Kimi Räikkönen 2017-ben csupán 5 alkalommal győzte le Sebastian Vettelt a kvalifikáción, miközben átlagosan 276 ezreddel maradt el márkatársa legjobb idejétől. A szezonnyitón azonban a finn közös éveiket tekintve először futott gyorsabb kört Vettelnél az ausztráliai időmérő harmadik szakaszában, és várhatta ennek révén az első rajtsorból a piros lámpák kialvását.
Räikkönen jól rugaszkodott el, és magabiztosan tartotta a második pozícióját Hamilton mögött, akihez általában közelebb is tudott autózni, mint Vettel őhozzá. Egészen a virtuális biztonsági autós fázis kezdetéig úgy is tűnt, hogy könnyedén behozhatja a Ferrariját közvetlenül a Mercedes után, viszont Vettel a megnyújtott etapjának köszönhetően szerencsés helyzetbe került. A német előrelépése nemcsak Hamiltonékat, hanem Räikkönent is hideg zuhanyként érte. A dühös rádió azonban még ezelőtt érkezett...
Carlo Santi, a finn pilóta versenymérnöke a bokszkiállás után jelentkezett a rádión, és figyelmeztette Räikkönent, hogy emeljen a tempóján.
Santi: – Egy kicsit gyorsulnunk kellene. Seb 28.5-ös kört megy, a tiéd 28.7.
Räikkönen: – Még nem állt ki kerékcserére?
Santi: – Nem, még nem.
Räikkönen: – Ó, (cenzúrázva), ezt most mondod? Először azt mondtátok, hogy nem kell sietnem. Ne (cenzúrázva) ezzel engem!
Santi: – Minden rendben, Kimi. 28.5 a cél, 28.5.
A finn később bevallotta, hogy nem Vettel stratégiája, sokkal inkább az elhallgatott információk miatt volt némileg bosszús. „Egyedül az lepett meg, hogy bár beszéltünk a rádión, de nem mondták el nekem, hogy miként taktikázik. Nyilvánvalóan több száz lehetőséget végigfutottunk a verseny előtt, és számára ez volt a legkedvezőbb, hiszen hátulról nem fenyegette senki a helyét. Nem volt mit veszítenie, a harmadik pozíciója biztosnak tűnt, szóval jól jött ki neki."
„Nem az lepett meg, hogy megpróbálták, sokkal inkább az, hogy a futam egy bizonyos pontján nem lehettem tisztában vele."
Vettel végül Hamilton és Räikkönen elé tért vissza a kerékcseréje után, amelyet az olasz istálló a virtuális biztonsági autós szakasz idejére ütemezett be. A leintést követően Santi a csapatrádión kért elnézést a harmadikként befutó finntől.
Santi: – Nem voltunk szerencsések a biztonsági autóval, különben ez egy sima második hely lett volna. Sajnálom, Kimi.
Räikkönen: – Igen, köszönöm, srácok.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:29:33.283 | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 5.036 mp h. | |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 6.309 mp h. | |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 7.069 mp h. | |
5. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 27.886 mp h. | |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 28.945 mp h. | |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 32.671 mp h. | |
8. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 34.339 mp h. | |
9. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 34.921 mp h. | |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 45.722 mp h. | |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 46.817 mp h. | |
12. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:00.278 p h. | |
13. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:15.759 p h. | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:18.288 p h. | |
15. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
FELADTÁK | Megtett körök | Kiesés oka | |||
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 24 | feladta | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 22 | feladta | |
Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 13 | feladta | |
Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 5 | hidraulika | |
Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 4 | fék |