Lewis Hamilton karrierje 50. F1-es győzelmét aratta vasárnap Austinban, a rajttól a célig magabiztosan vezetve negyedszer nyert Austinban, s a 2007-es indianapolisi futamot is beszámítva ötödször az Amerikai Nagydíjon. A Malajziában hasonló helyzetben kieső angol nem volt biztos a győzelmében.
„Tudtam, hogy meg tudom csinálni, de a leintésig attól féltem, hogy az autó ugyanolyan hangot ad majd, mint Sepangban. Hálás vagyok, hogy végigértem – mondta Hamilton. – Nico sokkal nyugodtabban versenyezhet, nincs gondja a megbízhatósággal. Én beülök a kocsiba, és a legjobbakban reménykedem. Remélem, még lesznek ilyen hétvégéim."
OKTÓBER 21., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:37.428 |
2. szabadedzés: 1. Rosberg 1:37.358 |
OKTÓBER 22., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:36.766 |
pole: Hamilton 1:34.999, 2. Rosberg 1:35.215 |
OKTÓBER 23., VASÁRNAP |
1. Hamilton, 2. Rosberg, 3. Ricciardo |
A HÁTRALÉVŐ VERSENYEK |
Október 30., 20.00: Mexikói Nagydíj |
November 13., 17.00: Brazil Nagydíj |
November 27., 14.00: Abu-dzabi Nagydíj |
Nico Rosberg megtette, amit lehetett, a második helyen ért célba, ezzel csak hét ponttal csökkent az előnye Hamiltonnal szemben. Három futammal a vége előtt még mindig 26 pont a fórja, még két második és egy harmadik helyezés belefér neki csapattársa győzelmei esetén, és úgy is világbajnok lesz.
„Kár, hogy nem csatázhattunk az első helyért, pedig végig nagyon nyomtam a gázt. Lewis végig nagyon jó volt, együtt tudok élni a második hellyel" – mondta Rosberg.
Daniel Ricciardo jó rajtja után Rosberg előtt autózott, és Max Verstappen kieséségig meg is tartotta második helyét. Ekkor a virtuális biztonsági időszak alatt a Rosberg úgy cserélt kereket, hogy Ricciardo csak lassan haladhatott a pályán, így a korábban kiálló ausztrál elé jött vissza frissebb gumikon.
„Csatázhattam volna egy jót Nicóval, még ha frissebb gumikon biztosan gyorsabb lett volna nálam – mondta a verseny utáni eredményhirdetést ismét feldobó ausztrál. – Addig a pillanatig az enyém volt a második helyezés, vártam a csatát, persze, hogy mérges lettem, amikor megtudtam, mi történt, és miért történt. Nem vagyok csalódott, jó, hogy dobogóra álltam."
Pozíciót vesztett a rajtnál, rosszkor jött ki kereket cserélni, autója meghibásodása után céltalanul folytatta körét, majd olyan rossz helyen parkolt le, hogy amiatt csapata elbukta a második helyet.
Mégis Max Verstappent választották meg az Amerikai Nagydíj legjobbjának a formula1.com felhasználói – ez is jelzi, hogy a hivatalos szavazás már nem teljesítményre megy, hanem szimpátiára.
„Nem tudom, mi történt, hirtelen furcsán kopogott a motor. A csapat mondta, hogy menjek tovább, próbáltuk kitalálni, mi lehet a gond, megjavíthatjuk-e valahogy, de nem sikerült, ezután mondta meg a csapat, hol álljak ki. Van a kocsin egy gomb, ha megnyomjuk, el lehet tolni, de sajnos nem működött, üresben volt a váltó, mégis blokkoltak a kerekek" – mondta Verstappen, aki váltóhiba miatt adta fel a versenyt.
„A bokszkiállásom előtt rám szóltak, hogy nyomjam keményen a gázt, azt hittem, ez azt jeleni, hogy jönnöm kell a bokszba. Be is jöttem, de még nem álltak készen, félreértettem az üzenetet" – mondta a holland.
Fernando Alonso időmérője nem sikerült jól, a spanyol csak a 12. helyről rajtolt, de a futamon csúcsformában versenyzett, azt hozta, amit a legjobb renault-s és ferraris éveiben megszoktunk tőle. A verseny végén valósággal levadászta Carlos Sainz Jr.-t és Felipe Massát, hogy megszerezze az 5. helyet, utóbbival koccant is.
A brazillal koccant is a manővere közben, az esetet a verseny után megvizsgálták, de végül nem büntették meg Alonsót.
„Mellé értem, Felipe pedig úgy próbált bekanyarodni, mintha még mindig mögötte lennék. Versenybaleset volt – mondta Alonso. – A Toro Rossót sokkal könnyebb volt megelőzni, olyan lassú az egyenesben, elég volt kinyitni a DRS-t."
Kimi Räikkönen is kiesett, méghozzá csapata hibájából. A finn második bokszkiállása során akkor zöld jelzést kapott, amikor még nem volt fent rendesen az egyik hátsó kereke. A Ferrarit 5000 euróra megbüntették, de nem ez fájt az olasz csapatnak.
„Meg kell vizsgálnunk, hogyan válthatott zöldre a lámpa, miközben még tartott a kerékcsere. Talán ha változtatunk valamin, a jövőben nem történik ilyen – mondta Räikkönen. – Ha zöldet látok, megyek. De miért zöld, ha még nem végeztünk? Bár nem esett le a kerekem, nem volt jól rögzítve, így nem lehet folytatni a versenyt."
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:38:12.618 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 4.520 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 19.692 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 43.134 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:33.953 p h. |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.124 p h. |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1 kör h. |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1 kör h.* |
13. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1 kör h. |
14. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1 kör h. |
18. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | 2 kör h. |
*5 másodperces büntetés szabálytalan előzésért. | ||||
FELADTÁK | megtett körök | |||
Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 38 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 28 | |
Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 16 | |
Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 9 | 13 | 17 | 331 |
2. | Lewis Hamilton | 7 | 14 | 16 | 305 |
3. | Daniel Ricciardo | 1 | 7 | 17 | 227 |
4. | Sebastian Vettel | – | 6 | 14 | 177 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 15 | 170 |
6. | Max Verstappen | 1 | 6 | 14 | 165 |
7. | Sergio Pérez | – | 2 | 13 | 84 |
8. | Valtteri Bottas | – | 1 | 14 | 81 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 54 |
10. | Fernando Alonso | – | – | 7 | 52 |
11. | Felipe Massa | – | – | 11 | 49 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 9 | 38 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 5 | 29 |
14. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 5 | 25 |
15. | Jenson Button | – | – | 7 | 21 |
16. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | 7 |
17. | Jolyon Palmer | – | – | 1 | 1 |
17. | Pascal Wehrlein | – | – | 1 | 1 |
17. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 636 |
2. | Red Bull-TAG Heuer | 400 |
3. | Ferrari | 347 |
4. | Force India-Mercedes | 138 |
5. | Williams-Mercedes | 130 |
6. | McLaren-Honda | 74 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 55 |
8. | Haas-Ferrari | 29 |
9. | Renault | 8 |
10. | Manor-Mercedes | 1 |