Noha Hamilton indult az élről, a rajtot mégis a Ferrari német pilótája kapta el jobban, az első kanyar után az élre állt, és úgy festett, meg is tud lógni a Mercedes brit versenyzőjétől, ám a világbajnoki összesítést 66 pontos előnnyel vezető Hamilton hat kör után visszavette a vezetést.
„Az utóbbi időszak egyik legszórakoztatóbb nagydíja volt ez. Nem sikerült jól a startom, míg Sebastiannak igen. Ez azonban csak felpiszkált, mert tudtam, hogy itt aztán lehet előzni. Nagyszerű volt Sebbel harcolni, megközelíteni, rajtamaradni és DRS-távolságba kerülni. Erre vártam már egy ideje és ezt élveztem a leginkább a versenyben” – fogalmazott a futamgyőztes
„Amikor Sebastian jobban indult és otthagyott, azon gondolkodtam, most mi lesz, és hogy tán majd a bokszkiállásoknál elé tudunk kerülni. Ehhez képest viszonylag közel maradtam hozzá, aztán láttam, hogy elkezdi egyre keményebben nyomni neki, s mondtam magamban, hogy tönkre fogja vágni a gumijait, mert túl gyorsan megy be egyes kanyarokba – és pontosan ez történt. Túl sokat hibázott, blokkolta a kerekeit, elnyűtte a gumijait, és akkor már tudtam, hogy ez megvan, de azért meglepődtem, hogy nem védekezett többet, vagy jobban” – zárta szavait Lewis Hamilton, aki egy hét múlva a Mexikói Nagydíjon megszerezheti a negyedik világbajnoki címét, minden olyan kimenetel esetén, amely a futam leintése után számára minimum 50 pont előnyt biztosít Sebastian Vettel szemben a vb-pontversenyben.
A német a leintés utáni pezsgőzés során úgy tűnt, mint aki már beletörődött, hogy idén sem szerzi meg pályafutása ötödik világbajnoki címét, és ezt a hivatalos sajtótájékoztatón elmondottakból is le lehetett szűrni.
„A rajtom jó lett, mert sikerült elmennem Lewis mellett, de aztán nagyon hamar rám ragadt, nem tudtam lerázni, és rá kellett döbbennünk, hogy ma nem tudjuk tartani a tempóját, szóval számunkra csak a gratuláció maradt. A futam nagy részét igazából valahogy a senki földjén, légüres térben töltöttem, bár a vége azért izgalmasan alakult, amikor friss gumikra váltottunk, végül csak azt nyert bizonyítást, hogy ma nem érhettünk a Mercedesek nyomába” – mondta kissé elkedvetlenedve Vettel.
Fernando Alonso ismét csalódottan kénytelen elhagyni egy versenyhelyszínt, Austinban ugyanis megint lerobbant alatta a McLaren-Honda. Ugyanakkor a tempójával rendkívül elégedett.
„Nagyon boldog vagyok amiatt, ahogy a hétvége zajlott, már ami a saját tempómat illeti. Mesébe illő volt mind az időmérőn, mind a versenyen nyújtott teljesítményem” – kezdte elemzését Alonso.
„A világbajnoki összetett állás nem mutatja igazán, de valójában majdnem mindegy is számomra, hogy tizenkettedik vagy tizenhetedik vagyok a bajnokságban. Igaz, jóval feljebb kellene lennünk a listán. A motor egyszer csak erőt veszített, majd teljesen elromlott, nem is akartam elhinni” – fejezte ki csodálkozását a spanyol.
„Japánban utolsóként rajtolok, a tizenötödik-tizenhatodik helyen versenyzek vele a büntetés miatt, és semmi sem történik, a motor tökéletesen fut az egész versenyen.Most meg hetedikként haladok, és persze bedöglik, ezt már tényleg el sem hiszem– tette hozzá Alonso, aki erősen valószínűsíti, hogy ez nemcsak ezt, hanem a következő nagydíját is tönkrevágja. –Úgy vélem, a motornak annyi, így Mexikóban ki kell cserélni, rögtön büntetéssel kezdek ott is. Reméljük, Brazíliában és Abu-Dzabiban már nem kell újat beszerelni.”
„Szinte biztos, hogy Mexikóban emiatt a végéről kell majd indulnom, és szinte lehetetlen lesz a pontszerzés. De még három verseny hátravan, meglátjuk, hogy legalább a másik kettőn sikerül-e pontot szerezni” – zárta nyilatkozatát Alonso.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33:50.993 |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 10.143 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 15.779 mp h. |
4. | Max Verstappen* | holland | Red Bull-TAG Heuer | 16.768 mp h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 34.967 mp h. |
6. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:30.980 p h. |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:32.944 p h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
11. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1 kör h. |
13. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Marcus Ericsson* | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
*5 másodperces időbüntetést kapott | ||||
FELADTÁK | megtett körök | |||
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 24 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 14 | |
Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 5 | |
Nico Hülkenberg | német | Renault | 3 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 9 | 12 | 17 | 331 |
2. | Sebastian Vettel | 4 | 11 | 15 | 265 |
3. | Valtteri Bottas | 2 | 10 | 16 | 244 |
4. | Daniel Ricciardo | 1 | 9 | 13 | 192 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 5 | 13 | 163 |
6. | Max Verstappen | 1 | 3 | 10 | 123 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 14 | 86 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 16 | 73 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 10 | 54 |
10. | Felipe Massa | – | – | 11 | 36 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 34 |
12. | Lance Stroll | – | 1 | 6 | 32 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 8 | 28 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 4 | 15 |
15. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 13 |
16. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 10 |
17. | Jolyon Palmer | – | – | 1 | 8 |
18. | Pascal Wehrlein | – | – | 2 | 5 |
19. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 5 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 575 |
2. | Ferrari | 428 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 315 |
4. | Force India-Mercedes | 159 |
5. | Williams-Mercedes | 68 |
6. | Toro Rosso-Renault | 53 |
7. | Renault | 48 |
8. | Haas-Ferrari | 43 |
9. | McLaren-Honda | 23 |
10. | Sauber-Ferrari | 5 |