„A Pirelli fantasztikus munkát végzett. Sokkal nehezebb olyan gumikat gyártani, amelyek a verseny 30 százalékát bírják ki, és utána kezdjenek el romlani, de a defekt esélye minimális legyen, mint olyanokat, amelyekkel végig lehet menni – mondta Ecclestone. – Amikor először beszéltünk arról, hogy ilyen abroncsokat szeretnénk az F1-ben, nem hittem benne, hogy meg tudják valósítani. Elképesztő technikai hozzáértésről tanúskodik, hogy ez sikerült nekik.”
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Ecclestone elmondta, csak az zavarja, hogy az időmérő harmadik szakaszában, aki nem lát esélyt a pole megszerzésére, ki sem megy a pályára, hogy spóroljon a gumikkal (a versenyre és az időmérőre ugyanazt a hat készlet száraz pályás gumit kapják a csapatok, és azon az abroncson kel rajtolniuk, amelyen a 3. szakaszban a legjobb körüket futják).
„Ezt is lehet orvosolni, ha a legjobb tíz kap egy készlet gumit, amelyet csak az időmérőn használhat, felesleges spórolniuk” – mondta Ecclestone, akivel egyetértett a Pirelli vezetősége is.
Paul Hembery sportigazgató elmondta, szívesen szállítanak olyan abroncsokat, amelyek csak az időmérő harmadik szakaszára jók, és egy-két kör után el is kopnak, még ha a csapatok ehhez nem is ragaszkodnak. „A csapatok szerint tökéletes a mostani rendszer, de a nézők a Pirellit szidják, amikor a harmadik szakaszban csak négy-öt autó fut mért kört. Ezt pedig nem engedhetjük meg magunknak” – mondta Hembery.