F1: a csapatoknak 90 milliós kárt okozott a szélesebb kanyar

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.08.01. 15:13
Nem volt olcsó az F1-es csapatok  számára, hogy meggyőzték az FIA-t a Német Nagydíj egyes kanyarjának kiszélesítéséről. Azzal, hogy a kerékvetőt is a pálya belső részeihez sorolták, minden pilóta lefutott az útról, de így az időmérőn nyolc autó padlólemeze is összetört. Az összes kár 280 ezer euró, azaz csaknem 90 millió forint.

A csapatok a hétvége előtt arról győzködték Charlie Whiting FIA-versenyigazgatót, hogy ne ragaszkodjon a pálya határainak betartatásához, engedje szabadon fordulni a pilótákat. Whiting annyit engedett szombat reggelre, hogy a kerékvető külső szélét nevezte meg a pálya határának, azaz elég volt a belső kerékkel azon haladni.

Így az időmérőn tíz kilométer per órával nagyobb sebességgel fordulhattak az autók. A német Auto Motor und Sport szerint, ha a pálya bejárásakor tudta volna az FIA ellenőre, talán F1-es engedélyt sem ad Hockenheimnek, mert a sebesség megnőtt, a bukótér pedig a pálya kiszélesítésével kisebb lett, így az FIA előírásának már nem felelt meg. A fő gondot az okozta, hogy a kerékvető és a bukótér közötti vízelvezető árkocska meggyötörte az autókat.

A német szaklap úgy tudja, nyolc autó padlólemeze sérült meg az időmérőn, a McLaren, a Ferrari, a Red Bull, a Williams és a Force India szerelői is szerelhették az autókat a verseny előtt vasárnap délelőtt. Sőt, Nico Hülkenberg Forcre Indiáján annyira megsérült a padlólemez, hogy kis híján megbukott a rugalmassági teszten, ami az időmérőről való kizárással járt volna.

A Force India elárulta, minden egyes padlólemezcsere 35 ezer eurójába (11 millió forintjába) került a csapatnak. Azaz csak az időmérőn majdnem 90 millió forintnyi kárt okozott a csapatoknak, hogy sikerrel meggyőzték az FIA-t.

Legfrissebb hírek

„A McLaren egy másik bolygón van" – a Ferrarit bosszantja a nagy hátrány

F1
2 órája

A kezében maradt a kormány – Alonso elmagyarázta, mi történt

F1
4 órája

Elhalasztják a V10-es motorok visszatérését; Norris szerint kisebb az előnyük, mint azt az eredmények mutatják Bahreinben

F1
4 órája

A McLaren villámgyors; Alonso kezében maradt a kormánya a második bahreini edzésen

F1
9 órája

Norris a leggyorsabb, Hamilton a harmadik a továbbfejlesztett Ferrarival a bahreini nyitányon

F1
12 órája

Erős Red Bull, tanácstalan Ferrari, feszültségek az FIA körül – a Bahreini Nagydíj következik

F1
2025.04.10. 17:12

Lemondott posztjáról az FIA eddigi elnökhelyettese

Egyéb autó-motor
2025.04.10. 14:53

Többek között Alonsót, Leclerc-t és Russellt is félreállítja a csapata a bahreini nyitányon

F1
2025.04.08. 19:15
Ezek is érdekelhetik