A Mercedes-istálló pénteken a Formula–1-es csapatok barcelonai tesztelésének negyedik napján bevetette a legutóbbi fejlesztésekkel felszerelt W02-es versenygépét, amellyel Michael Schumacher szenzációs, 1:21.268 perces köridőt ért el – messzemenő következtetéseket a titkolt üzemanyag-mennyiségek miatt nem lehet levonni az eredményéből, az idő mégis biztató.
A csapat annyira elégedett volt a kocsival, hogy mindjárt Nico Rosbergnek is lehetőséget adott a kipróbálására. Mivel erre a napra csak Schumacher menete volt tervezve, az interneten a hétszeres világbajnok szurkolói szitokáradatot szórtak a csapatra, amely azzal magyarázta meg Rosberg bevetését, hogy szombatra esőt jósolnak, és a sárga sisakos pilótának is esélyt adtak arra, hogy száraz pályán kipróbálja a gépet.
Norbert Haug délelőtt még meglehetősen visszafogottan beszélt csapata formájáról, Ross Brawn a nap közben már derűlátóbb volt.
„Egyértelmű, hogy előreléptünk, de hogy ez mire lesz elég, csak Ausztráliában derül ki – mondta a manchesteri szakember. – Úgy gondolom, egy-két csapat meg sem villantotta, mire képes az autója valójában, de úgy érzem, lehet keresnivalónk, és nem írnak le előre minket."
Elindult az Ideális Bajnokság: |
Jim Clark kontra Seb Vettel |
A két Mercedes közé Fernando Alonso fért be másodiknak, a Ferrari spanyol pilótája a Scuderia szokása szerint nem sebességben, hanem megtett körök számában (141) emelkedett ki a mezőnyből. A második legtöbb kört Heikki Kovalainen tette meg a Lotusszal – úgy tűnik, a zöld-sárgáknál folytatódik a tavalyi trend, azaz akkor működik igazán jól az autó, ha a finn ül benne, és nem Jarno Trulli…
A Red Bull a világbajnok Sebastian Vettellel szürke napot zárt, 63 köre és közepes időeredménye azt sejtette, hogy a Red Bull olyan edzésprogramot végzett, amelynek már nem a teljesítmény állt a középpontjában. Zárásnak Vettel autója lerobbant a pályán, az edzést emiatt nem kockás, hanem piros zászlóval intették le.
Az utóbbi napok nagy beszédtémája volt, hogy a gyorsan kopó abroncsok miatt nagy visszaesés képzelhető el a pilóták köridőinél. Kobajasi Kamui és Jaime Alguersuari szerint könnyen előfordulhat, hogy a verseny hajrájában a lekörözött Virgin- vagy Hispania-pilóta friss lágy gumikat kapva gyorsabbá válik a kopott kemény keverékű abroncson száguldó Ferrari- vagy Red Bull-versenyzőnél, és könnyedén megelőzi.
Ezt támasztja alá, hogy a pilóták pénteken 12-15 kört tudtak megtenni egy készlet abronccsal Barcelonában, s amikor Alonso tovább próbálkozott, körei egymás után öt-hat másodperccel romlottak, és már 1:50 perc fölötti eredményeket futott.
„Az idén nem gyorsasági, hanem megbízhatósági versenyzést kell bemutatnunk – mondta Alguersuari. – A Hispania új gumikon gyorsabb lesz, mint a Ferrari a kopottakon, és meg fogja előzni. A hátsó kerekeken nagyon gyorsan kopnak az abroncsok, furcsa lesz így versenyezni."
Kobajasi Kamui a hazáját sújtó hajnali földrengés ellenére részt vett a pénteki tesztnapon. A pilóta a szigetország déli részéről származik, családja megúszta a hatalmas katasztrófát, így némiképp megnyugodhatott. Ennek ellenére természetesen szomorúan beszélt a hazájában történt eseményekről. „Folyamatosan a hazámra gondolok, óriási katasztrófa sújtott le rá – mondta Kobajasi. – Elmondhatatlanul szomorú vagyok." Csapattársa, Sergio Pérez twitteren üzenve nyilvánította ki részvétét a katasztrófában érintett családoknak (a szökőár Mexikó partjait is elérte, de elcsendesedett, mire a Csendes-óceán keleti oldalára ért). |
A spanyol elmondta, a csapat nem adott lehetőséget pilótáinak az időmérő szimulációjára, ezért nehéz lesz az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja. „Nincs mit tennem, tökéletesen megbízom a mérnökeinkben" – mondta Alguersuari.
Kobajasi is hasonló aggályairól beszélt, hozzátéve, szerinte a nézők nem veszik majd jó néven, hogy a kiscsapatok pilótái a versenyen előzgetik a nagycsapatok versenyzőit, még akkor sem, ha körhátrányukat veszik vissza.
A csütörtöki tesztnapot az élen záró csapattársa, a mexikói Sergio Pérez meglehetősen visszafogottan beszélt részsikeréről.
„A teszteredményem után otthon sokan azt várják tőlem, hogy megnyerem az idény első versenyét, de tudom, hogy ez nem fog megtörténni, mi a középmezőnyben csatázunk majd" – fogalmazott Pérez.
Szombaton a csapatok nagy része elhagyja Barcelonát, csak a Ferrari, a McLaren, a Mercedes, a Williams és az autóját pénteken bemutató, de a próbaköreit szombatra halasztó Hispania köröz, várhatóan esőben – igaz, az időjósok péntek délutánra is esőt jósoltak, de nem érkezett meg.
BARCELONA, 4. NAP | |||||
1. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:21.268 | 67 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.614 | 141 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:21.788 | 22 |
4. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:22.073 | 67 |
5. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:22.233 | 89 |
6. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:22.315 | 98 |
7. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.675 | 72 |
8. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:22.933 | 63 |
9. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:23.437 | 138 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:23.653 | 42 |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:23.921 | 26 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:24.108 | 11 |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.837 | 57 |
14. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:27.375 | 46 |
Az eredmények nem hivatalosak. |