MERCEDES
1. szabadedzés: Lewis Hamilton 1:24.026, 1. hely; Valtteri Bottas 1:24.577, 2. hely
2. szabadedzés: Lewis Hamilton 1:23.931, 1. hely; Valtteri Bottas 1:24.159, 3. hely
AUSZTRÁLIAI STATISZTIKA |
ILYEN VOLT A 0. NAP |
A PILÓTÁK SAJTÓTÁJÉKOZTATÓJA |
A CSAPATFŐNÖKÖK SAJTÓTÁJÉKOZTATÓJA |
F1 2018 – ADATBANK |
A rollerrel érkező Hamilton végzett az élen mindkét szabadedzésen, igaz, előnye bő 7 tizedről 1-re csökkent a legközelebbi, nem mercedeses riválissal szemben. A brit elmondása szerint nagyon élvezte, hogy végre többet is kiautózhatott a W09-ből.
„Jó nap volt. Remek formában kezdtünk, és minden eltervezett programot végig tudtunk futni."
„A második gyakorláson csökkent az előnyünk a többiekkel szemben, de ez inkább izgatottá tesz, hiszen így még többet kell kihoznom az autómból. Még rá kell jönnöm, hogy én vesztettem-e sebességet, vagy a többiek nyertek pluszidőt, mindenesetre nagyon élveztem a vezetést."
„A gumik is sokkal jobban bírták, mint Barcelonában, ahol folyamatos hólyagosodással küzdöttünk" – emelte ki a brit, majd kitért arra is, hogy a melegebb időjárás általában kevésbé feküdt nekik régebben, a következő napokban pedig esőre van kilátás. – „Tudomásom szerint holnap esni fog, és vasárnap is hasonló lesz a helyzet. Nem tudom biztosan, hogy használtam-e már vizes körülmények között az új abroncsokat, szóval érdekes lesz."
Bottasnak eközben több problémával is szembesülnie kellett az első gyakorláson, azonban a másodikon már sokkal jobban érezte magát az autójában.
„Az első edzés kissé trükkösre sikeredett az én szempontomból, hiszen a felfüggesztéssel és az üzemanyagrendszerrel is problémáink voltak" – árulta el a finn, majd köszönetet mondott a Mercedesnek is. – „Hálával tartozom a csapatnak, hiszen eléggé erős pozícióban vagyunk jelenleg."
„Sikerült sok adatot gyűjtenünk a hosszabb etapok során is, így amennyiben száraz pályán zajlik a verseny, akkor lesznek információink a gumikról. Az már most biztos, hogy eléggé más a helyzet, mint Spanyolországban volt, mivel itt jóval melegebb van, és az aszfalt is teljesen más, így rengeteget tanulhatunk még."
RED BULL
1. szabadedzés: Max Verstappen 1:24.771, 3. hely; Daniel Ricciardo 1:25.063, 6. hely
2. szabadedzés: Max Verstappen 1:24.058, 2. hely; Daniel Ricciardo 1:24.721, 7. hely
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.026 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.931 |
SZOMBAT |
04.00–05.00: 3. szabadedzés |
07.00–08.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
07.10: a verseny (58 kör, 307.574 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 8., 17.10: Bahreini Nagydíj |
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
A hazai nagydíján büntetést kapó Ricciardo az első tréningen majdnem 3 tizeddel, a másodikon pedig bő 65 századdal maradt le csapattársától, Verstappentől, de mint később elmondta, utóbbi edzésen például a piros zászló miatt nem tudott rendes kört menni az ultralágy keveréken.
„Nem mondanám magam csalódottnak, amiért a piros zászló miatt meg kellett szakítanom az ultralágyas gyors körömet – amúgy sem volt egy túl acélos kör... A két edzés rendben volt, a hosszabb etapjaim talán jobban sikerültek, azokkal boldogabb lehetek. A rövidebb menetek során az ultralágyas köröknél, alacsonyabb üzemanyagszintnél viszont alulkormányzott volt az autó, amit ki kell javítanunk” – fogalmazott az ausztrál, aki azért bízik abban, hogy beválik a meteorológusok jóslata és holnapra megérkezik a beharangozott eső Melbourne-be.
„Talán esőben egy kicsit több esélyünk lehet, a nedves pályán mindig kiegyenlítettebbek az erőviszonyok. Ugyanakkor ha szombaton valóban leesik a beígért eső, akkor nem tudom, hogy a ma elvégzett munka mennyire lesz releváns” – árulta el Ricciardo a szombati időjárással kapcsolatos véleményét.
Márkatársához hasonlóan az esőben bízik Verstappen is, hiszen elmondása szerint az elmossa a motorok közötti különbséget, miközben négykerekűje a korábbi években is jól teljesített vizes körülmények között.
„A barcelonai teszt után mindig nehéz megtippelni, hogy pontosan hol is állsz, azonban elégedett vagyok azzal, ahogyan ma az autó viselkedett. Még mindig sok lehetőség van a fejlődésre, viszont így is nagyon pozitívak az érzéseim a mai nappal kapcsolatban, hiszen nem ütköztünk semmilyen nagyobb problémába."
FERRARI
1. szabadedzés: Räikkönen 1:24.875, 4. hely; Vettel 1:24.995, 5. hely
2. szabadedzés: Räikkönen 1:24.214, 4. hely; Vettel 1:24.451, 5. hely
A tavalyi Ausztrál Nagydíj győztese, Sebastian Vettel nem zárt zökkenőmentes napot Melbourne-ben, hiszen sokat küszködött SF71-H kódjelű konstrukciójával, ennek ellenére nem aggódik a folytatás miatt.
„Kissé unalmas nap volt, mint ahogyan a többi péntek is az szokott lenni. A megfelelő egyensúlyt próbáltuk megtalálni, mivel nem éreztem túl kényelmesen magamat először az autóban. Ennek ellenére egyáltalán nem aggódom, hiszen tudom, hogyha jól végezzük a munkánkat, akkor jobb helyzetben kell lennünk."
„Úgy tűnik, hogy közel vagyunk, ami eléggé jó hír, szóval holnap ennél is többre kéne képesnek lennünk – tűzte ki a német az egyértelmű célt, és hozzátette, hogy szerinte még rengeteg kiaknázatlan potenciál rejtőzik négykerekűjében.
Räikkönen eközben mindkét edzésen megelőzte csapattársát, és bár a versenybírák vizsgálták a Valtteri Bottasszal történő incidense miatt, a finnt nem látták bűnösnek. A Jégember a tőle megszokott stílusban foglalta össze péntekjét.
„Szokásos nap volt Ausztráliában. Minden kicsit más volt, mint amit a teszteken tapasztaltunk, azonban ez teljesen normális, amikor egy másik helyre érkezel. A pálya sokkal jobbnak tűnt a tapadás szempontjából a tavalyinál, még úgy is, hogy sok levél volt az aszfalton, hiszen ez nem befolyásolt a vezetésben."
„Nem túl egyszerű feladat megtalálni a helyes beállításokat. Több újdonságot is kipróbáltunk, hogy előre tudjunk lépni bizonyos területeken. Most ki kell találnunk, hogy milyen irányba haladjunk tovább, de ez teljesen rendben van, főleg az idény elején" – osztotta meg gondolatait Räikkönen, aki érdeklődve várja, hogy holnap milyen idő vár a mezőnyre.