Noha az Abu-Dzabi Nagydíj első, nappali forróságban teljesített gyakorlásán Lewis Hamilton diktálta a leggyorsabb tempót, alkonyatkor, amikor az időmérőt és a futamot rendezik majd, már Sebastian Vettel bizonyult a leggyorsabban a lágy gumikon – valamivel több, mint másfél tizedmásodperccel.
„Elégedettek lehetünk. – kezdte nyilatkozatát Vettel – Jó kört teljesítettünk a lágy abroncsokon, de a versenytempót tekintve a Mclaren nagyon gyors és versenyképes, rájuk kell ügyelnünk, ők lesznek majd a fő riválisaink. Holnapra még javítani kell az autón, hogy a lehető legjobb helyen tudjuk kvalifikálni magunkat.”
A pálya adatai: Hossza:5.554 km Teljes versenytáv:55 kör (305.5 km) Körrekord:1:40.279 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2009) Tavalyi verseny: Pole pozíció:Sebastian Vettel (1:38.481; Red Bull) Futamgyőztes:Lewis Hamilton (1:37:11.886; McLaren) Leggyorsabb kör:Mark Webber (1:42.612; Red Bull) |
Mark Webbernek az Indiai Nagydíjhoz hasonlóan a KERS-szel akadtak gondjai, és ennek köszönhetően nem tudta végigautózni a pénteki edzésnap egészét:
„Problémánk volt a KERS-szel – taglalta az ausztrál –, de nem ugyanaz, ami a múlt héten jelentkezett. Sosem jön jól, ha az ember nem tud eleget körözni az edzésen, de ez nem nagy ügy. A pálya holnapra még változni fog valamennyit, de nem jelentősen; már ma is egész jó állapotban volt. Holnapra kijavítjuk a hibát, és újra itt leszünk.”
Lewis Hamiltonnak a lágyabb keverékkel nem volt teljesen kibékülve:
„Az autónk jól működött az első tréningen – magyarázta 2008 világbajnoka –, de a második már komolyabb kihívást jelentett a számomra. Elég nehéz volt jó időt kihozni a lágy abroncsokból, úgyhogy holnapra még ki kell találnunk, hogyan bírhatjuk működésre ezt a keveréket. Számítottunk rá, hogy Sebastian gyors lesz, és estére a Red Bullok ahogyan kell, fel is gyorsultak. De amint mondtam, az autónk gyors volt az első gyakorláson, és egész nap a legjobb idő környékén tudtunk maradni, úgyhogy van mire építsünk.”
Csapattársa, Jenson Button mindkét szabadedzésen egy hellyel Hamilton mögött végzett:
„Összességében elég jól működött az autónk – mesélte Button –, mindenképp jobb formában vagyunk, mint Indiában voltunk a múlt hétvégén. Úgy tűnik, minden jól működik, jó érzés vezetni az autót. Néhány apróbb dologban még javulhatunk, de alapvetően tudjuk, hogy mit kell tennünk. Létfontosságú lesz, hogy a lágyabb gumikat megfelelően tudjuk használni a holnapi időmérőn. A lehető legtöbb kört akartam ma teljesíteni, mivel Delhiben elég sokat kihagytam az edzésből, ami eléggé visszavetett a hétvége hátralevő részére. Örömmel jelentem, hogy az autónk megfelelőnek tűnik versenytempóban, már csak azt kell kiderítenünk, hogy milyen agresszíven használhatjuk a gumikat a futamon. Ha versenytempóban fel tudjuk venni a versenyt a Red Bullokkal, az talán még fontosabb lenne, mint az időmérőn eléjük kerülni.”
A hatodik leggyorsabb kört repesztő Kimi Räikkönen szerint még bőven van tempó az autójában:
„Kipróbáltuk az új kipufogót – mondta a finn –, és a rendelkezésre álló idő nagy részét ezzel töltöttük, máson nem is igazán változtattunk. Nem volt túl jó érzés vezetni, de a köridők rendben vannak, amin meglepődtem, mert annak ellenére volt gyors az autó, hogy nem viselkedett igazán jól. Remélhetőleg holnapra még tudunk javulni, és kicsit még közelebb kerülni az elejéhez. Sikerült előrelépnünk, de lóerőket áldozunk be leszorító erőért cserébe. Ezeket próbáljuk visszanyerni, ami nem olyan egyszerű. Idővel egyre erősebb lesz az autó, és megmarad a leszorító erő is."
SZOMBAT |
11.00–12.00:3. szabadedzés |
14.00–15.00:időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00:a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
A hetedik legjobb idővel záró Fernando Alonso átlagos péntekről számolt be:
„Ugyanolyan péntek volt, mint a többi – ecsetelte a Ferrari spanyolja –, amikor végig tudunk menni a programunkon. Délelőtt a különböző aerodinamikai megoldásokat próbálgattuk, délután a gumikra koncentráltunk. A második edzésre sokat javult a pálya, ami igazából várható volt, hiszen nem sok versenyt rendeznek rajta a hétvégén: az elején nagyon piszkosnak tűnt, aztán rengeteget javult, és holnapra még jobb lesz."
Michael Schumacher az idény végén már megszokottnak számító középmezőnyben végzett, a 14. leggyorsabb kört autózta péntek este:
„Amit ma láttunk az egy normális péntek – kezdte a hétszeres világbajnok. – Végigmentünk a tervezett programon, különböző beállításokat próbáltunk ki, adatokat gyűjtöttünk. Amit a nap végén láttunk, az valószínűleg azt jelzi, ahol most tartunk, úgyhogy reális ez a kép. Pillanatnyilag azért harcolunk, hogy pontszerző helyen végezhessünk, és a hétvégére is ezt a célt tűztük ki magunk elé. Egyébként lenyűgöző itt vezetni, és nappali világosságtól éjszakai sötétségig autózni valami egészen különleges.„
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:41.751 | átlag: 196.503 km/ó | 34 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:41.919 | 0.168 mp h. | 34 |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:42.412 | 0.661 | 36 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:42.466 | 0.715 | 21 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:42.500 | 0.749 | 34 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:42.532 | 0.781 | 28 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:42.587 | 0.836 | 31 |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:42.823 | 1.072 | 33 |
9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:42.998 | 1.247 | 37 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:43.106 | 1.355 | 36 |
11. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:43.191 | 1.440 | 34 |
12. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:43.200 | 1.449 | 36 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:43.255 | 1.504 | 34 |
14. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:43.267 | 1.516 | 32 |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:43.578 | 1.827 | 34 |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:43.689 | 1.938 | 32 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:44.260 | 2.509 | 27 |
18. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:45.073 | 3.322 | 19 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:45.245 | 3.494 | 36 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:45.782 | 4.031 | 33 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:46.589 | 4.838 | 36 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:46.671 | 4.920 | 32 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:46.707 | 4.956 | 26 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:47.406 | 5.655 | 35 |