Alonso: Jelenleg nem tervezem, hogy csapatot váltsak

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.09.02. 17:25
null
Fernando Alonso – egyelőre – kiáll a Ferrari mellett, és – egyelőre – nem tervez váltást (Fotó: Reuters)
Fernando Alonso egyelőre nem tervezi, hogy 2015-re új csapathoz szerződjön, pedig ha a Ferrari az év végén leszorul a csapat-vb dobogójáról, szabadon távozhatna az olaszoktól. Csakhogy a spanyol adna egy esélyt a Marco Mattiacci által megreformált Ferrarinak is, amelyben, hiába hívták, nem kíván szerepet játszani Ross Brawn. Az Olasz Nagydíj előtt Niki Lauda lefektette a szabályokat a Mercedesen belül: ha megvan a konstruktőr-vb-cím, és matematikailag más már nem lehet világbajnok, csak Nico Rosberg és Lewis Hamilton, szabad lesz a csata.

Az Olasz Nagydíj hetében mindig különleges figyelem szegeződik a Ferrarira, amely bár idén kisebb eséllyel pályázik a futamgyőzelemre, mint az elmúlt években, mégsem kerül ki a rivaldafényből. Fernando Alonsóra ugyanis szemet vetett a McLaren, s noha a spanyolnak 2016 végéig szerződése van a Ferrarival, bennfentes információk szerint abban az esetben szabadon távozhat, ha a csapat kiszorul az első háromból a konstruktőr-világbajnokságban – a Scuderia jelenleg 10 ponttal a Williams előtt áll, de közel sincs bebiztosítva az év végi dobogója.

A 65. OLASZ NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

A McLaren azzal az érvvel csábítja Alonsót és Sebastian Vettelt, hogy a visszatérő Hondával nyerő konstrukciót épít, és szeretné a legjobb pilótákat is Wokingban látni. Gyors választ kért a két versenyzőtől, akik közül Alonso kedden reagált.

„Jelenleg nem tervezem, hogy csapatot váltsak. A Ferrarival szeretnék nyerni, be akarom fejezni azt a munkát, amelyet jó pár éve elkezdtünk itt, Maranellóban. Aztán, hogy mit hoz a jövő, majd meglátjuk – mondta a kétszeres világbajnok a Sky Sportsnak. – Rengeteg pletyka terjedt el tavaly nyár óta, ami azért különösen érdekes, mert sohasem hagyta el a számat olyan kijelentés, miszerint elhagynám a Ferrarit vagy másik istállóhoz szerződnék. Ezek inkább spekulációk, amelyek így is elég erősek ahhoz, hogy stresszeljék a csapatot és feszültséget keltsenek. Persze az nagy büszkeséggel tölt el, ha a nagy riválisaink nyíltan is beismerik, hogy érdeklődnek irántam."

Alonso tehát kitartana, adna még egy esélyt a Ferrarinak, s elsősorban Marco Mattiaccinak, az új csapatfőnöknek, aki átalakítaná az alakulatot, és azt szeretné, ha az Alonsóval jutna vissza a csúcsra. Mattiacci már elkezdte a reformot, az első elbocsátottak között volt Luca Marmorini, a motorfejlesztési részleg vezetője, aki alulmaradt az autót fejlesztők lobbijával szemben. Sokak szerint Ross Brawn lenne a megfelelő ember a Ferrari felélesztésére, a Benettonnal és a Ferrarival világbajnoki címeket nyerő, jelenleg szabadságát töltő szakember ugyanis saját csapatát a Honda kivonulása után ugyanúgy a csúcsra juttatta, mint a Mercedest, ahol immár a távozása után aratják le a babérokat.

Mattiaccit a CNN szembesítette az ötlettel.

65. OLASZ NAGYDÍJ
A helyszín: Monza
A pálya hossza: 5793 méter
Kanyarok száma: 11 (4 bal és 7 jobb)
A verseny hossza: 53 kör (306.720 km)
Gumitípusok: kemény, közepesen kemény
Körrekord: 1:19.525 (Juan Pablo Montoya, Williams-BMW, 2004)
Tavalyi pole pozíció: 1:23.755 (Sebastian Vettel, Red Bull)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:25.849 (Lewis Hamilton, Mercedes)
Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Fernando Alonso (Ferrari), 3. Mark Webber (Red Bull)
Az Olasz GP helyszínei: Monza (63), Imola (1)
Győzelmek a pole-ból Monzában: 21
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Peter Gethin (1971) 11.
Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Vettel 3, Alonso 2, Hamilton
IDŐJÁRÁS. Fülledt, késő nyári időre lehet számítani Monzában, ahol a felhős időben is 28 fokos meleg valószínű, de a nap is gyakran kisüt. Szombatra és vasárnapra a délutáni és esti órákra záporokat jósolnak, a legnagyobb esély az esőre az időmérőre tehető.

„Ross Brawn ikonikus egyéniség Maranellóban, mindannyian azt szeretnénk, ha visszatérne a Ferrarihoz. Ő az egyik legelismertebb figura a sportágban, a sikerei önmagukért beszélnek, a szakmai felkészültsége megkérdőjelezhetetlen – mondta Mattiacci, elismerve, hogy tárgyalt Brawnnal, aki egyszer el is látogatott Maranellóba, de a csapat jövője másik brit mérnök köré épül. – James Allison a technikai igazgatónk, megbízunk benne. Új csapat épül. Ahhoz, hogy Brawn visszatérjen, először is neki kell ezt akarnia. Ám attól tartok, nagyon élvezi azt, amit most csinál."

Brawn ugyan már nem a boxutcából figyeli a Mercedes pilótáinak csatáját, de biztosan elégedetten figyeli Lewis Hamilton és Nico Rosberg összecsapásait, tudva, hogy a konstruktőr-vb-cím biztosan a Mercedesnek jut, és az egyéni elsőséget is nehéz lesz elvenni a brackleyi csapattól. A két autó Belgiumban összeütközött, és a koccanás közvetve Hamilton kiesését okozta, ami miatt sokan félni kezdtek attól, hogy a Mercedes nem hagyja tovább szabadon versenyezni a pilótáit.

A német csapat azóta közölte, hogy Rosberg bocsánatkérését követően szabad a harc, de Niki Lauda meghatározta a feltételeket.

„Vannak lépések, amelyeket meg kell tennünk, és utána szabadon csatázhatnak, nem érdekel, melyiküké lesz a világbajnoki cím. Az első a konstruktőri vébécím megszerzése. Ehhez halmozni kell a kettős győzelmeket, lehetőleg Daniel Ricciardót is legyőzve, és előbb-utóbb meglesz. A második, hogy az idényzáró előtt másnak ne legyen matematikai esélye, csak a mi versenyzőinknek. Ebben az esetben röpködhetnek a szikrák" – szögezte le Lauda.

Monzában tehát az elsődleges cél a kettős győzelem, amihez tiszta versenyre lesz szükség. Ha még egy, a spáihoz hasonló ütközést látnak Laudáék, minden bizonnyal változik a terv.

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Nico Rosberg41011220
2. Lewis Hamilton599191
3. Daniel Ricciardo3610156
4. Fernando Alonso212121
5. Valtteri Bottas411110
6. Sebastian Vettel29 98
7. Nico Hülkenberg11 70
8. Jenson Button18 68
9. Felipe Massa5 40
10. Kimi Räikkönen8 39
11. Kevin Magnussen17 37
12. Sergio Pérez17 33
13. Jean-Éric Vergne4 11
14. Romain Grosjean2 8
15. Danyiil Kvjat5 8
16. Jules Bianchi1 2

KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes411
2. Red Bull-Renault254
3. Ferrari160
4. Williams-Mercedes150
5. McLaren-Mercedes105
6. Force India-Mercedes103
7. Toro Rosso-Renault19
8. Lotus-Renault8
9. Marussia-Ferrari2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik