A Mercedes a balul sikerült Spanyol Nagydíj után azt ígérte, hogy Monacóban bebizonyítja, hogy még mindig magasan a mezőny előtt jár. Lewis Hamilton és Nico Rosberg az első szabadedzésen valóban az első két helyen zárt, majdnem fél másodperccel megelőzve Sebastian Vettelt, s még nagyobb fölénnyel verve a Red Bull párosát.
A Mercedes most próbálta ki először az ultralágy gumikat, amelyekkel a téli teszteken már gyakorolhatott a mezőny, de a Mercedes nem kért belőlük. Úgy tűnik, a lila felületű abroncsok sem állították megoldhatatlan feladat elé a világbajnok istállót.
Ez annak ellenére igaz, hogy Rosberg defekttel zárta a 90 perces edzést. A bal hátsó kerék nem a kopástól durrant ki, hanem mert Rosberg ráhajtott egy csatornafedélre, amely az egyes kanyar utáni szakaszon elmozdult a helyéről. A Mercedes menetszele kiemelte a csatornafedelet a helyérő, és a mögötte érkező Jenson Button McLaren-Hondája éppen telibe találta. Szerencséje volt az angolnak, hogy a kerekével, és nem mással. Mindenesetre a fej védelmének kifejlesztésére tett törekvések újabb lökést kaptak.
Az edzésen több koccanás történt, Felipe Massa az egyes kanyarban összetörte a Williamst, Jolyon Palmer pedig előbb a célegyenesre fordító kanyarban, majd a tengerparti szakaszon hajtott neki a szalagkorlátnak, utóbbi eset után félre is kellett állnia. Felipe Nasr, Danyiil Kvjat és Hamilton a célegyenes végén sodródott ki, de ők hárman folytatni tudták a száguldást. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrarija műszaki hiba miatt állt le.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.537 | átlag: 159.037 km/ó | 31 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:15.638 | 0.101 mp h. | 39 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:15.956 | 0.419 | 26 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:16.308 | 0.771 | 29 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:16.371 | 0.834 | 30 |
6. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.426 | 0.889 | 37 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:16.560 | 1.023 | 34 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:16.697 | 1.160 | 28 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:16.912 | 1.375 | 24 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.130 | 1.593 | 39 |
11. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:17.562 | 2.025 | 44 |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:17.599 | 2.062 | 33 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:17.838 | 2.301 | 27 |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:17.909 | 2.372 | 25 |
15. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:17.920 | 2.383 | 26 |
16. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:18.187 | 2.650 | 29 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:18.274 | 2.737 | 34 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:18.301 | 2.764 | 33 |
19. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:18.746 | 3.209 | 10 |
20. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:18.871 | 3.334 | 22 |
21. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:20.528 | 4.991 | 28 |
22. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:20.868 | 5.331 | 25 |
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
11.31 Ha valóban csatornafedél volt, Buttonnak nagy szerencséje, hogy nem fejen találta…
11.30 A McLaren szerint a lemez nem a Mercedesről szakadt le, hanem egy csatornafedél jött ki az útból, és azt kapta telibe a McLaren-Honda.
11.27 A McLaren a Rosberg autójáról lerepülő lemezre hajtott rá a kaszinóhoz vezető emelkedőn. Piros zászló, korán véget ért az edzés.
11.26 Button jobb első gumija is lapos.
11.24 Rosberg defekt miatt megállt az alagút előtt, aztán lassan elindult, hogy visszatérjen a depóba. A bal hátsó kereke lapos.
11.21 Néhány perce Nasr, most Kvjat csúszott az egyes kanyart követő macskaköves bukótérbe. Mindketten folytathatták.
11.18 Alonso a 13., Button a 15. helyen áll, messze a két Red Bulltól – persze ez még csak az első szabadedzés, nem feltétlenül mutatja meg az időmérő erőviszonyait.
11.17 Egyes szakértők szerint a barcelonai pálya utolsó, kanyargós szakaszának részeredményei alapján reális képet lehet festeni a monacói erőviszonyokról. Ezekből kiindulva megerősítették, hogy a McLaren ott lehet a Mercedes és a Red Bull mögött, a Ferrari előtt. Ugyanakkor mindenképpen meg kell jegyezni, hogy ennek a számításnak alapvető hibája, hogy amíg Barcelonában nem feltétlenül mindenki az utolsó szektorra élezi ki az autóját, Monacóban minden négykerekű maximális leszorító erővel száguld.
11.10 Hamilton és Rosberg áll az első két helyen, 101 ezred van köztük. Vettel 419 ezredre van Hamiltontól, Ricciardo lemaradása 771 ezred. Verstappen (834) van még egy másodpercen belül, aztán Hülkenberg, Pérez, Kvjat, Räikkönen, Sainz, Grosjean és Bottas következik.
11.08 A legjobb szektoridők. 1. szektor: Hamilton 19.998, 2. szektor: Hamilton 35.255, 3. szektor: Rosberg 20.066.
11.06 Palmer miatt is sárga zászlót kell lengetni, a Renault brit pilótája a kikötőben ütközött a szalagkorlátnak. A rádión bocsánatot kért csapatától, s félreállt. Egyre több pletykát hallani arról, hogy az angol nem fejezi be az idényt a csapatnál, ez a hiba csak erősíteni fogja ezeket a hangokat.
11.02 Gutiérrez Haqas-Ferrarija leállt az alagútra fordító kanyar előtt. A szalagkorlát mögé tolták.
10.59 Vettel feljött a harmadik helyre, 29 ezreddel előzte meg Verstappent, 8 tizedre van Hamiltontól.,
10.58 Vettel is ultralágy gumikon száguld, eddig a lágyakon ment.
10.57 A két Mercedes és a két Red Bull mögött Kvjat, Vettel, Grosjean, Sainz, Hülkenberg, Bottas, Gutiérrez, Räikkönen, Pérez, Alonso, Button, Magnussen, Massa, Palmer, Ericsson, Nasr, Haryanto, Wehrolein a sorrend.
10.54 Verstappen ultralágy gumikra váltott, és 834 ezredre került Hamiltontól. Ricciardo is ultralágyakon száguld.
10.50 Hamilton kiegyenesítette az egyes kanyart, elfékezte első kerekeit, de legalább nem ment neki semminek. Visszatolatott a pályára, és ment tovább.
10.49 A mezőny másik végén Wehrlein majdnem három másodperccel marad el Haryantótól, a német 8.2 másodpercre van Hamiltontól.
10.46 Nem sokáig, Hamilton 1:15.537-tel válaszolt. Ricciardo lemaradása már 1.227 másodperc.
10.45 Rosberg 1:15.835-tel vezet.
10.43 Hamilton 1:16.097-re javított. Rosnerg 1:16.585-tel második szuperlágy gumis idejével.
10.41 Rosberg és Hamilton új készlet ultralágy gumikon a pályán.
10.36 Ricciardo a bokszba hajtva bemutatott valakinek. Szuperlágy gumikon alig lassabb, mint Hamilton ultralágyon – igaz, az angol másodikként volt a pályán, amely akkor még elég koszos volt, rosszabb volt a tapadás.
10.35 A felhők eltűntek a dombok mögött, süt a nap a pálya felett. A levegő 18, az aszfalt 27 fokos.
10.33 Verstappen 1:17.3-mal harmadik, hat tizedet kapott Ricciardótól. A Red Bull a Mercedeshez hasonlóan 10-10 készlet ultralágy gumit hozott erre a hétvégére pilótánként.
10.31 Palmer a célegyenesbe fordító kanyarban a korlátnak koccant, de ment tovább. Bottas azért hajtott át a bokszutcán, hogy letépje sisakrostélya felső rétegét, és elhelyezze az autóban. Most már ezt is gyakorolni kell, mert a Monacói Nagydíjtól tilos eldobni a pályán.
10.28 Ricciardo 1:16.764-gyel a második helyen, 167 ezredre Hamiltontól.
10.27 Kvjat a 2., Verstappen a harmadik helyre jött fel 1:18.2-vel, illetve 1:18.3-mal. Ők szuperlágy gumikat használnak.
10.26 A fehér autó roncsát kiemelték a szalagkorlát másik oldalára, a virtuális biztonsági autós időszak véget ért.
10.24 Massa nagy igyekezetében a célegyenes végén a falnak ütközött, összetörte a Williams bal oldalát.
10.22 Massa négy tizedre megközelítette Rosberg idejét a szuperlágy gumnikon. Hamiltontól 2.3 másodpercre van, még mindig 3.
10.18 Rosberg visszatért a bokszba, Vettel lágy gumikon a pályán a Ferrarival. A Scuderia Monacóban támadná a Mercedest, de a McLaren szerint ezen a pályán Alonso és Button felveheti a versenyt a vörös autókkal.
10.17 Massa 1:19.4-gyel harmadik, Kvjat 1:19.9-cel negyedik.
10.15 Hamilton tovább gyorsult, 1:16.588 a legjobbja. Rosbergé 1:18.480.
10.13 Hamilton 1:17.381-re javított. Jól bírják az ultralágy gumik, a Mercedes pedig valóban erődemonstrációt tart.
10.11 Rosberg nyerte meg a legutóbbi három Monacói Nagydíjat, rajta kívül csak Graham Hill, Alain Prost és Ayrton Senna volt képes arra, hogy zsinórban háromszor győzzön itt. Sennának ötös sorozata is volt 1989-től 1993-ig.
10.09 Hamilton 1:18.302-t ment, ő is ultralágyat használ. A Mercedesek az idény előtti barcelonai teszten nem próbálták ki az ultralágy gumikat, most használják először
10.06 Tavaly 1:18.750 volt az első szabadedzés legjobb köre (Hamiltoné), a pole-kör szintén Hamiltontól 1:15.098 volt. Akkor a szuperlágy gumi volt a leglágyabb. 2013-ban, amikor a szuperlágy hasonlóan lágy volt a mostani ultralágyhoz, Rosberg 1:13.876-tal szerezte meg az első rajtkockát.
10.05 Rosbergé az első mért kör: 1:23.758. Ultralágy gumikon futotta.
10.03 Hamiltonon kívül mindenki járt már a pályán.
10.02 Az idén először használják versenyhétvégén a lila oldalfalú ultralágy gumikat, Magnussen Renault-ján máris ezek vannak. Magnussen Ricciardóhoz hasonlóan a Renault fejlesztett motorját is élvezheti. A franciák biztosak benne, hogy a szigorított fejlesztési szabályok bevezetése óta ez a legnagyobb ugrás, amit egy motorral bármely gyártó elért.
10.00 Indul az óra, Gutiérrez az első a pályán a Haas-Ferrarival. Nincs tartalék pilóta az első szabadedzés mezőnyében, ez Monte-Carlóban túl nagy luxus lenne, a pilótáknak minden edzéskör nagyon fontos ezen a pályán.
9.59 Rosberg szerdán elismerte, hogy rossz állásba kapcsolta a motorját a Spanyol Nagydíj rajtjánál, ezért lassult le a 3-as kanyarból kijövet, és emiatt ütköztek össze Hamiltonnal. Ugyanakkor arról nem akart beszélni, hogy miképpen zajlott a megbeszélésük a futam után. Hamilton azt mondta, minden oké közöttük.
9.58 A két Mercedes kiesésének következtében Räikkönen a spanyolországi második helyével feljött a vb-pontverseny második helyére, Hamilton elé.
9.57 Verstappennel együtt 24 olyan pilóta van az F1-ben, aki egyszer nyert futamot – összeállításunkban róluk emlékeztünk meg.
9.56 A Spanyol Nagydíjon a Mercedesek az első körben ütköztek, így megszakadt Nico Rosberg győzelmi sorozata, és a tavalyi Szingapúri Nagydíj óta először először nem Mercedes szerezte meg a futamgyőzelmet. Max Verstappen élete első Red Bull-os versenyén karrierje első diadalát aratta.
9.55 A monacói dombok felett sűrű felhők gyülekeznek, de nem esik az eső. A tenger felett tiszta az ég.
9.52 Köszöntjük olvasóinkat a Monacói Nagydíj első szabadedzését élőben végigkövetőcikkünkben!