A Belga Nagydíj rajtjánál eldőlt, hogy Fernando Alonso nem döntheti meg Michael Schumacher 24 versenyes rekordját. A július végi Magyar Nagydíjon zsinórban 23-adszor pontot szerző spanyol kiesésével továbbra is a hétszeres világbajnoknak a 2001-es Magyar és a 2003-as Malajziai Nagydíj közötti sorozata a leghosszabb sikerszéria.
Romain Grosjean a második Belga Nagydíján másodszor keveredett rajtkarambolba, és, akárcsak most, 2009-ben is Lewis Hamiltont és a világbajnokság éllovasát (akkor Buttont) ütötte ki – igaz, három éve a Les Combes kanyarban... |
Az első körös balesetben négyen estek ki, ilyen nagy „horderejű" rajtbaleset a 2010-es Japán Nagydíj óta nem történt: akkor öten – Vitalij Petrov, Vitantonio Liuzzi, Nico Hülkenberg, Felipe Massa és Lucas di Grassi is elvérzett. |
A német akkor a Ferrarival tündökölt, és sorozatának lezárulta egybeesett a Scuderia 55 versenyes pontszerző menetelésének végével. Az 1999-es Malajziai GP-n elkezdődött remekléshez foghatónál tart a McLaren, amely a Lewis Hamilton, Jenson Button páros összeállása óta egyszer sem szorult ki a pontszerzők közül, azaz 50 futamnál tart (mindkét összehasonlításban meg kell jegyezni, hogy a korábbi szériák idején még csak az első hat, illetve nyolc kapott pontot, míg most az első tíz).
Jenson Button karrierje 14. győzelmével az egyaránt többszörös világelső Graham Hillt, Jack Brabhamet és Emerson Fittipaldit is utolérte az örökranglistán, de a jelenlegi mezőnyből ezzel is csak a hatodik legsikeresebb...
Bár az idei győztesek tábora nem bővült Button diadalával, a 12. versenyen a 7. pole pozícióst és a 9. leggyorsabb körös pilótát is feljegyezhettük.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Button 60 verseny után, a 2009-es Monacói GP óta először lett edzéselső, amikor még előző csapatával, a Brawnnal sikerült az élről rajtolnia. Az idei első rajt–cél győzelmet jegyző angolt Bruno Senna fosztotta meg F1-es pályafutása első Grand Slamjétől (pole+rajt–cél győzelem+leggyorsabb kör), a Williams brazil pilótája karrierje első leggyorsabb körét jegyezte.
Egy idényben tíz a legtöbb leggyorsabb körös pilóta száma, ez hatszor is előfordult – még nyolc verseny van arra, hogy két további pilóta leggyorsabb körével 2012-ben rekord szülessen.
Kimi Räikkönen az első, aki idén a harmadik rajtkockából indulva dobogóra állt. A finn ebben az esztendőben már hatszor pezsgőzhetett úgy, hogy egyik sem győzelem után történt – hasonlóra egy szezon végén ugyanő volt képes legutóbb, 2006-ban.
A rekordtól azonban még messze van: Rubens Barrichello 2001-ben és Jenson Button 2004-ben tízszer-tízszer állt fel a dobogóra úgy, hogy egyszer sem nyert.
Az idén először nem jutott be német pilóta az időmérő harmadik szakaszába, és ez volt a legrosszabb német összteljesítmény az időmérőn a 2003-as Japán Nagydíj óta – kilenc éve Szuzukában Nick Heidfeld a 11., Heinz-Harald Frentzen a 12., Michael Schumacher a 14., Ralf Schumacher pedig a 19. helyről rajtolt.
A versenyen azonban mindkét alkalommal volt mit ünnepelniük a németeknek: kilenc éve Schumacher hatodszor lett világbajnok, míg ezúttal Sebastian Vettel feljött a 2. helyre, Nico Hülkenberg pedig élete legjobb helyezését jegyezte, s még Schumi is pontszerző lett.
Az idei 9. büntetését kiérdemlő Pastor Maldonado a Spanyol GP óta nem szerzett pontot, ám ilyen jellegű hétversenyes sorozata elmarad Giancarlo Fisichella 2003-beli 11 futamos pont nélküli szériájától, amely az olasznak a Brazil Nagydíjon aratott diadalát követte.