RED BULL
Semmi különöset nem csinált a vb-címvédő istálló az első barcelonai teszten, de a tavalyi idény hajrájában csúcsformát mutatott, amiért az a szakma egyöntetű véleménye, hogy Sebastian Vettel az idén az év elején is remekelni fog. A német nem okozott meglepetést, amikor elmondta, hogy sokkal jobb formában van a Red Bull, mint tavaly ilyenkor, és a sebességgel sem lesz nagy gond, ha beveti a csapat az Adrian Newey technikai csapata által fejlesztett legújabb alkatrészeket.
Ha a teszten nem is fog remekelni a Red Bull, arra mérget vehetünk, hogy az Ausztrál Nagydíjon a győzelemért csatázik majd.
FERRARI
Az olaszok is elmondhatják, hogy sokkal jobb formában vannak, mint 12 hónappal ezelőtt, noha ez nem is elég arra, hogy a leggyorsabb autóval érkezzenek meg az idénynyitóra. A Scuderiánál sokat várnak ismét Fernando Alonsótól, akinek ezúttal kisebb teljesítménybeli hátrányt kell ledolgoznia, illetve a maga javára fordítania.
Felipe Massa szerint még mindig „nyers" az autó, sokat kell dolgozni vele, de annak örült, hogy a barcelonai tréning utolsó napján az esőben is stabil volt az autója.
McLAREN
Jenson Button szerint az alaposan átépített autó egyelőre túl bonyolult a csapatnak, s mint a napokban kiderült, Paddy Lowe leköszönő technikai igazgató már nem fog tudni segíteni az esetleges rejtélyek megfejtésében. Az angol vállán ezzel tovább nőtt a teher, vezérpilótaként nagyon sokat tehet az MP4-28 versenyképességének javításáért.
A csapatnál nem győzték hangsúlyozni, hogy a Lowe helyébe lépő Tim Gossban is maximálisan megbíznak, de az ítélettel még hónapokig várni kell.
LOTUS
A tesztidény eddigi legmeggyőzőbb teljesítményét nyújtotta a Lotus, sikeres nagydíj-szimulációval, a kanyarokban páratlanul stabil autóval és magabiztos pilótáival. A riválisok áradoznak az arany-fekete autóknak, a világbajnokság titkos esélyesének tartják Kimi Räikkönent. Az enstone-iak persze nem győzik hangsúlyozni, hogy semmit sem ér a tesztek után kapott dicséret, csak akkor lehetnek elégedettek, ha az első versenyeket követően is megkapják ugyanezt az elismerést.
MERCEDES
Nico Rosberg lelkesebb, mint valaha, de Lewis Hamilton, aki a McLarennél megtapasztalta, milyen győzelemre esélyes autóban ülni, rendkívül visszafogott. Nem hisz benne, hogy hamarosan futamot nyerhetnek, de a távolabbi jövőt illetően reménykedik. A Mercedes egyelőre nincs az élcsapatok szintjén, igazából 2014-ben jöhet az áttörés.
SAUBER
A keskeny C32-est lassan megszokja Nico Hülkenberg, akitől kimondva-kimondatlanul sokan várják azt, hogy a Mercedesekkel csatázzon. A svájciak visszafogottan készülnek, a nagy szerénység oka lehet a riválisoknál tapasztalható magabiztosság is. Ám Esteban Gutiérrez amondó, a csapat eddig mindenki másnál több üzemanyaggal tesztelt, s kérdés, a hét végén megmutat-e valamit sebességéből a csapat?
FORCE INDIA
Sajtóhírek szerint Adrian Sutil lesz Paul di Resta csapattársa, de a csapat még nem tett hivatalos bejelentést, és egyelőre azt sem lehet tudni, ki hány napot kap a barcelonai teszten. Ha a német két napon is kormányozhatja az autót, és a szintén az állásra pályázó francia Jules Bianchi lemarad a gyakorlásról, nincs több kérdés.
WILLIAMS
Semmit sem veszített a csapat azzal, hogy új autójával kihagyta a jerezi tesztet, Barcelonában szinte gond nélkül körözött Pastor Maldonado és Valtteri Bottas. A venezuelai szerint sokkal jobb lesz a Williams, mint tavaly, ami merész ítélet egy futamgyőzelemmel zárt szezon után.
TORO ROSSO
A csapat elsődleges célja az volt, hogy tágítsa az autó ideális beállítási zónáját, és ez sikerült is. Jean-Éric Vergne és Daniel Ricciardo is elégedett a kocsival, jobban kezelhetőnek tartják, de nagyon nehéz lesz magasabbra jutniuk a 2012-es szintnél.
CATERHAM
A csapat az eddigi években képtelen volt olyan autót építeni, amellyel pilótái versenybe szállhattak volna akár a Toro Rossókkal. Az idén ráadásul a pilótájuk sincs meg ahhoz, hogy a megfelelő autóval versenyképessé váljon. Az eddigi teszteket a helyszínen figyelők szerint a zöld gépek még a Marussiáknál is kiszámíthatatlanabbak.
MARUSSIA
A legfőbb gond az, hogy Luiz Razia szponzorai nem fizetnek, s ezért nem vezethet a teszteken, így az állása is veszélybe került. Max Chilton jól jár ezzel, de a csapat kilátásai továbbra sem túl fényesek.
A BEOSZTÁS | ||||
Február 28. | Március 1. | Március 2. | Március 3. | |
Red Bull | Webber | Vettel | Webber | Vettel |
Ferrari | Massa | Alonso | Massa | Alonso |
McLaren | Pérez | Button | Pérez | Button |
Lotus | Grosjean | Grosjean | Räikkönen | Räikkönen |
Mercedes | Hamilton | Rosberg | Hamilton | Rosberg |
Sauber | Gutiérrez | Hülkenberg | Gutiérrez | Hülkenberg |
Force India | Di Resta | ? | ? | ? |
Williams | Bottas | Bottas | Maldonado | Maldonado |
Toro Rosso | Vergne | Ricciardo | Vergne | Ricciardo |
Caterham | Pic | Van der Garde | Van der Garde | Pic |
Marussia | Chilton | ? | ? | ? |
JEREZ | ||||
február 5., kedd | Räikkönen volt a leggyorsabb, Hamilton a legkitartóbb | |||
február 6., szerda | Massa a hét legjobb idejét futotta Jerezben | |||
február 7., csütörtök | Grosjean a leggyorsabb, a Mercedesnek ma sem ment | |||
február 8., péntek | Button túllendült a kezdeti gondon, és az élen zárt Jerezben | |||
BARCELONA | ||||
február 19., kedd | Rosberg kezdett a legjobban Barcelonában | |||
február 20., szerda | Pérez megvillant a McLarennel Barcelonában | |||
február 21., csütörtök | Alonso zárt az élen, Webber és Grosjean „versenyzett" | |||
február 22., péntek | Hamilton zárta az élen az esőtől zavart pénteki tesztnapot | |||
BARCELONA | február 28. | március 1. | március 2. | március 3. |
1. Sergio Pérez | mexikói | McLaren | 1:21.848 | (2.) | Lágy | 174 | 2 |
2. Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.875 | (3.) | Lágy | 283 | 3 |
3. Nico Hülkenberg | német | Sauber | 1:22.160 | (3.) | Lágy | 179 | 2 |
4. Romain Grosjean | francia | Lotus | 1:22.188 | (3.) | Lágy | 160 | 2 |
5. Sebastian Vettel | német | Red Bull | 1:22.197 | (2.) | Lágy | 150 | 2 |
6. Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:22.611 | (1.) | Közepes | 162 | 2 |
7. Kimi Räikkönen | finn | Lotus | 1:22.623 | (1.) | Közepes | 87 | 2 |
8. Pastor Maldonado | venezuelai | Williams | 1:22.675 | (3.) | Lágy | 178 | 3 |
9. Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:22.726 | (2.) | Kemény | 173 | 2 |
10. Valtteri Bottas | finn | Williams | 1:22.826 | (3.) | Lágy | 189 | 3 |
11. Jenson Button | brit | McLaren | 1:22.840 | (3.) | Kemény | 141 | 2 |
12. Adrian Sutil | német | Force India | 1:22.877 | (3.) | Lágy | 78 | 1 |
13. Mark Webber | ausztrál | Red Bull | 1:23.024 | (3.) | Közepes | 172 | 2 |
14. Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso | 1:23.366 | (3.) | Közepes | 186 | 2 |
15. Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso | 1:23.718 | (2.) | Közepes | 143 | 2 |
16. Paul di Resta | brit | Force India | 1:23.971 | (2.) | Közepes | 144 | 2 |
17. Max Chilton | brit | Marussia | 1:25.115 | (2.) | Lágy | 241 | 4 |
18. Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber | 1:25.124 | (1.) | Kemény | 129 | 2 |
19. Jules Bianchi | francia | Force India | 1:25.732 | (4.) | Közepes | 96 | 1 |
20. Giedo van der Garde | holland | Caterham | 1:26.177 | (3.) | Lágy | 133 | 2 |
21. Charles Pic | francia | Caterham | 1:26.243 | (2.) | Közepes | 151 | 2 |
22. Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:27.553 | (4.) | Közepes | 80 | 1 |
1. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:17.789 | (3.) | lágy | 227 | (3) |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:18.148 | (4.) | lágy | 123 | (2) |
3. | Jules Bianchi | francia | Force India-Mercedes | 1:18.175 | (4.) | lágy | 56 | (1) |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:18.218 | (2.) | lágy | 149 | (2) |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:18.565 | (4.) | kemény | 198 | (2) |
6. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:18.669 | (4.) | lágy | 252 | (2) |
7. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.760 | (4.) | lágy | 177 | (2) |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:18.766 | (3.) | közepes | 162 | (2) |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.861 | (1.) | kemény | 120 | (2) |
10. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.905 | (4.) | közepes | 160 | (2) |
11. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:18.944 | (4.) | kemény | 179 | (2) |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:19.003 | (2.) | lágy | 240 | (4) |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.134 | (2.) | közepes | 153 | (2) |
14. | James Rossiter | brit | Force India-Mercedes | 1:19.303 | (3.) | lágy | 61 | (2) |
15. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:19.338 | (2.) | közepes | 174 | (2) |
16. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:19.502 | (2.) | közepes | 178 | (2) |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:19.851 | (4.) | lágy | 178 | (2) |
18. | Pedro de la Rosa | spanyol | Ferrari | 1:20.316 | (4.) | közepes | 51 | (1) |
19. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:20.693 | (2.) | lágy | 155 | (2) |
20. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:21.105 | (4.) | lágy | 166 | (2) |
21. | Luiz Razia | brazil | Marussia-Cosworth | 1:21.226 | (4.) | lágy | 113 | (2) |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:21.269 | (3.) | lágy | 107 | (2) |
23. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:21.311 | (2.) | lágy | 152 | (2) |
A pilóták neve és autója után a legjobb köridejét tüntettük fel, illetve azt, hogy hányadik napon és milyen típusú gumikon teljesítette azt. Az utolsó két oszlop az összes körszámot és a tesztnapok számát mutatja. | ||||||||
A Williams még a tavalyi autóját használta, a Ferrarinál De la Rosa, a Force Indiánál Bianchi és Rossiter tesztpilótaként vett részt a teszten. |