Red Bull: Mi nem dumában akarunk vébét nyerni

Vágólapra másolva!
2012.10.29. 14:16
null
A Red Bullt csak Webber KERS-ének meghibásodása fosztotta meg a kettős győzelemtől Indiában (Fotó: Reuters)
Címkék
Az idény elején oly változatos és kiszámíthatatlan Formula–1-es világbajnokság a hajrára nagyon is egyoldalú és kiszámítható lett: zsinórban negyedszer nyert Sebastian Vettel a Red Bull-Renault volánjánál. Fernando Alonso és a Ferrari ennek ellenére sem tett le a világbajnoki címről, de Christian Horner Red Bull-csapatfőnök arra figyelmeztette az olaszokat és spanyol pilótájukat, hogy ez nem duma-világbajnokság, hanem autóverseny.

 

RED BULL

Sebastian Vettel újabb szenzációs hétvégét zárt, az egyetlen pillanat, amikor megkérdőjelezhettük a győzelmét, Timo Glock lekörözésekor, a pálya leghosszabb egyenesén következett be, amikor a Red Bull padlólemeze az aszfaltra érve szikrázni kezdett. Ám ez a probléma egy pillanat alatt eltűnt, Vettel újabb győzelmével 13 pontosra növelte előnyét. Mark Webber KERS-problémák miatt csúszott csak le a második helyről.

A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA
1. Red Bull-Renault 407
2. Ferrari 316
3. McLaren-Mercedes 306
4. Lotus-Renault 263
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 116
7. Force India-Mercedes 93
8. Williams-Renault 59
9. Toro Rosso-Ferrari 21

A konstruktőr-világbajnoki cím már elérhető közelségben van, a hét végén Abu-Dzabiban meg is szerezheti a csapat.

Christian Horner csapatfőnök: „Nagy az előnyünk a csapatvébén, de az egyéniben csak 13 pont Seb előnye Alonsóhoz képest. Nem lazíthatunk, mert nagyon erős ez a spanyol fiú. Még rengeteg pont kiadó, fontos, hogy a hátralévő három hétvégénk tökéletes legyen. Tudom, hogy Alonso biztos a dolgában, de mi nem a dumánkkal akarunk nyerni, hanem a pályán nyújtott teljesítményünkkel.”

FERRARI

A gyengén sikerült időmérő után a versenyen ígéretének megfelelően gyorsabb volt a Ferrari, Alonso azonban Webber KERS-hibájának is köszönhetően tudta megelőzni az ausztrált. Emellett zseniálisan versenyzett, bár elismerte, hogy a Ferrari jelenleg nem elég erős ahhoz, hogy versenyt nyerjen. A 13 pont lemaradás azonban még nem behozhatatlan, de kétségtelen, hogy szerencse is kell hozzá.

Stefano Domenicali csapatfőnök: „Egyértelmű, hogy a Red Bullé a legjobb autó, de nem sírhatunk emiatt, inkább dolgoznunk kell azért, hogy ez a helyzet megváltozzon. Már elmondtam a csapatnak, hogy az olasz futballválogatott 1982-ben úgy nyert világbajnokságot, hogy voltak nála jobb csapatok is. Fernando nálunk van, ez a legnagyobb előnyünk.”

McLAREN

A verseny tudósítását ide kattintva érheti el
A verseny tudósítását ide kattintva érheti el

A nagy ígérgetés után végül lemaradt a dobogóról a McLaren, amely biztató időmérős teljesítménye után a verseny első felében koppant: a lágy gumikon nem volt versenyképes, és lemaradt a Red Bulloktól, valamint Alonsótól. A kemény keverékre váltva már hiába gyorsult fel Hamilton és Button, ugyanúgy meg kellett elégednie a 4–5. helyezéssel, mint Japánban.

Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Az egész hétvégén szenvedtünk a lágy gumikon, csoda, hogy az időmérőn meg tudtuk szerezni a harmadik és a negyedik helyet. Amire büszkék lehetünk, az Lewis kormánycseréje a boxkiállásnál. Ahhoz, hogy 3.1 másodperc alatt meglegyen, már az autó leállása előtt ki kellett szednie a helyéről.”

LOTUS

Kimi Räikkönen az időmérő előtt változtatott autója beállításain, és utólag azt mondta, emiatt kellett lemondania a dobogós helyezésről. Így ugyanis Massa Ferrarija mögött autózta végig a délutánt, és nem tudott elkerülni a hetedik helyről. Ám az idén 16. alkalommal is pontot szerzett, továbbra is a pontverseny 3. helyén áll, és hosszabbított csapatával.

Éric Boullier csapatfőnök: „Nagyrészt Kiminek köszönhetjük, hogy a csapat ilyen versenyképes az idén, nem is volt kérdés, hogy közösen folytatjuk-e. A gárda jövője sem kétséges. A tulajdonos ragaszkodik hozzá, szó sincs az eladásról.”

TOVÁBBI CSAPATOK ÉRTÉKELÉSE

FORCE INDIA
A hazai pályán szereplő csapatot ezúttal is Hülkenberg repítette, a legutóbbi négy versenyen a német hozta a pontokat az anyagi gondokkal küszködő gárdának. Di Resta idei legrosszabb időmérőjén a 16. helyre szorult, és esélye sem volt a pontszerzésre.

WILLIAMS
Voltak pillanatai a hétvégének, amikor úgy tűnt, tényező lehet a Williams az élboly csatájában, méghozzá Bruno Senna révén. Aztán az időmérőt megint elszúrta a brazil, Maldonado indult előrébbről, de a venezuelai defekt miatt elszállt, a brazil pedig csak egy pontig jutott. Több volt ebben.

MERCEDES
A versenyeken rendszerint a gumijaival bajlódó Mercedes előre gondolkodott, Rosberg az edzés harmadik szakaszában nem ment ki, hogy vadonatúj lágy gumikkal rajtolhasson, de ez sem segített. Szépen lassan visszaesett, a szezon második felében rá jellemző szürke teljesítménnyel lett 11. Schumacher a rajtnál defektet kapott, korán körhátrányba került, s bár 13 körrel felülmúlta Rubens Barrichello 16631-es F1-es örökrekordját, nem ment végig a futamon.

TORO ROSSO
A biztató dél-koreai forma után visszaesett az olasz kiscsapat, Vergne a nyitó körben ütközött Schumival, de Ricciardo sem volt sokkal jobb, a lágy gumikon szenvedve csak a 13. lett.

SAUBER
Pérez nyolcadik rajtkockája volt a hétvége csúcspontja az egyébként rémes hétvégét teljesítő svájci csapatnak. A mexikói Ricciardóval, Kobajasi Maldonadóval koccant, a Sauber nem szerzett pontot.

CATERHAM
Petrov Dél-Korea után Indiában is megverte az időmérőn Kovalainent, igaz, a finn megpördült és a pálya mellett ragadt a kvalifikáció során. Az orosz a versenyen már csapattársa mögé szorult, egészen addig, amíg Kovalainen KERS-e tönkre nem ment – nem csak Webbernek voltak gondjai a Red Bull-gyártmányú eszközzel a hétvégén.

MARUSSIA
Picnek jobb versenye volt, mint Glocknak, aki nem érezte jól magát az autóban.

HRT
De la Rosa fékhiba miatti kiesése a verseny legvadabb jelenete volt, míg Karthikeyan és a csapat rádióbeszélgetésén nyomon lehetett kísérni a televíziós közvetítésben, hogy minden túlhevül az autóján. Végül az indiai célba ért, ami kész csoda.

INDIAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:31:10.744
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 9.437 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 13.217 mp h.
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 13.909 mp h.
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 26.266 mp h.
6. Felipe Massa brazil Ferrari 44.674 mp h.
7. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 45.227 mp h.
8. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 54.998 mp h.
9. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 56.103 mp h.
10. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:14.975 p h.
11. Nico Rosberg német Mercedes 1:21.694 p h.
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:22.815 p h.
13. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:26.064 p h.
14. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:26.495 p h.
15. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1 kör h.
17. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
18. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
19. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1 kör h.
20. Timo Glock német Marussia-Cosworth 2 kör h.
21. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
22. Michael Schumacher német Mercedes 5 kör h.*
*Nem ért célba
FELADTA
Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 42 megtett kör
Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 20
Leggyorsabb kör: Button (60. kör) 1:28.203
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Sebastian Vettel 5 8 14 240
2. Fernando Alonso 3 10 15 227
3. Kimi Räikkönen 6 16 173
4. Mark Webber 2 4 14 167
5. Lewis Hamilton 3 6 13 165
6. Jenson Button 2 5 11 141
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 9 90
9. Felipe Massa 1 11 89
10. Sergio Perez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 7 50
12. Nico Hülkenberg 9 49
13. Paul di Resta 8 44
14. Michael Schumacher 1 7 43
15. Pastor Maldonado 1 1 3 33
16. Bruno Senna 8 26
17. Jean-Éric Vergne 3 12
18. Daniel Ricciardo 5 9

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik