Alonso: Biztos rajtelsőséget buktam el műszaki hiba miatt

Vágólapra másolva!
2012.09.08. 19:10
null
A két McLaren-pilótán át vezet Massa útja a győzelem felé (Fotók: Action Images)
Címkék
Amíg a McLaren pilótapárosa kettős győzelemre váltaná az Olasz Nagydíjon megszerzett első rajtsorát, Fernando Alonso a balszerencséjét átkozza, mert biztos benne, hogy könnyedén megszerezte volna az első rajtkockát, a Ferrarijában ugyanis fél másodperc tartalék volt még, és ezzel biztosan Lewis Hamilton elé került volna. Felipe Massa ugyanakkor jól teljesített, és megtörné a 2008-as Brazil Nagydíj óta tartó nyeretlenségi sorozatát, míg a Mercedes-pilóták, valamint Sebastian Vettel is arra törekszik, hogy őt megelőzve érjen fel a dobogóra.

 

A monzai pole pozíciót megszerző Lewis Hamilton elsősorban a családjának és barátainak köszönte meg a támogatást az Olasz Nagydíj hivatalos időmérő edzését követően.

AUTODROMO NAZIONALE MONZA
A pálya adatai:
Hossza: 5.793 km
Teljes versenytáv: 53 kör (306.720 km)
Pályacsúcs: 1:20.089 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004)
Versenyen futott leggyorsabb kör: 1:21.046 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004)

Tavalyi verseny:
Pole pozíció: Sebastian Vettel (1:22.275; Red Bull)
Futamgyőztes: Sebastian Vettel (1:20:46.172; Red Bull)
Leggyorsabb kör: Lewis Hamilton (1:26.187; McLaren)

„Köszönöm a családom és a barátaim támogatását, nagyon sokat tettek azért, hogy jó lelkiállapotban átvészeljem ezeket a napokat – mondta Hamilton. – Nehéz a hétvége, nehéz beállítani az autót, gratulálok hozzá a csapatnak, szép munka volt. A harmadik szakasz elején elfogadható kört futottam, ami elég volt a pole pozícióhoz. Hihetetlen támogatást kaptam a szurkolóktól is, eddig remek a hétvége."

A múlt heti Belga Nagydíjat megnyerő Jenson Button kiemelte: a McLaren remek formájának köszönhetően hosszú idő után először indul két egyforma autó az első sorból. Valóban: az idény első két futamán szintén ugyanebben a sorrendben az első két helyről rajtoló McLaren után a kínai első sort kisajátító Mercedes volt a legutóbbi, amely ennyire uralta az időmérőt.

„Először is nagyon örülök a csapat sikerének, nagyszerű, hogy az elmúlt versenyeken elkezdett sorozatunkat így tudtuk folytatni, és hosszú idő után ismét kisajátítottuk az első sort. Nagyon régen nem láttunk ilyet egy csapattól – mondta Button. – Persze Monzában egyáltalán nem jelenti azt az első rajtsor, hogy nyerni is fogunk, nehéz verseny lesz."

Button hozzátette, örül neki, hogy a McLaren nem alkalmazta a Ferrari által használt taktikát, miszerint az elöl haladó autó szélárnyékot biztosít az egyik egyenesben a csapattársának.

„Egyszer utolértem Vettelt, és nagyon megdöbbentett, mekkora sebességnövekedést jelent. Tényleg számít – mondta Button. – Azonban jobb volt így, hogy nem függtünk egymástól, sok energiát elvisz, és nem is feltétlenül biztos megoldás. Inkább a többi autóra hagyatkoztunk, kerestünk magunknak szélárnyékot."

A tavalyi Kanadai Nagydíj óta a legjobb edzését maga mögött tudó, a vasárnapi futamot a 3. rajtkockából váró Felipe Massa elmondta, nem húzott nagy hasznot a csapattársa mögötti szélárnyékból, hiszen nem abban a körben érte el legjobb időeredményét. A brazil szerint az Olasz Nagydíj a nagy esély számára.

„Ismerem a nyomást, amely rám nehezedik, nem roppanok össze alatta – mondta Massa, aki a 2013-as szerződéséért is versenyez. – A győzelem reményében ülök autóba, és bár nagyon erős a McLaren, mindent megteszek azért, hogy ez összejöjjön. Az időmérő és a verseny teljesen más, hiszek benne, hogy van esélyem. Még sohasem nyertem Monzában F1-es futamot, úgyhogy itt az ideje!"

Michael Schumacher szerint a Paul di Resta büntetése miatt megszerzett negyedik rajthely nemcsak azért jobb, mint az ötödik, mert egy sorral előrébb van, hanem azért is, mert Monzában a páros oldal tisztább, az onnan indulók így előnyt élveznek azokkal szemben, akik a páratlanról rajtolnak.

SZAVAZÁS

Ki nyeri meg az Olasz Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

„Azt hiszem, ahogy az egész hétvégi teljesítményünkkel, úgy a kvalifikációs eredményünkkel is elégedettek lehetünk. Az autó egyértelműen jobb ezen a pályán, mint a korábbiakon – mondta Schumacher. – Voltak gondok az autóval a szabadedzéseken, de a srácok a gyárban és itt, a pályán is jó munkát végeztek, hogy megoldást találjanak rájuk. A pontszerzés reális cél, és örülök a negyedik rajthelynek, itt a páros oldal tisztább, mint a páratlan."

Sebastian Vettel úgy véli, az Olasz Nagydíj nehezén már túljutott a Red Bull-istálló, s mivel az időmérőn sikerült megszereznie a számára a jelen körülmények között hízelgő 5. rajtkockát, újabb dobogós helyezésben reménykedhet.

„Nagyon elégedett vagyok az eredményemmel. Talán az utolsó mért körömben maradt tartalék, de nem tudom, hogy pozíciót is tudtam volna nyerni – szólt Vettel. – Az viszont nagyon zavar, hogy az első helyezettől hatalmas a lemaradásunk. Ez egy körre érvényes, az ötödik rajtkockából viszont a jó versenytempónkkal igenis van miben reménykednem."

Fernando Alonso vasárnap javíthat – már, ha megtarthatja 10. rajthelyét
Fernando Alonso vasárnap javíthat – már, ha megtarthatja 10. rajthelyét

Fernando Alonso Ferrariján a pénteki szabadedzéseken is több probléma adódott, de ezzel nem volt vége a történetnek: a gépen az Olasz Nagydíj időmérőjének harmadik szakaszában eltört a hátsó keresztstabilizátor, amitől még ment az autó, de egyértelműen veszített a sebességéből, és a spanyol csak a 10. rajtkockát szerezte meg.

„Valami eltört az autóban, emiatt nem tudtam megszerezni az idei legkönnyebb pole pozíciómat – mondta Alonso az időmérő után. – Könnyed körrel értem el 1:24.1-et, Hamilton 1:24.0-val lett edzéselső, és úgy érzem, volt az autóban 1:23.5. Nehéz elfogadni, hogy így szalasztottunk el egy ziccert, de ez van. Bíztam benne, hogy összejön a nyolcadik hely, de nem sikerült. Remélem, sikerül megjavítani az autót, de a tizedik rajtkockából nehéz lesz a verseny."

Ahhoz, hogy Alonso a 10. helyről startoljon, az FIA jóindulatára is szükség lesz, mert a keresztstabilizátor cseréje miatt akár a boxutcába is utasíthatják a rajtnál.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Nico Rosberg (6.): – A hatodik rajtpozíció Monzában megfelelő eredmény, innen még bármit el lehet érni. Nem voltam elégedett az autó egyensúlyával a harmadik szakaszban, így nem tudtam már javítani az időmön. Most már a futamra tekintek előre, remélem, sikerül előrébb lépnünk.
Kimi Räikkönen (7.): – Az időmérőn nem voltunk elég gyorsak, ez tény. Talán a versenyen jobbak leszünk, de ezt nehéz megmondani. Tudtuk, hogy nem ez lesz a kocsi kedvenc pályája, nehéz versenyre számítok. A végsebességünk nem rossz, csak éppen több időbe telik, mire elérjük a hosszú egyenesekben.
Kobajasi Kamui (8.): – Nincs meg az a tempónk, ami Spában megvolt, így boldog vagyok, hogy sikerült bejutnom a harmadik szakaszba, ami az elsődleges célunk volt. A második szakaszban futott köröm fél másodperccel jobb volt, mint amit a harmadik szakaszban elértem, bosszantó, hogy az utolsó gyors körömben nem tudtam javítani az időmön.0
Paul di Resta (9. – büntetés után): – Az autó egész hétvégén jól működött, így tudtam, hogy jó formában fogunk nekivágni az időmérőnek. Nagyon elégedett vagyok a harmadik szakaszban futott körömmel, az volt a leggyorsabb eddig a hétvége során. Tudtam, hogy a váltócsere miatt rajtbüntetést fogok kapni, de legalább az első tíz között fogok majd rajtolni.
Mark Webber (11.): – Ilyesmire számítottunk, nagyon szoros volt a második szakasz, egy tizeddel maradtam el Sebtől, ő továbbjutott, én kiestem. A 11. rajthely előnye, hogy szabadon választhatok gumit a rajtnál, és még van időm eldönteni a stratégiát. Messze vagyok az elejétől, de Monzában minden lehetséges.
Sergio Pérez (12.): – Tudtuk, hogy nehéz lesz bekerülni az első tízbe, de keményen harcoltunk. Az autó sokat fejlődött péntek óta, de egyértelműen nem vagyunk olyan gyorsak, mint Belgiumban. Az utolsó gyors körömben túlságosan közel voltam Bruno Sennához, ami miatt két tizedet veszítettem az első szaktorban. Optimista vagyok a pontszerzést illetőn a holnapi nappal kapcsolatban.
Bruno Senna (13.): – Azt hiszem, a keményebb keverékű gumival versenyképesebbek vagyunk, mert valamiért a közepes keverékűből nem tudtuk a legjobb tempót kihozni, ki kell vizsgálnunk, hogy miért. A versenytempónk megvan, és ezen a pályán előzni is lehet, szóval szerintem meglesz az esélyünk a pontszerzésre.
Daniel Ricciardo (14.): – Mikor a tizenötödik vagy, mindig úgy gondolod, hogy jobb is lehettél volna, de nem hiszem, hogy elérhető lett volna a harmadik szakasz számunkra. Nem volt ez rossz nap, a beállításokkal, amit választottunk, szerintem jó pozícióban vagyunk ahhoz, hogy megelőzzünk néhány autót holnap.
Jérome d'Ambrosio (15.): – Nem tudtam rendesen összerakni a részleteket, ami nem csoda annak tekintetében, mennyit ültem versenyautóban az idén. Persze ennél azért jobbra számítottam, az volt a célom, hogy négy tizedre legyek Kimitől. Persze nem panaszkodhatok, ez a hétvége így is nagy élmény, rengeteget tanulok. A célom, hogy célba érjek, a pontszerzés bónusz lenne.
Jean-Éric Vergne (16.): – Nem éreztem kényelmesen magam az autóban a hétvége legnagyobb részében, és a legjobb beállításokat sem sikerült megtalálnunk. Mindennek a tetejében az utolsó gyors körömben eldobtam két tizedet, amikor ráhajtottam egy bukkanóra, miközben váltottam.
Heikki Kovalainen (17.): – Az autó egyensúlya egész nap jó volt, és az első gyors kör végén egy Lotus előtt voltunk, de tudtuk, hogy nehéz lesz bejutni a második szakaszba. A második szett gumikból nem tudtam a legtöbbet kihozni, ennek ellenére jobb a teljesítményünk, mint Spában volt.
Vitalij Petrov (18.): – Elégedett voltam az autóval ma, jó, hogy ilyen sokat tudtunk fejlődni az első szabadedzés óta. Az időmérőn nem tudtam úgy nyomni, ahogyan szerettem volna, mert gondom volt a fékekkel, nem tudtam ugyanott féktávokat venni, mint korábban.
Timo Glock (19.): – Az autó egyensúlya kicsit rosszabb volt, mint pénteken, de kipróbáltunk néhány újítást a kvalifikáción, amelyekkel elégedett voltam. Aránylag közel voltunk Petrovhoz, ami pozitív, viszont a második szett gumikon lassabbak voltunk, ami azért frusztráló, mert a pálya már gyorsabb szokott lenni olyankorra.
Charles Pic (20.): – Elégedett vagyok, közelebb kerültünk az előttünk lévőkhöz, újabb lépést tettünk előre. Amikor az első szett gumikkal mentem, forgalomba kerültem, de ezután minden rendben volt a második szett gumikon.
Narain Karthikeyan (21.): – Az autó sokat javult, miután változtattunk a beállításokon ma. A teljesítményünk jobb volt az első szett gumikon, de elégedett vagyok az eredménnyel, amit elértünk. Folytatnunk kell ezt a jó munkát holnap, és meg kell próbálnunk legyőznünk a riválisainkat a futamon.
Pastor Maldonado (22. – büntetés után): – Küzdöttünk ma az autó tempójával, a második szakaszban nem is tudtam belőle mindent kihozni. Kemény verseny lesz, és kíváncsian várom, hogy mire lehetünk képesek.
Pedro de la Rosa (23.): – Átlagos időmérőn vagyunk túl, de az autó jobb volt, mint reggel. Javítottunk az időnkön, de nem tudtunk tökéletes kört futni. A második szett gumikon szenvedtünk, így nem tudtam mind a három szektort jól összerakni.
Nico Hülkenberg (24.): – Nagyon rövid és kiábrándító kvalifikáció volt. Éppen elkezdtem a gyors körömet, amikor hirtelen elveszítettem az autó erejét. Áthajtottam az első sikánon, amikor a csapat rám szólt rádión, hogy állítsam le az autót. Leghátulról rajtolni kemény lesz, de megpróbálom, és remélhetőleg sikerül majd valamit kihoznom a futamból.
OLASZ NAGYDÍJ, A RAJTSORREND
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
3. Felipe Massa brazil Ferrari
4. Michael Schumacher német Mercedes
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault
6. Nico Rosberg német Mercedes
7. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault
8. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari
9. Paul di Resta* brit Force India-Mercedes
10. Fernando Alonso spanyol Ferrari
11. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault
12. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari
13. Bruno Senna brazil Williams-Renault
14. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari
15. Jérome d'Ambrosio belga Lotus-Renault
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari
17. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault
18. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault
19. Timo Glock német Marussia-Cosworth
20. Charles Pic francia Marussia-Cosworth
21. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth
22. Pastor Maldonado* venezuelai Williams-Renault
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth
24. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
*váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetés
**a Belga Nagydíjon történt veszélyes manőverekért kétszer 5 rajthelyes büntetés
AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:24.010 átlag: 248.241 km/ó
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:24.133 0.123 mp h.
3. Felipe Massa brazil Ferrari 1:24.247 0.237
4. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:24.304 0.294
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:24.540 0.530
6. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:24.802 0.792
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:24.833 0.823
8. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:24.855 0.845
9. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:25.109 1.099
10. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:25.678 1.668
11. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:24.809
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:24.820
13. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:24.901
14. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:25.042
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:25.312
16. Jérome d'Ambrosio belga Lotus-Renault 1:25.408
17. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:25.441
18. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:26.382
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:26.887
20. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:27.039
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:27.073
22. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:27.441
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:27.629
24. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes idő nélkül
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik