„A gumik rosszak, nem erre gondoltunk, amikor azt kértük a Pirellitől, hogy egy fél versenyre való abroncsot gyártson – mondta Ecclestone az Expressnek a Red Bull tulajdonosával történt találkozása után. – A Pirelli is rájött erre, és tesz is a változtatásért. Visszamegyünk a tavalyi gumitípusokra, amelyekkel nagyon szoros versenyeket vívtak a versenyzők."
Ecclestone, aki eddig védte a Pirellit, ezúttal már az olasz beszállító ellen fordult – nem tudni, mit mondott neki Mateschitz…
Alonso és Räikkönen: Monacóban a Mercedes a favorit |
A McLaren visszatérhet a klasszikus narancs festéshez |
Ám érdemes kiemelni, a gyártó már tavaly jelezte, hogy lágyít az abroncsain, amelyekhez a Ferrari, a Lotus és a Force India jobban alkalmazkodott, mint riválisai. Előbbi kettő az időmérőn is jó teljesítményt nyújt, a versenyeken pedig kifejezetten jól bánik a gumikkal, míg a silverstone-i istálló kinőtte a középmezőnyt.
A Mercedes és a Red Bull ugyanakkor talán a leggyorsabb autót építette meg, de hiába gyorsak az időmérőn, a versenyeken túl gyorsan elkoptatják a gumikat. Pilótáik arra panaszkodnak, hogy visszafogottan kell körözniük, számukra mindenképpen megváltás lenne, ha visszatérne a mezőny a 2012-es abroncsokra (bár a Mercedes esetében még ez is kevés lehet).
A gumik szerkezetének módosítására szükség van, hiszen ijesztő defektek történtek az elmúlt hetekben, ráadásul mindannyiszor ugyanúgy vált le a futófelület a kerekekről.
Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója a Twitteren közölte a változtatásokról meghozott döntést. „A Kanadai Nagydíjtól változtatunk a gumikon annak érdekében, hogy két-három boxkiállással lehessen teljesíteni a versenyeket. A 2012-es és a 2013-as gumik tulajdonságait fogjuk ötvözni. Ez a sportág érdeke" – írta Hembery.
A szakember az Autosportnak hozzátette, remélik, a módosítások nem változtatják meg alapvetően az F1 erőrangsorát, de tisztában vannak vele, hogy ez a kockázat megvan.