F1: Ecclestone kritikája után módosulnak a gumik

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.05.14. 11:31
null
A Pirelli idei gumijaihoz a Ferrari, a Lotus és a Force India különösen jó autót épített, a szezon közben történő módosítás kiütheti őket a nyeregből (Fotó: Reuters)
Bernie Ecclestone egyetért Dietrich Mateschitzcel abban, hogy a Pirelli az idén túl messzire ment a Formula–1-es gumik lágyításával, és megígérte, hogy rövidesen visszahozzák a 2012-es keverékeket. A Pirelli pedig jelezte: a Kanadai Nagydíjtól a sport érdekében inkább kombinálja az idei szerkezetét a tavalyi abroncsokéval. Az olaszok remélik, nem változnak meg az erőviszonyok.

„A gumik rosszak, nem erre gondoltunk, amikor azt kértük a Pirellitől, hogy egy fél versenyre való abroncsot gyártson – mondta Ecclestone az Expressnek a Red Bull tulajdonosával történt találkozása után. – A Pirelli is rájött erre, és tesz is a változtatásért. Visszamegyünk a tavalyi gumitípusokra, amelyekkel nagyon szoros versenyeket vívtak a versenyzők."

Ecclestone, aki eddig védte a Pirellit, ezúttal már az olasz beszállító ellen fordult – nem tudni, mit mondott neki Mateschitz…

Ám érdemes kiemelni, a gyártó már tavaly jelezte, hogy lágyít az abroncsain, amelyekhez a Ferrari, a Lotus és a Force India jobban alkalmazkodott, mint riválisai. Előbbi kettő az időmérőn is jó teljesítményt nyújt, a versenyeken pedig kifejezetten jól bánik a gumikkal, míg a silverstone-i istálló kinőtte a középmezőnyt.

A Mercedes és a Red Bull ugyanakkor talán a leggyorsabb autót építette meg, de hiába gyorsak az időmérőn, a versenyeken túl gyorsan elkoptatják a gumikat. Pilótáik arra panaszkodnak, hogy visszafogottan kell körözniük, számukra mindenképpen megváltás lenne, ha visszatérne a mezőny a 2012-es abroncsokra (bár a Mercedes esetében még ez is kevés lehet).

A gumik szerkezetének módosítására szükség van, hiszen ijesztő defektek történtek az elmúlt hetekben, ráadásul mindannyiszor ugyanúgy vált le a futófelület a kerekekről.

Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója a Twitteren közölte a változtatásokról meghozott döntést. „A Kanadai Nagydíjtól változtatunk a gumikon annak érdekében, hogy két-három boxkiállással lehessen teljesíteni a versenyeket. A 2012-es és a 2013-as gumik tulajdonságait fogjuk ötvözni. Ez a sportág érdeke" – írta Hembery.

A szakember az Autosportnak hozzátette, remélik, a módosítások nem változtatják meg alapvetően az F1 erőrangsorát, de tisztában vannak vele, hogy ez a kockázat megvan.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik