A Red Bull tavaly a mezőny leggyorsabb autója volt, de megbízhatósági problémái, illetve néhány vezetői hiba miatt a szezon végéig küzdenie kellett az egyéni és a konstruktőri vb-címért. Aztán a csapat az utolsó előtti futamon, Brazíliában, Sebastian Vettel pedig az idényzárón biztosította be az elsőségét.
Ezért döntött úgy a Red Bull, hogy eltér korábbi szokásától, már a februári tesztelés megkezdése előtt bemutatja új gépét, és azzal kezdi meg a gyakorlást. A késés főleg tavaly okozott gondot a Milton Keynes-ieknek, akik az első tesztet még kihagyták, a későbbiekben viszont a rossz időjárás miatt nem tudtak megfelelően felkészülni.
Adrian Newey, napjaink legjobb F1-es tervezője az RB7-esben tovább tökéletesítette a tavalyi gépet, amelynek egyedi hátsó (úgynevezett pullrod) felfüggesztését az idén bemutatott autók közül eddig csak a Renault vette át. Az új Red Bull (amelyben továbbra is a francia erőforrás dübörög majd) új típusú hátsó légterelőt kapott, a kocsi közepe tömörebb, így a hátsó része egészen nyújtottnak tűnik.
A csapat az idei szabályok szerint már nem dupla, hanem egylemezes diffúzort használ, de annak kialakítását az első fotózáskor elrejtették, letakarták. A kocsi orra a többi idei gépéhez hasonlóan még magasabban van.
A festés nem változott meg a tavalyihoz képest, viszont Vettel autóján immár az egyes rajtszám díszeleg – a német pilóta célja, hogy ezt megőrizze a 2012-es idényre is.
„Nagyon oda kell figyelnünk az idén, mert mindenki nulláról indul – mondta bölcsen Vettel. – Hosszú és nehéz csata lesz. A motivációmmal nincs baj, sportemberként teljesen feltüzel a következő kihívás. A gyorsaságunkhoz hasonlóan fontos a kocsi megbízhatósága, tavaly ugyanis több váratlan kiesés borzolta a kedélyeket, és befolyásolta a vb alakulását."
Vettel elmondta, hogy a téli pletykákkal ellentétben nem akar a közeljövőben a Ferrarihoz szerződni.
„Azoknak a cikkeknek semmi alapjuk sem volt, a téli szünetben is meg kell tölteni az újságok hasábjait, és ha nincs esemény a pályán, az ilyen témák nagyobb súlyt kapnak – mondta Vettel. – Jó helyen vagyok, jól érzem magam a Red Bullnál, és különben is, senki sem tudhatja előre, mi lesz vele öt vagy tíz év múlva."
„Javítani akarok a tavalyi teljesítményemen. Bár sok mindent jól csináltam, van még javítanivaló – mondta Webber. – Bár nagyon jók a riválisaink, hiszek benne, hogy nagyon erős lesz az autónk, és újra versenyképesek leszünk. Ebben az esetben mindent megteszek, hogy világbajnok legyek, és már az első futamokon odateszem magam, mert tavaly kicsit elaludtam az idény elején."
Ferrari | Január 28., Maranello | GALÉRIA |
Lotus | Január 31., internet/Valencia | GALÉRIA |
Renault | Január 31., Valencia | GALÉRIA |
Sauber | Január 31., Valencia | GALÉRIA |
Mercedes | Február 1. | Valencia |
Red Bull | Február 1. | Valencia |
Toro Rosso | Február 1. | Valencia |
Williams | Február 1. | Valencia |
McLaren | Február 4. | Berlin |
Virgin | Február 7. | London |
Force India | Február 10. | Jerez |
Hispania | Március 3. | Szahír |