NYERTESEK
FERRARI
JÚLIUS 28., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:18.486 |
2. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:18.455 |
JÚLIUS 29., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:17.017 |
pole: Vettel 1:16.276, 2. Räikkönen 1:16.444 |
JÚLIUS 30., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (70 kör, 306.630 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Augusztus 27., 14.00: Belga Nagydíj |
Szeptember 3., 14.00: Olasz Nagydíj |
Szeptember 17., 14.00: Szingapúri Nagydíj |
Az olasz istálló a Monacói Nagydíj óta megrendezett négy futamon nem tudott nyerni, a két héttel ezelőtti Brit GP-n pedig úgy tűnt, jelentős hátrányba került a Mercedesszel vívott fejlesztési csatában. Sebastian Vettelék ezt nem ismerték el, a silverstone-i pálya karakterisztikájára és a hűvös időjárásra fogták a fő riválistól elszenvedett vereséget és a kettős defektet.
Úgy tűnik, igazuk lett, a Hungaroring viszonylag rövid egyenesei, lassú és közepesen gyors kanyarjai, valamint a napokban tapasztalható forróság együtt megint a Ferrarinak kedvez. Az sem mellékes, hogy a pénteken még fej fej mellett lévő három topcsapatból szombatra a Scuderia ugrott előre a legnagyobbat, és az időmérőn is képes volt reagálni a Mercedes szokásos előrelépésére.
„Még csak a feladatunk harminc százalékát végeztük el, hetven a versenyen hátravan. Ugyanekkora alázattal kell tovább dolgoznunk, mert csak ennek lesz eredménye" – szögezte le Maurizio Arrivabene, a Ferrari józan gondolkodású csapatfőnöke.
McLAREN
Fernando Alonso a hétvége előtt azt nyilatkozta, hogy ebben az évben az egyetlen jó dolog vele az Indy 500-on való indulása volt, és a Hungaroringen jó esélyt lát arra, hogy kárpótolja magát. A McLaren-Honda a legjobb esetben is a negyedik erő lehet a Hungaroringen, a terv azonban megvalósulni látszik. A negyedik rajtsor – Nico Hülkenberg büntetése után – a csapat két autójáé; Alonso a hetedik rajtkockából várja a 70 körös futamot, tavaly ugyanerről a helyről hetedik lett, egy évvel korábban a 15.-ből indulva ötödik.
Ám az Indy 500 a Honda-motor hibájából idő előtt véget ért számára, és itt csak akkor teljesíti Alonso a küldetését, ha célba ér.
PAUL DI RESTA
Martin Brundle a két héttel ezelőtti Brit Nagydíj rajtja előtt a Mercedes motorhome-jában könnyített magán vírusos megbetegedése miatt, s ezt követően az orvosok azt tanácsolták neki, hosszabbítsa meg az augusztusi nyári szünetét, és már a Magyar Nagydíjat is hagyja ki. A Sky Sports Paul di Restát hívta meg a helyére a Hungaroringre, ahol a pénteki edzéseken elemezte is a versenyzőket és az autókat.
Csakhogy szóltak neki péntek este, hogy Felipe Massa vírusos megbetegedéssel küzd, és üléspróbára kéne mennie a Williams garázsába, mert az istálló tartalék pilótájaként beugorhat.
A legutóbb a 2013-as Brazil Nagydíjon induló, 2014-esnél újabb F1-es autót sohasem vezető skót a szombati szabadedzés után, ebédidőben kapta meg a hivatalos értesítést arról, hogy be kell ülnie a Williams-Mercedesbe.
Az időmérő első szakaszában 18 perce volt arra, hogy megszokja a gépet a verseny előtt. Továbbjutást senki sem várt tőle, hiszen a Williams gyenge volt a szabadedzéseken, inkább azon izgultak, hogy a 107 százalékos határon belülre kerüljön, vagy ne törje össze a nehezen vezethető autót.
Ehhez képest az 1:22.2-es körén körről körre javított, végig az aszfalton tartotta a négykerekűt, és Lance Strolltól nyolc tizedet sem kapva, Marcus Ericssont megelőzve a 19. lett. Ezzel a kvalifikáció első szakaszának hőse lett.
Ő az első Baumgartner Zsolt 2003-as beugrása óta, aki úgy indulhat versenyen, hogy az időmérő előtt nem vezette az autót azon a hétvégén – 14 éve a magyar pilóta is a 19. helyről rajtolt.
A VESZTESEK
LEWIS HAMILTON
Az angol a Brit GP-n aratott győzelmével egy pontra megközelítette Vettelt a pontversenyben, és a Hungaroringen esélyt kapott arra, hogy átvegye a vezetést. Soha senki sem nyert még annyi futamot hazánkban, mint ő, de ez az időmérő nem sikerült neki, autója egyensúlyával küszködve nemcsak a Ferrariktól kapott ki, hanem Valtteri Bottastól is.
Nyert már Magyar Nagydíjat a 4. helyről indulva (2009-ben, még az akkor általában szenvedő McLarennel), de most azért más a helyzet.A Mercedes a szuperlágy gumikon küszködik, bár egy-két jó körre az időmérőn még Bottas és Hamilton is jó volt, de versenytávon a Red Bull szintén képbe kerülhet. A verseny előtt hasonlóan nagy a homály, mint az időmérőn, ebből Hamilton-győzelem is lehet, ám az sem elképzelhetetlen, hogy lemarad a dobogóról.
RED BULL
Daniel Ricciardo pénteki edzéselsőségei után a Red Bull abban bízott, hogy az időmérőn és a versenyen is harcba szállhat az első helyért. A Ferrari szombat délelőtti formajavulásánál is rosszabb hír volt az osztrák alakulat számára Ricciardo autójának leállása. A hidraulikus rendszer zavara miatt az ausztrál nem tudott rendesen felkészülni a kvalifikációra, de legalább váltó- és motorcsere nélkül megúszta, így nem sorolták vissza.
Az időmérőre megjavult az autója, ám nem ő villant meg, hanem Max Verstappen, aki az első szakaszt még a második helyen zárta. A második és a harmadik etapban azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a Red Bull esélytelen a pole-ra, és az egyetlen pozitívum, hogy Hamilton karnyújtásnyira volt a két autótól.
A harmadik sor azonban nem tükrözi a csapat javulását, az előrelépés bizonyítása a versenyre marad.
NICO HÜLKENBERG
A Renault német pilótája az idén gyakran előfordul a három élcsapat versenyzői mögött az időmérő edzéseken, és két hete a Brit Nagydíjon a futamon is tartani tudta a pozícióját, a hatodik helyen ért célba Silverstone-ban. Az angliai remeklést a Hungaroringen is meg tudta ismételni az időmérőn, csakhogy váltócsere miatt a hetedik rajtkockából visszasorolják a 12. helyre.
Ez nagyon nem jön jól neki, hiszen a két McLaren-Honda előtt autózhatott volna, így amíg Alonsóék autói bírják, hátvédként szolgálhattak volna neki úgy, hogy az egyenesekben a Honda-motor tempója miatt nem jelentenek nagy veszélyt.
Így viszont hátrébb került, neki kellene támadnia a nehezen előzhető Force Indiát és Toro Rossót – innen a pontszerzés is bravúros lenne.
BRAZÍLIA
Felipe Massa a harmadik szabadedzés után vírusfertőzés miatt kénytelen volt lemondani a további szereplést a Magyar Nagydíjon. Ezzel eldőlt, hogy nem lesz a rajtrácson brazil pilóta, amire már 35 éve, az 1982-es San Marinó-i Nagydíj óta nem volt példa.
Abban az évben három brazil volt az F1 mezőnyében, a vb-címvédő Nelson Piquet a Brabham, Raul Boesel a March, Chico Serra pedig a Fittipaldi színeiben indult. Csakhogy az F1 politikai csatározásai odáig fajultak, hogy Imolában a brit kötődésű csapatok többsége nem állt rajthoz, így e három pilóta istállója is visszalépett.
Mindössze 14 induló volt, a futam mégis beszámított a vb-pontversenybe. Azóta mindegyik versenyen volt legalább egy brazil a mezőnyben.
Ez a nélkülözés most csak egy viadalra szól, ám a dél-amerikai nemzet F1-es rajongói aggódhatnak, hiszen Massa és a Saubertől már tavaly év végén távozó Felipe Nasr mögött nem éppen erős az utánpótlásuk.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:16.276 | átlag: 206.770 km/ó |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:16.444 | 0.168 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:16.530 | 0.254 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.693 | 0.417 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:16.797 | 0.521 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:16.818 | 0.542 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:17.549 | 1.273 |
8. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:17.894 | 1.618 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:18.311 | 2.035 |
10. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:18.415 | |
11. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:18.495 | |
12. | Nico Hülkenberg* | német | Renault | 1:17.468 | |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:18.639 | |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:18.771 | |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.095 | |
16. | Danyiil Kvjat** | orosz | Toro Rosso-Renault | 1.18.538 | |
17. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:19.102 | |
18. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:19.839 | |
19. | Paul Di Resta | brit | Williams-Mercedes | 1:19.868 | |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:19.972 | |
*öt rajthelyes büntetés váltócsere miatt | |||||
**három rajthelyes büntetés Stroll feltartásáért |