5. | Renault | 145 |
6. | Williams | 69 |
7. | Force India | 68 |
8. | Sauber | 44 |
9. | Toro Rosso | 11 |