McLAREN
Ennél már csak akkor lehetne jobb a hangulat a wokingi istállónál, ha pont kerülne Lewis Hamilton szerződésének végére. A csapat zsinórban a harmadik versenyt nyerte meg a pole pozícióból, az egyéni és a konstruktőr-vb-n is lőtávolban van az éllovashoz képest. Monzában Jenson Button műszaki hibája megmutatta azért, hogy a McLaren is sebezhető, és senki sem mehet biztosra.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Három versenyen három győzelem, mind a pole pozícióból – egy-két éve még azt mondtam volna, hogy lendületbe jöttünk, és ennek ki kell tartani az idény végéig. Az idén azonban bármi megtörténhet bármelyik versenyen, és ha nem javítunk az autón Szingapúrig, könnyen megint az üldözők közé kerülhetünk."
SAUBER
A nagyszerű belgiumi időmérő edzés után Monzában a versenytempóból kaptunk ízelítőt a Saubertől, amelynek autóját néhányan a legjobbnak tartják a paddockban. Egyre kevesebben mosolyognak a véleményükön. Az sem lehet véletlen, hogy a svájciak összes eddigi dobogós helyezését Sergio Pérez szállította, s mindet az első négy rajtsoron kívülről.
Monisha Kaltenborn csapatigazgató: „Ez a verseny is azt bizonyította, hogy csak egy icipici részlet hiányzik a győzelmünkhöz. A versenytempónk nagyon jó, s nem egyszer bizonyítottuk ezt, azaz saját erőnkből képesek vagyunk csatlakozni az élmezőnyhöz. Fontos volt, hogy a spái csalódás után pontokat szerezzünk, de a dobogóra nem számítottunk."
FERRARI
A Ferrarinál sem nagyon tudják, hogyan értékeljék az Olasz Nagydíjat: Fernando Alonso szabadedzéseken és az időmérő elején mutatott tempója alapján a győzelem is valós cél volt, de amikor tönkrement a spanyol autója az időmérőn, és csak a 10. rajtkocka lett az övé, akárhogy is számolták, túl messzinek tűnt a dobogó. És mégis meglett. Igaz, nem sokkal a vége előtt még a 2. és a 3. helyen haladt a két Ferrari, de aztán jött Sergio Pérez, akit Sepanggal szemben nem tudott maga mögött tartani Alonso.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „Bár nem sikerült nyernünk, az volt a legfontosabb, hogy a közvetlen üldözőink nem szereztek pontokat, és a csapat-vb-n közelebb kerültünk az éllovashoz, amely nullázott. A balszerencsével elúszott pole-ról kár beszélni, inkább előre kell tekintenünk, hét kőkemény verseny vár ránk."
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
LOTUS
Beugró, „hideg kezű" pilótával és lassan gyorsuló autóval érkezett a Lotus Monzába, ahol Kimi Räikkönen ki tudta hozni a maximumot a versenyhétvégéből: ötödik lett, és feljött a vb-pontverseny 3. helyére. Jérome d'Ambrosio nem tudta kihasználni a kiugrási lehetőséget, az autója sem volt hibátlan, de azzal, hogy csak a kiscsapatok pilótáit előzte meg, nem sok esélye maradt arra, hogy a jövőben F1-es szerződést kapjon.
Alan Permane főmérnök: „Rettegtünk Monzától, mert tudtuk, hogy nem fekszik a kocsinak. Ehhez képest Kimi csodálatosan versenyezve az ötödik helyre jött be vele, kevesen lettek volna képesek erre, sokadszor nyűgözött le minket."
MERCEDES
A sebesség megvolt, főleg a DRS-zónákban, de a gumik ezúttal is túlságosan gyorsan elkoptak a két „ezüstnyílon", így Michael Schumachernek és Nico Rosbergnek is kétszer kellett kereket cserélnie. Rosberg rossz gumikon az időmérőn csak a 7. lett, a verseny elején is szenvedett azokon az abroncsokon, de miután megszabadult tőlük, a verseny második felében nagyon gyors volt, megérdemelten lett az övé a verseny leggyorsabb köre.
Ross Brawn csapatfőnök: „Tudtuk, hogy nem lesz képes az autó egy boxkiállással teljesíteni a versenyt, ezért, bár nehéz feladat elé állítottuk a pilótáinkat, muszáj volt bevállalnunk a két kerékcserét. A hatodik és a hetedik helyezés messze nem tökéletes, de elégedett vagyok a versenyzőinkkel."
RED BULL
Drágán megfizetett a világbajnoki címvédő csapat a Sebastian Vettel autóját sújtó generátor-meghibásodásért, Mark Webber kiesése pedig csak tetézte a gondokat, az istálló nullázott, és a konstruktőr-vb-beli előnye jelentősen megcsappant. Hasonlóan fejtörést okozhat, hogy az autók, amíg versenyben voltak, nem tudták tartani a McLaren és a Ferrari tempóját.
Christian Horner csapatfőnök: „Nagyon drágák a kiesések ebben az idényben, nem engedhetjük meg magunknak, hogy hasonló esetek előforduljanak. A Renault teljes gőzzel dolgozik azon, hogy a generátort megbízhatóbbá tegye, és együttműködünk ebben, mert nagyon fájó, hogy az ilyen jellegű meghibásodások miatt nem egyszerűen lelassul az autó, hanem azonnal megáll."
FORCE INDIA |
WILLIAMS |
TORO ROSSO |
CATERHAM |
MARUSSIA |
HRT |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:19:41.221 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 4.356 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 20.594 mp h. |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 29.667 mp h. |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 30.881 mp h. |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 31.259 mp h. |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 33.550 mp h. |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 41.057 mp h. |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 43.898 mp h. |
10. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 48.144 mp h. |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 48.682 mp h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 50.316 mp h. |
13. | Jérome d'Ambrosio | belga | Lotus-Renault | 1:15.861 p h. |
14. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
15. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
16. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
17. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
18. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1 kör h. |
19. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1 kör h. |
20. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 2 kör h.* |
21. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 3 kör h.* |
22. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 6 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTA | ||||
Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 32 megtett kör | |
Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 8 | |
Leggyorsabb kör: Rosberg (53. kör) 1:27.239 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 7 | 12 | 179 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 10 | 142 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 12 | 141 |
4. | Sebastian Vettel | 1 | 4 | 10 | 140 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 11 | 132 |
6. | Jenson Button | 2 | 4 | 8 | 101 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 9 | 83 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 6 | 76 |
9. | Sergio Pérez | – | 3 | 6 | 65 |
10. | Felipe Massa | – | – | 7 | 47 |
11. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 6 | 35 |
13. | Paul di Resta | – | – | 7 | 32 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 31 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 272 |
2. | McLaren-Mercedes | 243 |
3. | Ferrari | 226 |
4. | Lotus-Renault | 217 |
5. | Mercedes | 126 |
6. | Sauber-Ferrari | 100 |
7. | Force India-Mercedes | 63 |
8. | Williams-Renault | 54 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |