A McLaren vesszőfutása a 2018-as idény előtti teszteken is folytatódott, hiszen az előző évekhez hasonlóan megint a wokingi alakulat párosa futotta a legkevesebb kilométert. Az MCL33 kódjelű konstrukció több alkalommal is megadta magát, miközben a szerelőknek kétszer is kényszerű motorcserét kellett végrehajtaniuk.
Ennek ellenére a McLaren azt is megmutatta, hogy új négykerekűje gyors is tud lenni, amit jól jelez, hogy az összesített időlistán Fernando Alonso végzett a két Ferrari után a harmadik pozícióban.
„Nekünk kellene annak a csapatnak lennünk, amelyik minden másiknál nagyobb fejlődési görbét ír le a szezon során, hiszen az új erőforrás autóba illesztése több időt vesz igénybe. A karosszéria sok frissítést fog kapni, ezek egy része már az első pár futamon éreztetni fogja a hatását.”
„Árulkodó lesz, amit a hétvégén látunk, azonban egyre jobbak leszünk. Erős McLarenre számítok az idény második felében.”
A kétszeres világbajnok kitért a teszteken tapasztalt problémákra is, amelyek között szerepelt törött kerékanya, hidraulikai hibák, túlhevülő kipufogó és meghibásodó akkumulátor is.
„A felkészülés ideje alatt voltak hullámvölgyek és hullámhegyek, azonban megoldottuk a gondokat” – mondta a spanyol, igaz, erre csak a gyakorlások után kerülhetett sor, mivel a két teszthét között rendkívül kevés idő állt a csapatok rendelkezésére. A gyárban viszont már rendben zajlott a folyamat.
„Ha valamit újra kell tervezned, akkor meg kell várnod a tesztek végét, szóval így tettünk mi is.”
„A Barcelona előtti érzéseim mit sem változtak mostanra. Ennek jó szezonnak kell lennie, vissza kell térnünk abba a pozícióba, amelyből egy kicsit jobban élvezhetjük.”
„Remélhetőleg mindig részesei leszünk a Q3-nak, folyamatosan pontszerző helyeken végzünk, és az első öt pozíció valamelyikéért küzdünk, miközben néhány versenyen nagyon közel kerülünk a dobogóhoz is” – vázolta fel az idei célokat Fernando Alonso.
„Láthattuk, hogy a Williams tavaly pódiumra állhatott Azerbajdzsánban, és néhány nagydíjon a Force India is alig maradt le a dobogóról, tehát tisztában vagyunk a lehetőségekkel, és remélhetőleg ki is fogjuk használni őket.”
A McLaren a 8. és a 10. helyen zárta az első szabadedzést, miközben a kipufogó meghibásodása miatt sok időt vesztett a garázsban is.