Bár a Red Bull utolsó monacói győzelméig egészen a 2012-es szezonhoz kell visszanyúlni, az osztrák gárda a V6-os hibridek bevezetése óta csak 2015-ben maradt dobogós helyezés nélkül, mialatt két évvel ezelőtt Daniel Riccardo a pole pozíciót is megszerezte, és szerencsétlen körülmények között bukta el vasárnap a győzelmet.
Csapattársa, Max Verstappen azonban még nem végzett a legjobb háromban a hercegségben, sőt, mérlege az 5. pozíciója mellett egy ütközés a 2015-ös, míg dupla autótörés a 2016-os fordulón.
Az akkor még Toro Rosso-pilóta, Verstappen ütközése Romain Grosjeannal 2015-ből:
MÁJUS 24., CSÜTÖRTÖK |
11.00–12.30: 1. szabadedzés |
15.00–16.30: 2. szabadedzés |
MÁJUS 26., SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
MÁJUS 27., VASÁRNAP |
15.10: a verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj |
A holland ennek ellenére magabiztosan készül a Grand Prix-ra, amely számára különleges helyszínen lesz.
„Monacóban nincsenek hosszú egyenesek, szóval ennek jó pályának kell lennie számunkra. Általában jól szokott telni ez a hétvége, mivel nagyon jó érzés a saját lakásodban ébredni reggel. Bár ez mindig elég sűrű hét, mégis nagyon különleges. Küzdelmes az itteni nagydíj, de tudva, hogy nagy esélyünk van az igazán jó eredményekre, még inkább élvezni fogom" – utalt arra, hogy a Red Bull általában önmagához mérten is jól szokott teljesíteni a szűk, monacói utcákon.
„Jó volt újra dobogóra állni Spanyolországban, ahol az autónk kifejezetten erős volt az utolsó szektorban. Ott többnyire alacsony a kanyarsebesség, és ez az, ami Monacóban is vár ránk. A versenyt követően aztán eléggé pozitív tesztet teljesítettem a Circuit de Catalunyán, szóval egy jó hétvége reményében érkezem meg Monacóba. Már csak a megfelelő beállítást kell megtalálnunk" – összegezte a holland pilóta.