Kubica fekete csodagéppel száll harcba a győzelmekért

Vágólapra másolva!
2011.01.31. 13:08
null
A GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ KATTINTSON A KÉPRE!<br />
Címkék
Kedden Valenci&aacute;ban a Renault is bemutatta 2011-es versenyaut&oacute;j&aacute;t, amely a csapat &eacute;s a Lotus Cars egy&uuml;ttműk&ouml;d&eacute;s&eacute;nek k&ouml;vetkezt&eacute;ben fekete-arany sz&iacute;nben pomp&aacute;zik. Az R31-es csodasz&eacute;p, a gyorsas&aacute;g&aacute;r&oacute;l azonban csak a k&ouml;vetkező hetekben bizonyosodhat meg Robert Kubica &eacute;s csapatt&aacute;rsa, Vitalij Petrov.

A Valenciában leleplezett géppel az idén is a lengyel Robert Kubica és az orosz Vitalij Petrov versenyez. Kubica tavaly egy második és két harmadik helyezéssel jelezte, hogy a Renault kész visszatérni az F1 élcsoportjába. Az új autó az eddig bemutatott gépek közül egyedüliként követi a Red Bull által tavalyelőtt bemutatott, tavaly rendkívüli sikerrel alkalmazott „pullrod” hátsó felfüggesztési rendszert.

„A Renault nagyon nehéz két idényen van túl, de a mostani évre való felkészülés sokkal nyugodtabban telt, volt idő átgondolni a részleteket, és nem kellett a csapat jövője miatt aggódni – mondta Kubica. – Persze nehéz lenne most megjósolni, mire leszünk képesek, hiszen a riválisaink sem ültek a babérjaikon."

Kubica elmondta, a 2008-as BMW-s idénye alatt megtanulta, hogy butaság lenne januárban kijelenteni, hogy jó az autója.

„Ha túl sok levegőt fújsz a lufiba, ki fog durranni. Fokozatosan kell építkezni, és jobb tudomásul venni, hogy nagyon gyorsan, akár versenyről versenyre megváltozhatnak az erőviszonyok" – mondta a lengyel, aki nem kerít nagy feneket annak, hogy a Lotus neve is szerepel a csapat elnevezésében és logóján.

A csapat a Ferrarihoz hasonlóan három tartalék pilótát alkalmaz, a korábban szerződtetett malajziai Fairuz Fauzy mellett két, F1-es futamrajttal is rendelkező versenyző, a brazil Bruno Senna és a francia Romain Grosjean állt a franciáról brit licencre váltó istálló kötelékébe.

A malajziai Proton érdekeltségébe tartozó Lotus Cars a télen felvásárolta a Renault-tól az istálló 25 százalékos részesedését (a 75 százalékos többségi tulajdon a tavalyi befektető, a luxemburgi Genii Capital tulajdonában maradt), és a gárda főszponzora lett. A kötődést a festéssel erősítették meg, a hetvenes-nyolcvanas években a Lotus-istálló által használt fekete-aranyban pompázik az R31.

A Lotusszal kötött partneri kapcsolat miatt szembekerült az istálló a tavalyi újonc Lotusszal, amely az idén már nem Lotus Racing, hanem Team Lotus néven indul, és „hivatalosan” a régi Lotus utódja lett. Az alapító Colin Chapman ugyanis mindig kényesen ügyelt arra, hogy elkülönítse z utcai részleget (Lotus Cars) az F1-es istállótól, csakhogy arra nem gondolt, hogy a kettő valamikor más-más tulajdonban lesz, és külön akarnak az F1-ben szerepelni.

„Amennyire tudom, a Lotus csak a szponzorunk. Ennyi erővel arra is büszke lehetnék, hogy a Totalnál versenyzem. Persze ha majd a Lotus lesz a csapat többségi tulajdonosa, más lesz minden. Mindenesetre nagy presztízsű partner, amellyel szép jövőt lehet tervezni" – fogalmazott az egyszeres futamgyőztes. 

A névhasználati jog ügyében március 21-én tartanak bírósági tárgyalást, azután dől el, kié az igazi Lotus.

A 2011-ES CSAPATBEMUTATÓK
Ferrari Január 28., Maranello
GALÉRIA
Lotus
Január 31., internet/Valencia
GALÉRIA
Renault Január 31. Valencia
Sauber Január 31., Valencia
GALÉRIA
Mercedes Február 1. Valencia
Red Bull Február 1. Valencia
Toro Rosso Február 1. Valencia
Williams Február 1. Valencia
McLaren Február 4. Berlin
Virgin
Február 7.
London
Force India Február 10. Jerez
Hispania
Március 3.
Szahír

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik