Újabb célt tűztek ki maguk elé az F1 szabályalkotói: az a tervük, hogy a 2016-os szezonra megnehezítsék az autók vezetését. A szurkolók szerint a sportág részben azért veszített a népszerűségéből az elmúlt években, mert az autókat egyre könnyebb vezetni, aminek jele, hogy jövőre 17 évesen bemutatkozik Max Verstappen. A versenyzők pedig ezért nem akkora hősök a szurkolók szemében, mint egykor Ayrton Senna és társai.
Az első, vezetést megnehezítő intézkedés a rádiózás jelentős korlátozása lett volna, de a csapatok tiltakozása miatt ezt a Szingapúri Nagydíjon csak mérsékelt formában vezették be. A további módosítások közül máris kizárták az autók gyorsabbá tételét, ezek helyett a gumik tapadásának csökkentése, az aerodinamikai mutatók és méretek átszabása lehet a megoldás.
„Most minden más, mint huszonöt-harminc éve. A mostani pilóták többsége szeretné ugyanúgy megmutatni, mit tud, mint ahogy azt Senna versenyről versenyre megtette, de ez a mostani autókkal képtelenség – mondta Josef Leberer, a Sauber-istálló munkatársa, aki egykor Ayrton Senna fitneszedzője volt. – Teljesen más most az F1-es pilóták fizikai és mentális terhelése, minden sokkal könnyebb most, mint akkor. Most akár egy óvodát kijáró gyerek is beülhetne az autóba, sohasem volt ennyire kis mértékben megerőltető az F1-es autók vezetése."
Leberer éppen a Szingapúri Nagydíj után beszél erről, az éjszakai versenyen két újonc, Kevin Magnussen és Danyiil Kvjat is nagyon szenvedett, az itatójuk elromlott, illetve felforrt benne a lé, ami miatt az orosz például azt mondta, „Itt fogok meghalni a kocsiban!"
Az elmúlt húsz évben szélesen elterjedt nézetté vált, hogy Senna és Michael Schumacher bevezette az F1-es pilóták között a kőkemény edzésmunkát, ami alappá vált a sportágban, s nem az autók könnyebb vezethetősége, hanem a tudatosabb edzésprogram eredménye. Leberer szerint ez nagy tévedés.
„Nagyon örömteli, hogy a fiatal pilóták is lehetőséget kapnak, de emlékszem, amikor minden verseny után nagyon kimerült, izzadt, az ájulás határán lévő férfiak szálltak ki az autókból. Mostanában néhányan még csak meg sem izzadnak. Amikor Sennával és Prosttal dolgoztam, elképesztő hatások érték a versenyzőket. A könyöküket rendszeresen lilára verték a pilótafülkében, a váltásokkal kikészítették a kezüket, a nyakukat is fájlalták."
Alain Prost is szeretné, ha a mostani pilóták olyan megpróbáltatásnak lennének kitéve, mint elődeik.
„Nem tudom, mennyire állja meg a helyét Max Verstappen, de biztos, hogy nem lesz gondja az autó vezetésével – mondta a négyszeres világbajnok. – A mi időnkben elképzelhetetlen volt, hogy ilyen fiatalon valaki odakerüljön. Olykor egy hónapot teszteltünk Portugáliában, de emlékszem, az első napon nem is bírtam, meg kellett szakítani a tesztet. Persze nem az lenne a megoldás, ha visszamennénk arra a szintre. Most túl lassúak az autók, nincs is tapadás, az igazi F1 nem ilyen."
Az autók automatikusabban nehezebben vezethetőek lennének, ha gyorsabbá tennék őket, az F1 vezetői azonban semmiképp sem akarják, hogy olyan gyorssá váljanak a kocsik, mint tíz évvel ezelőtt.