LOTUS
Kimi Räikkönen ezért fantasztikus: amikor már kezdtek lemondani arról, hogy futamot nyer az idén, mert a Lotus teljesítménye visszaesett, a finn pedig zsinórban öt versenyen lemaradt a dobogóról, megnyerte az Abu-dzabi Nagydíjat. Jó időmérő, még jobb rajt és Lewis Hamilton kiesése is kellett ahhoz, hogy sikerrel járjon, de az idei szezonja után senki sem nevezheti szerencsésnek. Romain Grosjean kétszer is karambolozott, de tőle szokatlan módon egyszer sem volt hibás.
Éric Boullier csapatfőnök: „Az idény első fele sokkal jobban sikerült számunkra, mint a második, ezért nagyon jókor jött a győzelem, sok embernek visszaadta a hitét, hogy tényleg nem hiábavaló a munka. Kimi megérezte a győzelem lehetőségét, egymás után futotta a villámgyors köröket, példát mutatott.”
A vasárnapi Abu-dzabi Nagydíjon elért harmadik helyezésének köszönhetően még mindig van esélye Sebastian Vettelnek, a Red Bull címvédő pilótájának arra, hogy a november 18-ai Amerikai Nagydíjon, pályafutása 100. futamán háromszoros világbajnok legyen. Ehhez legalább 15 ponttal többet kell szereznie, mint Fernando Alonsónak. A németen kívül ugyanis már csak Alonsónak van matematikai esélye a vb-cím megszerzésére, a harmadik helyezett Kimi Räikkönen hátránya 57 pont, amit két verseny alatt nem lehet ledolgozni. Az első helyért ugyebár 25, a másodikért 18, a harmadikért 15, a negyedikért 12, az ötödikért 10, a hatodikért 8, a hetedikért 6, a nyolcadikért 4, a kilencedikért 2, a tizedikért egy pont jár.
|
FERRARI
Nem úgy indult a hétvége a Ferrari számára, hogy Abu-Dzabiban sikerül majd csökkenteni Sebastian Vettel vb-előnyét, Fernando Alonso csak a hetedik rajtkockába kvalifikálta magát. Aztán jött a hír Vettel mezőny végre sorolásáról, a jó rajt, Maldonado megelőzése és Hamilton kiesése. Alonso a verseny derekán a második helyen haladt, ebből a futamból is kihozta a maximumot, pedig ő és csapata is belátta, hogy autója messze elmarad a Red Bull-Renault-tól.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „Van két hetünk arra, hogy felkészüljünk az utolsó két futamra, mert nem alapozhatjuk arra a sikerünket, hogy Vettel úgyis megint bajba kerül. A McLaren példáját kell követnünk, ahogy képes volt egyik versenyről a másikra az élre törni. Nem számít, mit gondolunk, mit érzünk, csak az, hogy mit teszünk.”
RED BULL
Már a szabadedzéseken kiderült, hogy a Red Bull képtelen lesz megtartani az előző három versenyen mutatott dominanciáját: előbb Weber, majd Vettel autójával adódtak gondok, de a német lágy gumis tempója még így is bizakodásra adott okot. Aztán az időmérőn Hamilton megverte a két Red Bullt, ami még mindig nem lett volna nagy gond.
Az viszont igen, hogy Vettelnek az időmérő végén a pályán leállított autójából nem lehetett kivenni az üzemanyag-ellenőrzésre szánt egy litert, amiért Vettelt a rajtrács végére sorolták. A Red Bull átállította az autót, Vettel a boxutcából indult, és remek tempójának és némi szerencsének köszönhetően feljött a 3. helyre, előnyéből csak 3 pontot veszített Alonsóval szemben. Miközben a riválisok közül többen is szerencsésnek tartják a németet a versenyen történt események kedvező alakulása miatt, a csapat kiemeli a német érdemeit.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Christian Horner csapatfőnök: „Ez volt Seb karrierjének egyik legjobb versenye, a boxutcából indulva tudott nyerni, ami önmagáért beszél. A szombat éjszakai döntés után azt hittem, nehéz lesz az első tízbe kerülni, de Seb azt mondta a verseny előtt az autójába ülve, hogy majd integet a dobogóról. Nem tudjuk, eljutott volna-e a célig egy kerékcserével, ezért inkább nem kockáztattunk, másodszor is kihívtuk friss gumikért, és végül ez lett a jó döntés.”
McLAREN
A wokingiak a hét közepén azt mondták, a Red Bull fölénye pályától függ, és Abu-Dzabiban meg lehet fogni Vettelt. Bár eleinte a lágy gumis tempó miatt aggódhattak Hamiltonék, az időmérőn kiderült, hogy az angol az úr a naplementében és utána is. A versenyen azonban Szingapúr után újabb műszaki hiba miatt kellett leállnia, és a hétvége legerősebb csapata végül a negyedik legjobb eredménnyel távozott az emírségből, ahol Button nem tudta ugyanazt a teljesítményt nyújtani, mint csapattársa.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Ezen a hétvégén a mi autónk volt a leggyorsabb, de ez nem tükröződik az eredményben, mert Lewis újabb roppant kellemetlen műszaki hiba áldozata lett. Jenson nem tehetett semmit a frissebb gumikon támadó Vettellel szemben. Texasban újra próbálkozunk.”
WILLIAMS |
SAUBER |
FORCE INDIA A csapat az Indiai GP előtt zsinórban 11 alkalommal jutott be legalább egy autójával az időmérő harmadik szakaszába, de a legutóbbi két versenyen ez nem sikerült. A rajtnál ráadásul Di Resta és Hülkenberg összeakadt, a német kiesett, a csapat vezetősége pedig csak abban bízik, a két pilóta elviseli egymást az idény utolsó két versenyén. |
TORO ROSSO Azok után, hogy a Red Bull jelezte, számol a jövőben a Vergne, Ricciardo párossal, a francia feltűnően könnyedén elengedte az előretörő Vettelt, de az ausztrál a biztonsági autó mögött kitolt a vb-éllovassal, váratlanul fékezett az egyenesben, Vettel pedig csak úgy tudta elkerülni az ütközést, hogy letarolta a DRS aktiválási pontját a pálya mellett jelző hungarocell táblát, és mehetett a boxba új légterelőért. Végül Ricciardo szerzett pontot. |
MERCEDES A csapat négy verseny óta nem szerzett pontot, az időmérőn Massát megelőzve a 8. rajtkockát megszerző Rosberg ráadásul négy versenyen belül harmadszor ütközött a rajtnál. Ezúttal azonban továbbment, de nem sokáig, a legrosszabbkor érte utol a kormányhibás Karthikeyant, aki riadtában lelassította a HRT-t, és nagy karambolt idézett elő. Schumacher így is pontot szerezhetett volna, de defekt miatt visszaesett. |
CATERHAM |
MARUSSIA |
HRT |
1. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:45:58.667 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 0.852 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 4.163 mp h. |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 7.787 mp h. |
5. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 13.007 mp h. |
6. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 20.076 mp h. |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 22.896 mp h. |
8. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 23.542 mp h. |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 24.160 mp h. |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 27.463 mp h. |
11. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 28.075 mp h. |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 34.906 mp h. |
13. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 47.764 mp h. |
14. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 56.473 mp h. |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 56.768 mp h. |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:04.595 p h. |
17. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:11.778 p h. |
FELADTA | ||||
Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 41 megtett kör | |
Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 37 | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 37 | |
Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 19 | |
Nico Rosberg | német | Mercedes | 7 | |
Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 7 | |
Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 0 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (54. kör) 1:43.964 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 5 | 9 | 15 | 255 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 11 | 16 | 245 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 7 | 17 | 198 |
4. | Mark Webber | 2 | 4 | 14 | 167 |
5. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 13 | 165 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 12 | 153 |
7. | Felipe Massa | – | 1 | 12 | 95 |
8. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
9. | Romain Grosjean | – | 3 | 9 | 90 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 8 | 58 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 9 | 49 |
13. | Paul di Resta | – | – | 9 | 46 |
14. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 4 | 43 |
15. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
16. | Bruno Senna | – | – | 9 | 30 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | 10 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 422 |
2. | Ferrari | 340 |
3. | McLaren-Mercedes | 318 |
4. | Lotus-Renault | 288 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 124 |
7. | Force India-Mercedes | 95 |
8. | Williams-Renault | 73 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 22 |