A Valenciában leleplezett géppel az idén is a lengyel Robert Kubica és az orosz Vitalij Petrov versenyez. Kubica tavaly egy második és két harmadik helyezéssel jelezte, hogy a Renault kész visszatérni az F1 élcsoportjába. Az új autó az eddig bemutatott gépek közül egyedüliként követi a Red Bull által tavalyelőtt bemutatott, tavaly rendkívüli sikerrel alkalmazott „pullrod” hátsó felfüggesztési rendszert.
„A Renault nagyon nehéz két idényen van túl, de a mostani évre való felkészülés sokkal nyugodtabban telt, volt idő átgondolni a részleteket, és nem kellett a csapat jövője miatt aggódni – mondta Kubica. – Persze nehéz lenne most megjósolni, mire leszünk képesek, hiszen a riválisaink sem ültek a babérjaikon."
Kubica elmondta, a 2008-as BMW-s idénye alatt megtanulta, hogy butaság lenne januárban kijelenteni, hogy jó az autója.
„Ha túl sok levegőt fújsz a lufiba, ki fog durranni. Fokozatosan kell építkezni, és jobb tudomásul venni, hogy nagyon gyorsan, akár versenyről versenyre megváltozhatnak az erőviszonyok" – mondta a lengyel, aki nem kerít nagy feneket annak, hogy a Lotus neve is szerepel a csapat elnevezésében és logóján.
A csapat a Ferrarihoz hasonlóan három tartalék pilótát alkalmaz, a korábban szerződtetett malajziai Fairuz Fauzy mellett két, F1-es futamrajttal is rendelkező versenyző, a brazil Bruno Senna és a francia Romain Grosjean állt a franciáról brit licencre váltó istálló kötelékébe.
A malajziai Proton érdekeltségébe tartozó Lotus Cars a télen felvásárolta a Renault-tól az istálló 25 százalékos részesedését (a 75 százalékos többségi tulajdon a tavalyi befektető, a luxemburgi Genii Capital tulajdonában maradt), és a gárda főszponzora lett. A kötődést a festéssel erősítették meg, a hetvenes-nyolcvanas években a Lotus-istálló által használt fekete-aranyban pompázik az R31.
A Lotusszal kötött partneri kapcsolat miatt szembekerült az istálló a tavalyi újonc Lotusszal, amely az idén már nem Lotus Racing, hanem Team Lotus néven indul, és „hivatalosan” a régi Lotus utódja lett. Az alapító Colin Chapman ugyanis mindig kényesen ügyelt arra, hogy elkülönítse z utcai részleget (Lotus Cars) az F1-es istállótól, csakhogy arra nem gondolt, hogy a kettő valamikor más-más tulajdonban lesz, és külön akarnak az F1-ben szerepelni.
„Amennyire tudom, a Lotus csak a szponzorunk. Ennyi erővel arra is büszke lehetnék, hogy a Totalnál versenyzem. Persze ha majd a Lotus lesz a csapat többségi tulajdonosa, más lesz minden. Mindenesetre nagy presztízsű partner, amellyel szép jövőt lehet tervezni" – fogalmazott az egyszeres futamgyőztes.
A névhasználati jog ügyében március 21-én tartanak bírósági tárgyalást, azután dől el, kié az igazi Lotus.
Ferrari | Január 28., Maranello | GALÉRIA |
Lotus | Január 31., internet/Valencia | GALÉRIA |
Renault | Január 31. | Valencia |
Sauber | Január 31., Valencia | GALÉRIA |
Mercedes | Február 1. | Valencia |
Red Bull | Február 1. | Valencia |
Toro Rosso | Február 1. | Valencia |
Williams | Február 1. | Valencia |
McLaren | Február 4. | Berlin |
Virgin | Február 7. | London |
Force India | Február 10. | Jerez |
Hispania | Március 3. | Szahír |