NÉMETORSZÁG
Bild:
„Újabb bosszúság a Ferrarinál. Egy héttel Malajzia után újra rázendített a pánikzenekar, a vörös istennőből vörös bohóc lett.”
Süddeutsche Zeitung:
„Négy futammal a szezon vége előtt 59 pont Hamilton előnye, és még 100 pont szerezhető. Vettelt már csak a csoda hozhatja vissza a versengésbe. A Formula–1 agyontechnikázott világában azonban nincsenek csodák. Egy-egy elszakadt vezeték vagy tönkrement gyújtógyertya előfordul, de a Mercedestől több defektre lenne szükség ahhoz, hogy a Ferrari az élre ugorjon.”
Frankfurter Allgemeine Zeitung:
„Az újabb hiba: egy bedöglött gyertya miatt öt körig tartott a japán futam a Ferrari frontembere számára. Hamilton már Austinban világbajnok lehet.”
Stuttgarter Nachrichten:
„Csak a tények kedvéért: már csak egy szikrányi remény maradt Vettel számára, hogy megszerezze idén az első vb-címét a Ferrarival. Ez a szikra hiányzott az egyik gyertyából már a Japán Nagydíj rajtjánál, melyen Hamilton magabiztosan győzött.”
OLASZORSZÁG
La Stampa:
„A Ferrari újra elárulta Vettelt, ezúttal egy hibás gyertya miatt kellett kiállnia.”
La Repubblica:
„A Ferrari maga Olaszország. A Ferrari (volt) az ország legjobbja, a tudás, tapasztalat, hagyomány, fejlesztés, kézművesség és futurizmus koncentrátuma. Jelenleg azonban ugyanabban a szabadesésben van, amelyben a futballválogatott is, ez egy elveszett csapat. Hol van már az a dicséretes erő? Nekünk nem szabad úgy kihunynunk, mint egy gyújtógyertyának a futam elején.”
Corriere della Sera:
„A keserűség pillanataiban is meg kell találni a kiutat. Furán hangozhat, de ez a Ferrari még mindig egy extraklasszis autó. És négy futam még hátravan.”
ANGLIA
The Independent:
„Hat héttel ezelőtt Vettel még fölényesen vezetett. Most azonban valami egészen különösnek kellene történnie ahhoz, hogy még befogja Hamiltont.”
The Guardian:
„Elérhető közelségben a negyedik világbajnoki cím.”
The Telegraph:
„Ha Hamilton 16-nál több pontot szerez Texasban Vettelnél, akkor számszerűleg vége a szezonnak. Valójában már most vége van.”
BBC Sport:
„Mindenki azt várta, hogy az utolsó futamig tart majd a küzdelem, és hogy nem lehet előre látni a végeredményt. Hamilton azonban könnyedén nyert Olaszországban, majd négy hét alatt a három ázsiai futamon összeomlott a Ferrari idénye.”
SPANYOLORSZÁG
Marca:
„A Ferrari harakirije. Egy újabb technikai probléma miatt 59 pontra nőtt a különbség Vettel és az éllovas Hamilton között.”
Sport:
„Hamilton megkérdőjelezhetetlen győzelmével és Vettel kiállásával gyakorlatilag eldőlt a vb. A brit pilótának október 22-én Austinban lesz az első meccslabdája. A Ferrari megbízhatósági gondjai a legalkalmatlanabb időben jöttek elő.”
Mundo Deportivo:
„Hamilton japán szamurájnak öltözött, és bevitte Vettelnek a sorsdöntő csapást Szuzukában.”
El País:
„A Ferrari miatt Hamiltonnak nem maradt ellenfele.”
La Vanguardia:
„Ennyi volt a vb-címért zajló verseny, Hamilton véget vetett a vetélkedésnek. Ebben segítségére volt Vettel, pontosabban a folyton technikai problémákkal bajlódó Ferrari is.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27:31.193 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1.211 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 9.679 mp h. |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 10.580 mp h. |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 32.622 mp h. |
6. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:07.788 p h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:11.424 p h. |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:28.953 p h. |
9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:29.883 p h. |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 kör h. |
12. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1 kör h. |
13. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
14. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1 kör h. |
15. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 45 | |
Nico Hülkenberg | német | Renault | 40 | |
Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 7 | |
Sebastian Vettel | német | Ferrari | 4 | |
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 0 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 8 | 11 | 16 | 306 |
2. | Sebastian Vettel | 4 | 10 | 14 | 247 |
3. | Valtteri Bottas | 2 | 10 | 15 | 234 |
4. | Daniel Ricciardo | 1 | 9 | 13 | 192 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 12 | 148 |
6. | Max Verstappen | 1 | 3 | 9 | 111 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 13 | 82 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 15 | 65 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 9 | 48 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 34 |
11. | Felipe Massa | – | – | 10 | 34 |
12. | Lance Stroll | – | 1 | 6 | 32 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 8 | 28 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 4 | 15 |
15. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 13 |
16. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 10 |
17. | Jolyon Palmer | – | – | 1 | 8 |
18. | Pascal Wehrlein | – | – | 2 | 5 |
19. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 540 |
2. | Ferrari | 395 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 303 |
4. | Force India-Mercedes | 147 |
5. | Williams-Mercedes | 66 |
6. | Toro Rosso-Renault | 52 |
7. | Haas-Ferrari | 43 |
8. | Renault | 42 |
9. | McLaren-Honda | 23 |
10. | Sauber-Ferrari | 5 |