RED BULL
Sebastian Vettel újabb szenzációs hétvégét zárt, az egyetlen pillanat, amikor megkérdőjelezhettük a győzelmét, Timo Glock lekörözésekor, a pálya leghosszabb egyenesén következett be, amikor a Red Bull padlólemeze az aszfaltra érve szikrázni kezdett. Ám ez a probléma egy pillanat alatt eltűnt, Vettel újabb győzelmével 13 pontosra növelte előnyét. Mark Webber KERS-problémák miatt csúszott csak le a második helyről.
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA | ||
1. | Red Bull-Renault | 407 |
2. | Ferrari | 316 |
3. | McLaren-Mercedes | 306 |
4. | Lotus-Renault | 263 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 93 |
8. | Williams-Renault | 59 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 21 |
A konstruktőr-világbajnoki cím már elérhető közelségben van, a hét végén Abu-Dzabiban meg is szerezheti a csapat.
Christian Horner csapatfőnök: „Nagy az előnyünk a csapatvébén, de az egyéniben csak 13 pont Seb előnye Alonsóhoz képest. Nem lazíthatunk, mert nagyon erős ez a spanyol fiú. Még rengeteg pont kiadó, fontos, hogy a hátralévő három hétvégénk tökéletes legyen. Tudom, hogy Alonso biztos a dolgában, de mi nem a dumánkkal akarunk nyerni, hanem a pályán nyújtott teljesítményünkkel.”
FERRARI
A gyengén sikerült időmérő után a versenyen ígéretének megfelelően gyorsabb volt a Ferrari, Alonso azonban Webber KERS-hibájának is köszönhetően tudta megelőzni az ausztrált. Emellett zseniálisan versenyzett, bár elismerte, hogy a Ferrari jelenleg nem elég erős ahhoz, hogy versenyt nyerjen. A 13 pont lemaradás azonban még nem behozhatatlan, de kétségtelen, hogy szerencse is kell hozzá.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „Egyértelmű, hogy a Red Bullé a legjobb autó, de nem sírhatunk emiatt, inkább dolgoznunk kell azért, hogy ez a helyzet megváltozzon. Már elmondtam a csapatnak, hogy az olasz futballválogatott 1982-ben úgy nyert világbajnokságot, hogy voltak nála jobb csapatok is. Fernando nálunk van, ez a legnagyobb előnyünk.”
McLAREN
A nagy ígérgetés után végül lemaradt a dobogóról a McLaren, amely biztató időmérős teljesítménye után a verseny első felében koppant: a lágy gumikon nem volt versenyképes, és lemaradt a Red Bulloktól, valamint Alonsótól. A kemény keverékre váltva már hiába gyorsult fel Hamilton és Button, ugyanúgy meg kellett elégednie a 4–5. helyezéssel, mint Japánban.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Az egész hétvégén szenvedtünk a lágy gumikon, csoda, hogy az időmérőn meg tudtuk szerezni a harmadik és a negyedik helyet. Amire büszkék lehetünk, az Lewis kormánycseréje a boxkiállásnál. Ahhoz, hogy 3.1 másodperc alatt meglegyen, már az autó leállása előtt ki kellett szednie a helyéről.”
LOTUS
Kimi Räikkönen az időmérő előtt változtatott autója beállításain, és utólag azt mondta, emiatt kellett lemondania a dobogós helyezésről. Így ugyanis Massa Ferrarija mögött autózta végig a délutánt, és nem tudott elkerülni a hetedik helyről. Ám az idén 16. alkalommal is pontot szerzett, továbbra is a pontverseny 3. helyén áll, és hosszabbított csapatával.
Éric Boullier csapatfőnök: „Nagyrészt Kiminek köszönhetjük, hogy a csapat ilyen versenyképes az idén, nem is volt kérdés, hogy közösen folytatjuk-e. A gárda jövője sem kétséges. A tulajdonos ragaszkodik hozzá, szó sincs az eladásról.”
FORCE INDIA |
WILLIAMS |
MERCEDES |
TORO ROSSO |
SAUBER |
CATERHAM |
MARUSSIA |
HRT |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:31:10.744 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 9.437 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 13.217 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 13.909 mp h. |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 26.266 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 44.674 mp h. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 45.227 mp h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 54.998 mp h. |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 56.103 mp h. |
10. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:14.975 p h. |
11. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:21.694 p h. |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:22.815 p h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.064 p h. |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:26.495 p h. |
15. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1 kör h. |
17. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
19. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 5 kör h.* |
*Nem ért célba | ||||
FELADTA | ||||
Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 42 megtett kör | |
Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 20 | |
Leggyorsabb kör: Button (60. kör) 1:28.203 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 5 | 8 | 14 | 240 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 10 | 15 | 227 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 16 | 173 |
4. | Mark Webber | 2 | 4 | 14 | 167 |
5. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 13 | 165 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 11 | 141 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 9 | 90 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 11 | 89 |
10. | Sergio Perez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 9 | 49 |
13. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
14. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 8 | 26 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | 9 |