Ugyanúgy kezdődött a Malajziai Nagydíj, ahogy az idénynyitó ausztráliai futam: Mark Webber mindenkit faképnél hagyva az első helyen zárta a hétvége első szabadedzését. A Red Bull-Renault-val száguldó ausztrál kemény keverékű gumikon teljesítette a leggyorsabb körét (1:37.651), amelyhez csak Lewis Hamilton tudott két másodpercnél közelebb kerülni, de ő is 1.6 másodpercre volt az éllovastól.
Sebastian Vettel pedig még meg sem mutatta, mit tud (azért reméljük, a többiek sem…), Webbertől négy másodperccel lemaradva a 17. helyen zárta a tréninget. A KERS-t használó német a végén megpróbált gyors kört futni, de egy sárga zászlós kanyarnál lassítania kellett, így odalett a kísérlete.
Hamiltont Michael Schumacher követte, ők fértek még 1:40 perc alá, a többiek már nem. A negyedik helyen Nico Hülkenberg, a Force India tartalékpilótája zárt az egyetlen e hétvégi bevetésén. Talán ez az egyértelmű jele annak, hogy a riválisok többsége nem tette oda magát az első gyakorláson.
A több problémával küszködő ferrarisok közül az edzés nagy részén csak a boxból ki-be hajtó Felipe Massa a 6., a pályáról többször kisodródó Fernando Alonso a 9. lett.
Közel sem volt problémamentes a tréning, amelyen Narain Karthikeyan Hispaniája motorhiba miatt elfüstölt az elején, az indiai autóját csak az edzés legvégére hozták rendbe.
Vitalij Petrov bal első kerekének felfüggesztése meghibásodott a 9-es kanyar előtti egyenesben, s miután kitört a kerék, az autó menthetetlenül a kavicságyba csúszott. Az Ausztrál Nagydíjon dobogóra álló orosz így mindössze négy kört tudott megtenni, és csapattársa, a fékhibával küszködő, a boxba leblokkolt jobb első kerékkel érkező Nick Heidfeld sem jutott tovább hatnál.
Az edzés utolsó perceiben Jérome d'Ambrosio Virginjének jobb hátsó kereke hibásodott meg, a belga a célegyenes végén csúszott ki felfüggesztési hiba miatt. Akárcsak Petrov esetében, D'Ambrosio gépén is jól működött a kereket rögzítő dupla lánc, nem vált el az autótól a kocsi kereke.
A gumik láthatóan gyorsabban kopnak, mint Ausztráliában, s az ideális ív mellett is több az abroncsfoszlány, ami azt jelenti, hogy ha valaki letér a versenyvonalról, könnyen kisodródhat a kavicságyba. Ám mivel a Pirelli a futamra való kemény keverékű gumi mellé egy kifejezetten péntekre szánt tesztkeveréket is hozott, nehéz megállapítani, hogy ez a későbbiekre nézve mekkora probléma lesz.
Kövesse a második szabadedzést az NSO élő szöveges tudósításával!
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:37.651 | 22 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.316 | 16 |
3. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:39.791 | 29 |
4. | Nico Hülkenberg* | német | Force India-Mercedes | 1:40.377 | 23 |
5. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:40.443 | 31 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:40.453 | 22 |
7. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:40.525 | 6 |
8. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:40.581 | 21 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:40.601 | 23 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.646 | 29 |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:40.734 | 21 |
12. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.748 | 23 |
13. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.770 | 24 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:40.872 | 27 |
15. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.927 | 16 |
16. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:41.620 | 21 |
17. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:41.627 | 18 |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.642 | 24 |
19. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:42.154 | 18 |
20. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:42.540 | 20 |
21. | Davide Valsecchi* | olasz | Lotus-Renault | 1:44.054 | 18 |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:45.228 | 20 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:46.267 | 10 |
24. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:47.932 | 4 |
*tesztpilóták, csak az első edzésen vettek részt. |