Toto Wolff szerint nem véletlenül számít az autóversenyzés királykategóriájának a Formula–1, és a versenyzőknek nagyon bátornak kell lenniük, hogy több száz km/órával száguldjanak a versenyeken. Azonban a pályák között nagy különbségek vannak, és Wolff biztos abban, hogy milyen helyszínek illenének az F1-es versenynaptárba.
„Az F1 alapját a legkorszerűbb technológia és a világ legjobb versenyzői adják – mondta az osztrák szakember. – A versenyzés külön életmódot jelent, ami hatalmas szenvedéllyel és rengeteg érzelemmel jár minden korosztály számára az autók és a versenyzők miatt. Ahhoz, hogy a mai autókat vezesd, bátorságra van szükséged. Egyes pályákon persze jobban, mint a többin, de nem akarunk olyan pályákon versenyezni, amelyek bevásárlóközpontok parkolóira hajaznak.”
„Ha korábban elrontottál egy kanyart, komolyan megsérülhettél, vagy akár meg is halhattál. Manapság viszont ebben az esetben egyszerűen kiengeded az autót a pályáról, majd rövidesen visszatérsz rá. Persze ez nem igaz Monacóra, ahogy talán Spára, Monzára és Szuzukára sem. Vissza kell térnünk azokhoz a pályákhoz, amelyeken kiderül, hogy valójában ki a legjobb, és ilyen például Monaco is.”
Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a harmadik szezonját futó sorozat, a Formula E. Ebben a kategóriában a pilóták teljesen elektromos autókkal versenyeznek, s a futamokat kizárólag utcai pályákon rendezik. Wolff szerint az F1 példát vehetne a fiatal sorozatról, és több olyan helyszínre kellene elvinni a sportágat, amely önmagában vonzza az embereket.
„A Formula E az utcai pályás versenyekkel építi fel a sikereit. Alapvetően nem annyira lenyűgözőek az autók, de a városok utcáin nagyon gyorsnak tűnnek, és Monte-Carlo is vonzza az embereket. Az épített pályákon akár én is beülhetnék egy F1-es autóba. Két hétig gyakorolnék, kiforognék vagy ezerszer, de aztán kielemezném a telemetriai adatokat, majd talán kellően gyors tudnék lenni, mert tudnám, hogy kockázatmentesen száguldhatok” – vélekedett a Mercedes csapatfőnöke.