Hamilton a Magyar Nagydíjon átvette a vezetést a világbajnoki tabellán csapattársától, Nico Rosbergtől, Hockenheimben pedig tovább növelte azt, így már 19 pontos az előnye Rosberggel szemben. A brit versenyzőnek azonban van miért aggódnia, hiszen az Osztrák Nagydíj óta az utolsó motorját használja, és ha szüksége lesz még egyre, az tíz rajthelyes büntetést von maga után. Ezen a téren Rosberg jobban áll, és Hamilton szerint csapattársa ezt ki is használhatja.
„Ha Nico továbbra is jól teljesít a kvalifikációkon, én pedig legalább egy futamon a bokszutcából vagy a rajtrács végéből indulok, akkor tiszta versenye lehet – mondta a háromszoros világbajnok. – Bármi megtörténhet azzal, akinek a mezőny végéről kell felküzdenie magát, ezt már korábban is láthattuk."
Hamilton szerint ha nem hátráltatná a technika, sokkal magabiztosabb lehetne a szezon végi győzelmét illetően, de mivel akár több futamon is számolnia kell azzal, hogy a rajtrács végére száműzik, kicsit sem lefutott még az idei bajnokság.
„Egyáltalán nem hiszem, hogy már minden eldőlt. Ha ugyanannyi motorunk lenne, akkor talán ezt gondolhatnám, de jelen esetben nem így vélekedem" – nyilatkozta a brit pilóta.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke korábban elmondta, hogy még nem döntöttek arról, hogy melyik versenyen vállalják be a felzárkózást, de nemrég elismerte, hogy valószínűleg az Olasz Nagydíjon, Monzában „kérik ki" a büntetést Hamilton számára.
„Valóban Monza lehet az – mondta Wolff. – Az a lényeg, hogy minimalizáljuk a büntetés miatt veszteséget, és ezt egy olyan pályán tehetjük meg, ahol könnyebb az előzés, mint a többi helyszínen."