A csütörtökön remeklő Fernando Alonso szombat délelőtt is az élen maradt a Monacói Nagydíjon, a Ferrari pilótája fél másodpercet vert a hozzá legközelebb kerülő Jenson Buttonra. A Red Bull-istálló versenyzőinek nem volt lehetőségük a spanyol megszorongatására, Sebastian Vettel és Mark Webber ugyanis az edzés utolsó perceire hagyta a mért körét a szuperlágy gumikon, ám a célegyenes végén kicsúszó Vitantonio Liuzzi Hispaniája miatt megszakították a tréninget.
A végén egyetlen körre maradt mód, és a nagy forgalomban kevesen tudtak javítani. Michael Schumacher köztük volt, az ötszörös monacói győztes az 5. helyen, közvetlenül Vettel mögött zárt – a vb-címvédő még lágy gumis körével is megverte honfitársát.
Schumi csapattársa, Nico Rosberg az elején kicsúszott, az alagút utáni sikánban összetörte az autóját. A német fékezéskor csúszott meg, a jobb oldali szalagkorlátnak csapódott, és a sikánon átsodródva, a túloldali gumifalat érintve, majd a bal oldali korlátnak ütközve állt meg.
Rosberg kiszállt a Mercedesből – szerencséje volt, hogy a sikán utáni korlát záró elemét nem találta telibe, mint Karl Wendlinger 1994-ben vagy Jenson Button 2003-ban. Az osztrák napokig volt kómában, az angol viszont a biztonsági előírások szigorításának köszönhetően csak a hercegségbeli futamot kényszerült kihagyni. Rosbergnek most az időmérő miatt kell izgulnia, hogy összerakják-e a gépét délután kettőig.
Ha nem, úgy jár, mint Alonso tavaly, és az utolsó rajtkockából vagy a boxutcából kell kezdenie a versenyt.
A Renault pilótái eddig nem villognak – Nick Heidfeld és Vitalij Petrov esélytelennek tűnik arra a bravúrra, amellyel Robert Kubica tavaly mindenkit elkápráztatott (első rajtsor és a versenyen dobogó).
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
Csütörtök délelőtt Sebastian Vettel még egy utolsó pillanatban futott gyors körrel megelőzte Fernando Alonsót Monacóban, délután azonban már a Ferrari spanyolja volt a leggyorsabb, nyomában Lewis Hamiltonnal és Nico Rosberggel.
A derűs időben, 22 fokban elkezdődő edzésen a pilóták egy-egy bemelegítő kört futottak, majd visszamentek a boxba – csak azt ellenőrizték, a pénteki szünnap után milyen az aszfalt, illetve az autó.
Michael Schumacher viszont egyből belecsapott a közepébe, 1:22.441 perces körrel mutatkozott be. Alonso csütörtökön 1:15.123-at ért el. Schumi másodszorra több mint két másodpercet javított saját idején, majd 1:20 alá ment.
A szintén a pályára hajtó Nico Rosberg az alagút utáni sikánban megcsúszott és összetörte az autóját. A német fékezéskor csúszott meg, a jobb oldali szalagkorlátnak csapódott, majd a sikánon átsodródva, a túloldali gumifalat érintve, a bal oldali korlátnak ütközve állt meg. Rosberg kiszállt a gépéből, az edzést pedig leállították.
Bő tízperces szünet után kezdődött újra a gyakorlás, a pilótáknak 39 percük maradt a száguldásra.
A Mercedes jelentése szerint Rosberg hátsó kerekeiben alacsony volt a nyomás, a puha gumik miatt az út megdobta az autó hátulját, ezért csúszott ki.
A pályát elárasztották az autók, Schumachert rövidesen Alonso követte az élen 1:18.150 perces idejével. Utána egymást váltották az első helyen a versenyzők, Button 1:17.130-as idejére Alonso 1:15.924-gyel válaszolt. Mindannyian lágy gumin köröztek, a szuperlágyak nem kerültek elő.
Az edzés felénél Hamilton is a pályára hajtott, míg Vettel fél másodperccel elmaradt Alonso idejétől. Webber egy másodperces lemaradással nyitott, Hamilton elé ugrott.
Schumacher a 35. percben már szuperlágy gumikon száguldott, 237 ezreddel kikapott Alonsótól, de bejött Button, Felipe Massa, Vettel, Hamilton és Webber elé.
Vettel 1:15.423-at futott a lágy gumiján, és tovább gyorsult, ám lendülete a következő köre utolsó szektorában elfogyott, és végül 74 ezred miatt nem tudott javítani. Hamilton feljött a második helyre, lágy gumijain 270 ezreddel maradt el a címvédőtől. A tavalyi győztes Webber a 3. helyre ugrott előre.
Negyedórával az edzés vége előtt Alonso szuperlágy gumikon száguldva remekül kezdett, de a középső szektorban egy Toro Rosso miatt lassítania kellett – a Red Bull fiókcsapatának pilótáira Hamilton panaszkodott a minap.
Az arany-fehér sisakban száguldó Alonso a következő körében már zavartalanul roboghatott, és 1:14.433 perces idejével átvette a vezetést.
Button fél másodperccel maradt el a spanyoltól, akitől Hamilton majdnem egy másodpercet kapott az első szuperlágy gumis körében.
Massa 6 tizedes hátránnyal fejezte be a körét a piros felirattal ellátott gumikon – később a célegyenes végén lévő kis bukótérbe sodródott, ám a macskaköves felületről vissza tudott jönni a pályára. A Renault pilótái 7 perccel a tréning vége előtt 3 másodperces hátránnyal a 15-16. helyen álltak – utána kezdték meg szuperlágy gumis menetüket.
Az edzést végül hat perccel a vége előtt piros zászlóval újra megszakították, miután Vitantonio Liuzzi az egyes kanyarban a falnak ütközött, és az emelkedőn megállt a pályán. A Red Bull és a Renault pilótái szuperlágy gumis mért kör nélkül maradtak.
A gyors takarításnak köszönhetően két perc még maradt kimenni az aszfaltcsíkra. Egy-egy gyors körre jutott idő a nagy forgalomban, csupán Rosberg, Liuzzi, Narain Karthikeyan és Jaime Alguersuari nem volt a pályán.
A végén Vettel csak a középső szektorban tudta megjavítani a legjobbját, Webber az utolsóban is, de egy másodperccel így is elmaradt Alonsótól. Schumacher feljött az ötödik helyre, míg a Renault pilótái hátul maradtak – Nick Heidfeld és Vitalij Petrov eddig esélytelennek tűnik arra a bravúrra, amellyel Robert Kubica tavaly mindenkit elkápráztatott (első rajtsor és a versenyen dobogó).
A tavaly a boxból rajtoló Alonso zárt az élen, azaz bizakodva várhatja az időmérőt.
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:14.433 | átlag: 161.541 km/ó | 18 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.996 | 0.563 mp h. | 17 |
3. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:15.024 | 0.591 | 19 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:15.245 | 0.812 | 19 |
5. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:15.310 | 0.877 | 21 |
6. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.386 | 0.953 | 14 |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:15.529 | 1.096 | 19 |
8. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.617 | 2.184 | 13 |
9. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.736 | 2.303 | 15 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:16.821 | 2.388 | 19 |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:16.990 | 2.557 | 20 |
12. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:17.196 | 2.763 | 13 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:17.333 | 2.900 | 17 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:17.403 | 2.970 | 18 |
15. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:17.779 | 3.346 | 17 |
16. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:17.880 | 3.447 | 17 |
17. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:18.069 | 3.636 | 17 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:18.115 | 3.682 | 20 |
19. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:18.580 | 4.147 | 21 |
20. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:18.808 | 4.375 | 21 |
21. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:19.259 | 4.826 | 19 |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:20.115 | 5.682 | 15 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:20.278 | 5.845 | 16 |
24. | Nico Rosberg | német | Mercedes | idő nélkül | 3 |