A címvédő német Vettel egyszer állt csak az élen az időmérőn Red Bulljával: a legutolsó másodpercben, 9 ezreddel megelőzve az addig brillírozó Buttont, valamint a szintén mclarenes Lewis Hamiltont. A számítógép megkavarodása miatt több helyezés is bizonytalan volt egy ideig Szuzuzkában. Végül az FIA megvizsgálta a történteket, és a szabály alapján a mért kört megkezdő, de nem befejező Kobajasi Kamui rajtolhatott a hetedik helyről, míg a pályára kihajtó, de mért körét megkezdeni nem tudó Michael Schumacher a nyolcadik rajtkockából.
Matematikailag még Button behozhatta volna Vettelt, ám ehhez nagy sorozatot kellett volna futnia – ötből öt futamgyőzelemmel, miközben a német nem szerez egyetlen pontot sem.
A FUTAM
A VERSENY ONLINE TUDÓSÍTÁSÁT ITT OLVASHATJÁK!
A rajtnál Button megpróbált elmenni belső íven Vettel mellett, de a német nem hagyta magát, és majdnem kitette a fűre, aminek következtében Hamilton is megelőzte csapattársát. Kobajasi beragadt, Schumacher egy helyet előrelépve feljött a 7. pozícióba.
A sportfelügyelők vizsgálták Vettelék esetét, a német ezt tudva megfutotta rögtön a leggyorsabb kört, és próbált minél nagyobb előnyt kiautózni. Ennek szellemében lassan megvolt egy boxáthajtásos büntetéshez szükséges különbség a 10. Vitalij Petrovhoz képest.
A 6. körben Alonso megelőzte csapattársát, Massát és ezzel negyedik helyre jött fel, mondjuk a brazil sem forszírozta nagyon a védekezést.
Webber nagyon rajta volt Massán, az élen visszaesett a Vettel, Hamilton páros tempója, míg Button közelítette őket. A sportfelügyelők döntése értelmében nem kapott büntetést Vettel.
Vettel a rajt után keményen védte pozícióját Buttonnal szemben |
A 9. körben Hamilton belassult, majd hirtelen bejött a boxba kerékcserére. Vettel sem várt sokáig, egy körrel később a címvédő is kiállt, míg Alonso láthatóan jól állt a gumikkal, a leggyorsabb tudott lenni ebben a szakaszban, és felzárkózott Buttonra.
Egyszerre estek be a boxba, a Ferrari nem tudta behozni Alonsót Button elé, de mindketten vissza tudtak jönni Hamilton elé.
Sébastian Buemi kerekét nem rögzítették jól, így a kiállása után nem sokkal fel kellett adnia a versenyt a 12. körben. Az első boxkiállások után Vettel visszaállt az élre, de Buttonék 3 másodpercen belül követték. Az első hatos mögött Schumacher, akit arra figyelmeztettek a szerelői, hogy próbálja kímélni az első kerekeit, már több mint 20 mp-el le volt maradva.
A hazaiak kedvence, Kobajasi megkezdte idén is a támadásokat, először Alguersuarit előzte meg, majd Maldonadót támadta, aki ki is ment a boxba. Közben Button megfutotta a leggyorsabb kört, és 2 mp-en belülre zárkózott Vettelre.
Massa feljött Hamiltonra, Webber pedig mindkettejükre. A két Red Bull a 20. körben jött ki másodszor, az élmezőny tagjai közül elsőként, ismét lágy gumit kapva.
Vettel lassú kivezető kört futott, így a 21. körben kiálló Button be tudott jönni elé.
Button simán maga mögött tudja tartani Vettelt, közben Alonso és Hamilton együtt állt ki a boxba. Miután visszajöttek, Massa és Hamilton megint „megtalálta egymást”, össze is értek, aminek következtében Massa szárnyáról leszakadt egy darab. Massa vissza tudott jönni Hamilton elé a boxkiállása után.
A 24. körben beküldték a biztonsági autót, miután több kanyarban is meg kell tisztítani a pályát. Ez jól jött az élmezőnyt követőknek, akik így felzárkózhattak, míg a két Mercedes kihasználta ezt a szakaszt egy kerékcserére. Rosberg a kivezető szakaszon megelőzte Kobajasit.
A sportfelügyelők ezúttal Massa és Hamilton afférját vizsgálták – de itt sem osztottak ki büntetést.
A safety car kiállása után Button belassította a teljes mezőnyt, és csak utána lépett oda neki. Nem történt változás az élmezőnyben.
Túl a verseny felén Button, Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Schumacher,Pérez, Di Resta volt a pontszrezők sorrendje.
Hamilton ismét közelített Massához, érett a következő összecsapás.
A 34. körben Vettel elsőként jött ki harmadszor a boxba, de beragadt Rosbergék mögé, így a Ferrari behozhatta Alonsót elé. Vettelt Webber, majd Hamilton, Button és Massa követte a boxban, Vettel közben megelőzte Rosberget, és megérkezett Sutil mögé.
A 38. körben Alonso vissza tudott jönni Vettel elé, míg Hamilton a célegyenes végén simán megelőzte Massát.
Button folyamatosan növelte előnyét az élen, míg Vettel Alonsóval küzdött a 2. helyért. Schumacher harmadik kiállása után bejött Massa elé a 6. helyre. Vettel folyamatosan ott volt Alonso nyakán, a spanyol azonban rendre jól védte a belső ívet a célegyenes révén. A hátsó régióban Pérez és Rosberg futott nagy versenyt, előbbi a 8. helyen állt, a leggyorsabb kört is megfutva.
Vettel lemaradt Alonso mögött, míg a spanyol felzárkózott a hajrára Button mögé. A brit azonban még idejében észbe kapott, így Alonso nem tudott olyan közel érni, hogy használhassa az állítható hátsó szárnyat.
Nem alakult ki így küzdelem a dobogós helyekért a végén, Button visszavágva Vettelnek az időmérőért megnyerte a Japán Nagydíjat, Alonso bejött a második helyre, de Vettel a 3. helyével is bebiztosította a 2011-es egyéni vb-címét. A német pilóta a szezon elejétől kezdve vezette a pontversenyt, és minden idők legfiatalabb kétszeres világbajnoka lett.
A befutó után Button és Vettel még odaszúrt egymásnak, előbbi a rajtot, míg utóbbi a biztonsági autós szakasz utáni újraindításnál történteket kérte számon a másiktól. A hátralevő négy futamon még a második helyért lehet nagy verseny Button, Alonso és Webber között.
1. | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1:30:53.427 |
2. | Fernando Alonso | Ferrari | 1.160 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 2.006 mp h. |
4. | Mark Webber | Red Bull/Renault | 8.071 mp h. |
5. | Lewis Hamilton | McLaren/Mercedes | 24.268 mp h. |
6. | M.Schumacher | Mercedes | 27.120 mp h. |
7. | Felipe Massa | Ferrari | 28.240 mp h. |
8. | Sergio Pérez | Sauber/Ferrari | 39.377 mp h. |
9. | Vitaly Petrov | Renault | 42.607 mp h. |
10. | Nico Rosberg | Mercedes | 44.322 mp h. |
11. | Adrian Sutil | Force India/Mercedes | 54.447 mp h. |
12. | Paul Di Resta | Force India/Mercedes | 1:02.326 mp h. |
13. | Kamui Kobayashi | Sauber/Ferrari | 1:03.705 mp h. |
14. | Pastor Maldonado | Williams/Cosworth | 1:04.194 mp h. |
15. | J.Alguersuari | Toro Rosso/Ferrari | 1:06.623 mp h. |
16. | Bruno Senna | Renault | 1:12.628 mp h. |
17. | R.Barrichello | Williams/Cosworth | 1:14.191 mp h. |
18. | H.Kovalainen | Lotus/Renault | 1:27.824 mp h. |
19. | Jarno Trulli | Lotus/Renault | 1:36.140 mp h. |
20. | Timo Glock | Virgin/Cosworth | 2 kör h. |
21. | J.D'Ambrosio | Virgin/Cosworth | 2 kör h. |
22. | Daniel Ricciardo | HRT/Cosworth | 2 kör h. |
23. | Vitantonio Liuzzi | HRT/Cosworth | 3 kör h. |
FELADTA | |||
Sébastien Buemi | Toro Rosso/Ferrari | 11 megtett kör | |
Leggyorsabb kör: Button (52. kör): 1:36.568 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZ. | PONT | ||||
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 9 | 14 | 15 | 324 |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 3 | 9 | 13 | 210 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1 | 8 | 14 | 202 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | – | 8 | 14 | 194 |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 2 | 4 | 13 | 178 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | – | – | 12 | 90 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | – | – | 10 | 63 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | – | – | 9 | 60 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | – | 1 | 7 | 36 |
10. | Nick Heidfeld | német | Renault | – | 1 | 6 | 34 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | – | – | 7 | 27 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | – | – | 5 | 22 |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | – | – | 5 | 20 |
14. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 5 | 16 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | – | – | 4 | 13 |
16. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 6 | 13 |
17. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | – | – | 2 | 4 |
18. | Bruno Senna | brazil | Renault | – | – | – | 2 |
19. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | – | – | 1 | 1 |
1. | Red Bull-Renault | 518 |
2. | McLaren-Mercedes | 388 |
3. | Ferrari | 292 |
4. | Mercedes | 123 |
5. | Renault | 72 |
6. | Force India-Mercedes | 42 |
7. | Sauber-Ferrari | 40 |
8. | Toro Rosso-Ferrari | 29 |
9. | Williams-Cosworth | 5 |
10. | Lotus-Renault | 0 |
Győztes | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2001 | Michael Schumacher | Michael Schumacher | Ralf Schumacher |
2002 | Michael Schumacher | Michael Schumacher | Michael Schumacher |
2003 | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello | Ralf Schumacher |
2004 | Michael Schumacher | Michael Schumacher | Rubens Barrichello |
2005 | Kimi Räikkönen | Ralf Schumacher | Kimi Räikkönen |
2006 | Fernando Alonso | Felipe Massa | Fernando Alonso |
2007 (Fudzsi) | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton |
2008 (Fudzsi) | Fernando Alonso | Lewis Hamilton | Felipe Massa |
2009 | Sebasttian Vettel | Sebasttian Vettel | Mark Webber |
2010 | Sebasttian Vettel | Sebasttian Vettel | Mark Webber |