A csapatok hagyományosan nagy fejlesztési csomaggal készülnek a Spanyol Nagydíjra, ahol az „igazi” európai szezon veszi kezdetét. Így tesz a McLaren is, amely az Auto Motor und Sport értesülései szerint módosított padlólemezzel, oldaldobozokkal, szárnyakkal és radikális orrkialakítással érkezik a katalán fővárosba.
„Barcelona lehetőséget biztosít arra, hogy kipróbáljunk néhány dolgot, hogy lássuk, hol tartunk, és milyen irányba szeretnénk elindulni az év hátralevő részében” – nyilatkozta a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) legutóbbi futamán győztes Fernando Alonso, aki azt is elmondta, hogy ezek a frissítések nem fognak varázsütésre megoldást jelenteni minden problémára.
PÉNTEK |
11.00–12.30: 1. szabadedzés |
15.00–16.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (66 kör, 307.104 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Az átfogó módosítások kapcsán az is felvetődött, hogy a McLaren egyenesen egy „B” autóval áll elő Spanyolországban, ám Éric Boullier versenyigazgató szerint ezek csupán spekulációk.
„Ez az egész éves fejlődés része, ami egészen az utolsó versenyig fog tartani.”
A franciával ellentétben egy a nevét elhallgató, McLaren közeli forrás mégis úgy véli, hogy egy teljesen átszabott autó gurul majd a pályára.
„Két csapat dolgozott a télen. Az egyik a Renault-erőforrásra összpontosított egy tesztautóval, míg a másik az aktuális aerodinamikai koncepcióra fókuszált. Ezzel azonban egészen az új orrkúp elkészüléséig várni kellett, amely az első vezetőszárnnyal egyetemben meghatározza az egész autót.”
Alonso tehát egy megújult McLarennel vághat neki hazai nagydíjának, ahova a WEC-ben aratott győzelme után biztosan jó hangulatban fog érkezni. A spanyolról korábbi márkatársa, Jenson Button is elismerően beszélt a Sky Sportsnak.
„Határozottan egy azon pilóták közül, akik miatt elkezdhetsz aggódni, amikor feltűnik. Bárhol is versenyzel, ha ő is harcba száll, akkor aggódni fogsz.”
„Nemcsak gyors, rendkívül okos versenyző is, akinek ráadásul rengeteg a tapasztalata. Ha jó napod van, akkor lehet, hogy előtte zársz a kvalifikáción, és jó futamot teljesítesz, de mindig ott lesz a nyomodban. Csak nagyon ritkán van rossz versenye, szóval egyáltalán nem könnyű a csapattársának lenni.”
A két pilóta legközelebb a Le Mans-i 24 óráson mérheti össze egymással a tudását.