A Monacói Nagydíj után idei második győzelmét arató Mark Webber a hozzá illő szerénységgel nyilatkozott a Brit Nagydíjon aratott győzelméről: nemigen hitt abban, hogy legyőzheti Fernando Alonsót, de a verseny végén a Ferrari pilótája visszaesett a lágy gumikon, ami előzési lehetőséget teremtett az ausztrál előtt.
„Furcsa, hogy nyerni tudtam, hiszen szinte végig úgy éreztem, hogy nem lehet utolérni Fernandót – mondta Webber. – Nem volt látványos az első helyért folyó csata, hiszen a gumik kopásán múlt minden, nem volt nagy csata, de érett, hogy lesz valami, hiszen különböző stratégián voltunk. De Fernando olyan gyors volt, hogy nem igazán hittem a győzelemben. Aztán a záró szakaszban nekem jött össze a győzelem, a Ferrari kicsit elszúrta a stratégiát, de ez van, néha ilyen az F1.″
Fernando Alonso elismerte, hogy a verseny végén gyorsabb volt nála Webber, de örül neki, hogy legalább a többi riválisával szemben növelni tudta előnyét a világbajnokságon, és hogy a várakozásait felülmúlta a Ferrari silverstone-i tempója.
„Végig nagyon szoros verseny volt, Mark a végén sokkal gyorsabb volt nálam, megérdemelten nyert – mondta Alonso. – Remélem, élvezték a szurkolók a mai versenyt. Én élveztem, és örülök, hogy Markot leszámítva a többi riválisomhoz képest növelni tudtam az előnyömet."
A spanyol szerint a Ferrari monacói, montreali, valenciai és silverstone-i tempója alapján valóban esélyes a világbajnoki címre.
„Négy verseny óta a győzelemért csatáztunk, ami nagyon biztató – folytatta a spanyol. – Nem tudtuk, milyen lesz az autónk Silverstone-ban, nagyon örülök a teljesítménynek. Több pontot szereztem, mint amennyit reméltem."
A harmadik helyezett Sebastian Vettel az első boxkiállásakor Michael Schumachert és Felipe Massát is megelőzte, de csapattársával és Alonsóval nem tudott mit kezdeni a végén.
„A rajt után a lágy gumikon nem volt elég gyors az autóm, nem mondom, hogy a forgalom miatt, mert nem tudtam közelebb kerülni Felipéhez. A kemény gumikon kicsit közelebb tudtam jönni az első kettőhöz, de nem eléggé ahhoz, hogy előzési esélyem adódjon.
Felipe Massa a 2010-es Dél-koreai Nagydíjon elért harmadik helyezése óta először végzett az ötödik pozíciónál előrébb.
„Nagyon örülök, a második és a negyedik helyezés nagyszerű a Ferrarinak, az idei legjobb eredményem is azt mutatja, hogy a csapat fejlődik, és az autó futamról futamra erősebb" – mondta a brazil, aki az utolsó körökben Kimi Räikkönent tartotta maga mögött.
„A végén kifogytam a körökből, pedig gyorsabb voltam nála, és meg tudtam volna előzni. Végig megvolt ugyanaz a sebességem, mint Webbernek, de a rajtom, nem sikerült, és az első néhány körben nehezen vettem fel a tempót" – mondta a finn.
Csapattársa, Romain Grosjean a rajt után Paul di Restával koccant, első légterelőjének cseréje miatt visszacsúszott a mezőny végére, de elképesztő sebességet diktálva az idén nem először küzdötte magát előre a mezőnyön át.
Sergio Pérez roppant dühösen beszélt a BBC-nek azt követően, hogy a Pastor Maldonadóval történt ütközése után fel kellett adnia a Brit Nagydíjat. „Ez egy buta pilóta, nincs helye a Formula–1-ben. Itt tisztelned kell az ellenfeleidet, de benne nincs semmi tisztelet – mondta a mexikói a venezuelairól. – Mellé értem, de nem hagyott helyet nekem, kilökött a pályáról. Szinte minden versenyen nekimegy valakinek, remélem, a sportfelügyelők tesznek már ellene valamit. Mindenki tart tőle, mert sohasem tanul a hibáiból." A verseny sportfelügyelői 10 ezer eurós bírsággal és figyelmeztetéssel sújtották Pastor Maldonadót (Kobajasi Kamui 25 ezer eurót fizet a szerelői elütéséért), aki másképp látta a történteket. „Nem hiszem, hogy beavatkoznának a sportfelügyelők, hiszen szokványos versenybaleset történt. Hideg gumikon jöttem ki a boxból, védekeztem, de Pérez sem tágított, így közel kerültünk egymáshoz. Megcsúszott az autóm hátulja, így elkerülhetetlen volt az ütközés" – mondta Maldonado, aki a barcelonai győzelme óta nem szerzett pontot, pedig két hete Valenciában, ha nem megy neki Lewis Hamiltonnak, dobogóra állhatott volna. |
„A 22. helyről felzárkózva a hatodik helyezés fantasztikus eredmény, nagyszerű volt Rosberggel, Buttonnal és Hamiltonnal csatázni, élveztem minden kört – mondta a francia, akinek több zűrös rajtja volt az idén, mint sima. – A hármas kanyarnál jött mellém a Force India, az első légterelőm hozzáért a hátsó kerekéhez. Nagy kár érte, de a mezőny sűrűjében ez előfordul. Ahhoz, hogy megakadályozzam, az első vagy a második helyről kell indulnom."
A futamot a hetedik helyen záró Michael Schumacher nagyon sajnálja, hogy nem esett az eső a versenyen, már szombaton is azt mondta, hogy vizes pályán több esélye lesz a sikerre.
„Elértem, amit száraz pályán el lehetett érni. A verseny végére nagyon felgyorsult az autó, de összességében nem feküdt nekünk a pálya – fogalmazott Schumi. – A következő futam a Német Nagydíj lesz, amely minden szempontból kecsegtetőbb számunkra. Számítunk a szurkolóinkra, akik Németországban is ehhez hasonló hangulatot tudnak teremteni."
Schumacher a hajrában előzte meg Lewis Hamiltont, aki Fernando Alonsóhoz hasonlóan kemény keverékű gumikon rajtolt, és a verseny közepén beiktatott hétkörös lágy gumis etapja után ismét kemény keverékű abroncsokat kapott, hogy azokon fejezze be a futamot. Az angol kerekei elkoptak a verseny végére.
„Mindent megpróbáltam, de nem volt elég gyors az autó. A verseny elején, az első etap végén jó állapotban voltak a gumijaim, tartani tudtam a lépést Fernandóval, miután megelőzött – mondta az angol. – Vezettem a versenyen, aztán visszaestem a nyolcadik helyre úgy, hogy nem éreztem különösen rossznak a kocsit. Még nincs veszve a világbajnokság."
Hamilton a nézők szórakoztatására füstölgő kerekekkel pörgött a lelátók előtt, hogy ezzel köszönje meg a támogatásukat.
Bruno Senna (9.): – Az első körökben több pozíciót is nyertem, amire nagy szükségem volt a pontszerzéshez. Nagy csatákat vívtam Hülkenberggel és Kobajasival, örülök a két pontnak. |
Jenson Button (10.): – Hetek óta rémes versenyeim vannak, pedig nem érzem úgy, hogy rossz lenne az autó. Csak éppen több autó gyorsabb jelenleg a mienknél, össze kell fognunk Lewiszal, hogy megfejtsük, mit tehetünk, és előre lépjünk. Sajnálom, hogy csalódott bennünk a közönség. |
Kobajasi Kamui (11.): – Természetesen az én hibámból történt a boxutcai incidens, bocsánatot kell kérnem a csapattól a történtekért. Minden esélyem megvolt a pontszerzésre, igyekeztem a boxban is, de túl későn fékeztem, remélem, mihamarabb meggyógyulnak a szerelőink, örülök, hogy nincs súlyos sérülésük. |
Nico Hülkenberg (12.): – Vizes pályára állítottuk be a kocsit, ami segített az időmérőn, de most nagyon alacsony volt a végsebességem. A végén nem sok esélyem volt azok ellen, akik támadtak, kár az utolsó körökben elvesztett pontokért. |
Daniel Ricciardo (13.): – Nagyon gyorsan véget ért a verseny. A rajtot elrontottam, aztán igyekeztem visszahozni az elveszített pozíciókat. Hajtottam a kocsit, ahogy tudtam, ez volt a maximum. |
Jean-Eric Vergne (14.): – Úgy érzem, nagyobb hiba nélkül vezettem végig a versenyen, elértem, amit ezzel az autóval el lehet érni. Ez nem olyan eredmény, aminek örülnék, de sokat tanultam ezen a hétvégén. |
Nico Rosberg (15.): – Nem értem, mi történt, de az egész hétvége furcsa volt, nem úgy alakult, ahogy reméltem. Rosszul rajtoltam, és később sem volt meg a sebességem ahhoz, hogy felzárkózzam. Remélem, Hockenheimben jobb lesz az autó. |
Heikki Kovalainen (17.): – Végig magányos versenyem volt, nyomtam a gázt, ahogy tudtam, de sem előttem, sem mögöttem nem volt senki, csak arra figyeltem, hogy ne hibázzak. |
Timo Glock (18.): – Nehéz hetünk volt, nyomasztó érzésekkel érkeztünk ide María de Villota hétközi teszten történt balesete miatt, de végül elégedettek lehetünk az eredménnyel. |
Charles Pic (19.): – Örülhetünk, hogy mindkét autónk célba ért, és sikerült megvernünk a HRT pilótáit is. Ez volt a fő cél, és derűlátóan mehetünk a Német Nagydíjra. |
Pedro de la Rosa (20.): – Egy kiállással próbálkoztam, hátha legyőzhetem a Marussia pilótáit, és nem is sokkal kaptam ki tőlük, a gumik kopása kedvező volt. Örömmell hallottam, hogy María de Villota állapota javult, mihamarabb látni szere3tnénk itt, a paddockban. |
Narain Karthikeyan (21.): – Eleinte csatáztam Pickel, de a hátsó kerekeken a gumi gyorsabban kopott, mint a Marussián, így versenytávon nem sokat tehettem. |
Paul di Resta (kiesett): – Nem tudom, mi történt, a négyes kanyarba érkezve azt éreztem, nincs nyomás a hátsó kerékben, a gumi pedig cafatokban lógott a felniről. A kerékcsere után is rossz volt a kocsi, így kiálltam a boxba. Kár, mert száraz pályára lett hangolva az autóm. |
Vitalij Petrov (nem indult): – Sajnálom, hogy már azelőtt véget ért a versenyem, hogy elkezdődött volna, a motor a rajtrácsra vezető körben tönkrement, visszamentem a boxba, ahol kiderült, hogy javíthatatlan a motor. |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:25:11.288 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 3.060 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 4.836 mp h. |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 9.519 mp h. |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 10.314 mp h. |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 17.101 mp h. |
7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 29.153 mp h. |
8. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 36.463 mp h. |
9. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 43.347 mp h. |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 44.444 mp h. |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 45.370 mp h. |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 47.865 mp h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 51.241 mp h. |
14. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 53.313 mp h. |
15. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 57.394 mp h. |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1 kör h. |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
19. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
20. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
FELADTÁK | ||||
Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 2 megtett kör | |
Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 11 | |
NEM INDULT | ||||
Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | ||
Leggyorsabb kör: Räikkönen (50. kör) 1:34.661 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 2 | 5 | 9 | 129 |
2. | Mark Webber | 2 | 2 | 8 | 116 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 7 | 100 |
4. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 8 | 92 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 8 | 83 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 6 | 75 |
7. | Romain Grosjean | – | 2 | 5 | 61 |
8. | Jenson Button | 1 | 2 | 5 | 50 |
9. | Sergio Perez | – | 2 | 4 | 39 |
10. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
11. | Paul di Resta | – | – | 5 | 27 |
12. | Michael Schumacher | – | 1 | 4 | 23 |
13. | Felipe Massa | – | – | 4 | 23 |
14. | Kobajasi Kamui | – | – | 4 | 21 |
15. | Bruno Senna | – | – | 5 | 18 |
16. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 17 |
17. | Jean-Eric Vergne | – | – | 1 | 4 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 216 |
2. | Ferrari | 152 |
3. | Lotus-Renault | 144 |
4. | McLaren-Mercedes | 142 |
5. | Mercedes | 98 |
6. | Sauber-Ferrari | 60 |
7. | Williams-Renault | 47 |
8. | Force India-Mercedes | 44 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |