F1: Räikkönen becsapva érezte magát – megmagyarázta dühös rádióját

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.03.27. 11:51
null
Räikkönen a tőle megszokott stílusban ünnepelt (Fotó: AFP)
Kimi Räikkönen magabiztosan indította a 2018-as Formula–1-es szezont, hiszen az időmérőn csapattársa, Sebastian Vettel előtt végzett, majd a versenyen is jó eséllyel megkaparinthatta volna a második helyet Ausztráliában. A virtuális biztonsági autós szakasz azonban áthúzta a finn számításait, akit nem az elvesztett hely, sokkal inkább az elhallgatott információ bosszantott fel.

 

Kimi Räikkönen 2017-ben csupán 5 alkalommal győzte le Sebastian Vettelt a kvalifikáción, miközben átlagosan 276 ezreddel maradt el márkatársa legjobb idejétől. A szezonnyitón azonban a finn közös éveiket tekintve először futott gyorsabb kört Vettelnél az ausztráliai időmérő harmadik szakaszában, és várhatta ennek révén az első rajtsorból a piros lámpák kialvását.

Räikkönen jól rugaszkodott el, és magabiztosan tartotta a második pozícióját Hamilton mögött, akihez általában közelebb is tudott autózni, mint Vettel őhozzá. Egészen a virtuális biztonsági autós fázis kezdetéig úgy is tűnt, hogy könnyedén behozhatja a Ferrariját közvetlenül a Mercedes után, viszont Vettel a megnyújtott etapjának köszönhetően szerencsés helyzetbe került. A német előrelépése nemcsak Hamiltonékat, hanem Räikkönent is hideg zuhanyként érte. A dühös rádió azonban még ezelőtt érkezett...

Carlo Santi, a finn pilóta versenymérnöke a bokszkiállás után jelentkezett a rádión, és figyelmeztette Räikkönent, hogy emeljen a tempóján.

Santi: – Egy kicsit gyorsulnunk kellene. Seb 28.5-ös kört megy, a tiéd 28.7.
Räikkönen: – Még nem állt ki kerékcserére?
Santi: – Nem, még nem.
Räikkönen: – Ó, (cenzúrázva), ezt most mondod? Először azt mondtátok, hogy nem kell sietnem. Ne (cenzúrázva) ezzel engem!
Santi: – Minden rendben, Kimi. 28.5 a cél, 28.5.

A finn később bevallotta, hogy nem Vettel stratégiája, sokkal inkább az elhallgatott információk miatt volt némileg bosszús. „Egyedül az lepett meg, hogy bár beszéltünk a rádión, de nem mondták el nekem, hogy miként taktikázik. Nyilvánvalóan több száz lehetőséget végigfutottunk a verseny előtt, és számára ez volt a legkedvezőbb, hiszen hátulról nem fenyegette senki a helyét. Nem volt mit veszítenie, a harmadik pozíciója biztosnak tűnt, szóval jól jött ki neki."

„Nem az lepett meg, hogy megpróbálták, sokkal inkább az, hogy a futam egy bizonyos pontján nem lehettem tisztában vele."

Vettel végül Hamilton és Räikkönen elé tért vissza a kerékcseréje után, amelyet az olasz istálló a virtuális biztonsági autós szakasz idejére ütemezett be. A leintést követően Santi a csapatrádión kért elnézést a harmadikként befutó finntől.

Santi: – Nem voltunk szerencsések a biztonsági autóval, különben ez egy sima második hely lett volna. Sajnálom, Kimi.
Räikkönen: – Igen, köszönöm, srácok.

AZ AUSZTRÁL NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1.
Sebastian Vettel
német
Ferrari1:29:33.283
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 5.036 mp h.
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 6.309 mp h.
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 7.069 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 27.886 mp h.
6. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 28.945 mp h.
7. Nico Hülkenberg német Renault 32.671 mp h.
8. Valtteri Bottas finn Mercedes 34.339 mp h.
9. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 34.921 mp h.
10. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 45.722 mp h.
11. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 46.817 mp h.
12. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:00.278 p h.
13. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:15.759 p h.
14. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:18.288 p h.
15. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1 kör h.
FELADTÁK Megtett körök Kiesés oka
Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 24 feladta
Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 22 feladta
Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 13 feladta
Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 5 hidraulika
Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 4 fék

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik