A Liberty Media már jelezte, megfosztaná a szabályalkotáshoz való vétójogától a Ferrarit, amely már az 1970-es évek óta rendelkezik ezzel a kiváltságával. Szóba került a költségvetési plafon bevezetése, illetve, hogy a nagy csapatoknak járó pluszpénzeket inkább egyenlően osztanák szét az istállók között.
Sergio MarchionneFerrari-elnök jelezte is, hogy ezek az intézkedések provokatívak, és ha a Ferrari számára a továbbiakban gazdaságilag és technikailag sem éri meg az F1-ben maradni, ki is szállnak.
A pluszjuttatásban szintén részesülő, így saját érdekeit is védő Mercedes részéről Wolff figyelmeztette a Liberty Mediát.
„Ne provokálják Marchionnét! A Formula–1-nek nagyobb szüksége van a Ferrarira, mint a Ferrarinak az F1-re – mondta Wolff. – Pontosan tudja, hogy a sportágban mi szükséges a Ferrarinak, és nem fog elérzékenyülni. Ha nem éri meg itt szerepelnie a Ferrarinak, kiszáll. Jobb, ha nem kekeckednek vele.”
A minap JeanTodt FIA-elnök is elmondta, nem tartja lehetetlennek a Ferrari távozását. Ugyanakkor nem ért egyet azzal, hogy a Scuderia megtartsa vétójogát, amelyet az 1970-es években azért harcolt ki magának Enzo Ferrari, mert minden riválisa Ford-Cosworth-motort használt. Akkoriban az olasz csapatvezető csak így érezte biztosítottnak a védelmét a brit istállókkal szemben.
„Most már nem érzem jogosnak a Ferrari vétójogát. Azok az idők elmúltak” – mondta Jean Todt.