Hamilton rég nem örült ennyire egy pole-nak (Fotó: AFP) |
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:27.487 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:27.552 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:26.722 |
időmérő edzés: 1. Hamilton 1:25.892 |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 22., 15.10:Német Nagydíj |
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj |
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj |
Lewis Hamilton stílusosan 44 ezreddel futott jobb időt a 44-es számú Mercedesben, mint a vb-éllovas Sebastian Vettel, és szerezte meg sorozatban a negyedik, míg összességében a hatodik brit rajtelsőségét. Előbbivel egyébként Stirling Moss és Jim Clark mellé lépett fel az örökranglistán, míg utóbbival egyeduralkodóvá vált hazai pályán. Ráadásul az 50. pole-ját érte el az „ezüstnyilakkal", miközben egész pályafutását tekintve 76. alkalommal várhatja majd az élről a piros lámpák kialvását.
„Életem egyik legjobb köre volt, de egyúttal a legnehezebbje is. Még sosem tapasztaltam ilyen nagy nyomást, s úgy vélem, a bennem lévő vágy, hogy kihozzam magamból meg az autóból, amit tudok, mélyen ott lakozik. Mindez olyan keménnyé tette ezt az időmérőt, mint még soha" – magyarázta a címvédő.
„Rengeteg szurkolóm van itt, és értük mindenképpen meg akartam szerezni az első helyet, szóval nagyon hálás vagyok, hogy sikerült. Az adrenalinom az egekben volt, mindent kivett belőlem ez a kör. Remegtem az érzelmektől. Az energia, amit tőlük kapok, egyszerűen felemel, minden egyes sportoló teljesítményéhez hozzátesz, ha ennyien állnak mögötte. Őrület belegondolni, hogy ez a 76. pole-om!" – beszélt lelkesen, majd azt is elmondta, miként élte meg, hogy az első köröket követően csak a második volt.
„Kimentem a bokszba, azt gondoltam, rendben volt a köröm, erre visszacsúsztam a második pozícióba, így a nyomás még nagyobb lett. A következő próbálkozásnál aztán 9 századdal javítottam az előző időmön, és csak azért imádkoztam, hogy elég legyen" – osztotta meg, hogy mi játszódott le benne.
A britnek pedig volt félnivalója, hiszen csupán a középső szektorban ment ő a legjobban, míg a másik kettőben a ferrarisok előrébb voltak hozzá képest a részidőknél.
„Ez a világ leggyorsabb pályája – mondta már az újraaszfaltozott silverstone-i nyomvonalról. – Padlógázon megyünk át az 1-es kanyaron és a Copse-on is. Egyszerűen őrület, 200 km/ó felett száguldunk át a Maggots-Becketts kombináción is, végig a 11–12-es kanyaron, illetve a Stowe-on is, miközben ott ellenszél is van. Hihetetlen, mennyire gyors."
A pole pozíciót érő kör:
A második tehát Vettel lett, aki a harmadik szabadedzés végén nyakfájdalom miatt nem is hajtott pályára, majd a kellemetlen érzés az időmérőre sem múlt el. A német azonban nem aggódik.
„Nem ez volt a legélvezetesebb kvalifikációm, de azért nem volt rossz sem. Nem tudom, mi történhetett, ám eléggé merev volt a nyakam, és hiába próbáltunk egy kicsi lazítani rajta. Holnapra viszont rendben kell lennie, szóval nem aggódom miatta. Illetve a sebesség is kisebb lesz a teli tankolt autókkal, ami ugyancsak segíteni fog" – bizakodott Vettel, és Hamilton után ő is kitért a nagy tempóra.
„Ezek a leggyorsabb autók, amit valaha vezettem, és remélem, így is marad, hiszen jövőre némileg lassulni fognak a gépek."
„Az első körömmel elégedett voltam, miközben a harmadik szektorban még volt bennünk, amit szerintem sikerült is kihoznom, azonban az egyenesekben egy kicsit vesztettünk. Ennek ellenére két nagyon erős kört futottam, Hamilton egyszerűen egy kicsit gyorsabb volt nálunk. Nem lehetünk elégedetlenek" – zárta a gondolatait.
Kimi Räikkönen az utolsó körében az első és a harmadik szektorban is abszolút legjobb időt ért el, összességében mégis 98 ezreddel kikapott Hamiltontól.
„Ma minden a rendelkezésemre állt ahhoz, hogy pole-t szerezzek, de a 16-os kanyarban elfékeztem magam az utolsó körömben, és emiatt még az első sorból is kiszorultam. Biztos vagyok benne, hogy előrébb végezhettem volna, ám ez ma nem sikerült" – foglalta össze a harmadik szakaszt, és a holnapi esélyekről is beszélt.
„Jónak kell lennie holnap az autómnak, persze nem lesz egy könnyű menet, de a győzelem a cél."
Valtteri Bottas ezúttal bő 3 tizeddel maradt el csapattársától, és 1:26.217-es köre csak a negyedik helyre volt elég.
„Csalódott vagyok, hiszen megvolt a tempónk, de egyszerűen nem állt össze számomra, sok időt vesztettem az utolsó két kanyarban. Túl mélyre mentem a 16-osban, ott pár tizedet elbuktam és csak a negyedik lettem. A hiba nélkül a pole-ért is harcolhattam volna."
„A Ferrari eléggé erősnek tűnik, miközben végig nagyon szoros volt közöttünk a küzdelem, és ez vasárnap sem fog változni. Nehéz lesz majd előzni, ám azért nem lehetetlen, tehát biztosan adódik majd lehetőségem" – fejtette ki a holnapi reményeit, és némileg visszakanyarodott még az előző GP-re, az Osztrák Nagydíjra is.
„Múlt héten hólyagosodást tapasztaltunk Ausztriában, és holnap is kulcskérdés lesz a gumik kezelése, főleg a magas hőmérséklet miatt. Hosszú, forró és kemény futam vár ránk, de már alig várom."
A Red Bull a hétvégén végig le volt némileg maradva a Mercedes és a Ferrari párosától, Max Verstappen az ötödik, míg Daniel Ricciardo a hatodik lett. A hátrányukkal a „vörös bikák" is tisztában voltak, ezért sokkal inkább készültek a versenyre, mintsem az időmérőre.
„Az egyenesekben majd' 1 másodpercet veszítünk, szóval ez a pálya egyre inkább a nem kedveltek közé tartozik. Az autó viszont jónak érződött, miközben holnap még melegebb is lesz" – tekintett előre Verstappen, és elmondta, mi nehezítheti a dolgukat.
„Nekünk egy kicsit keményebben kell bánnunk az abroncsainkkal, ami nem túl ideális, szóval emiatt szenvedni fogunk az előttünk állókhoz képest. Amikor úgy készülünk, hogy unalmas lesz, akkor általában eléggé izgalmas verseny bontakozik ki. Remélem, ezúttal is így történik majd" – árulta el a holland.
Ricciardo bár hátrébb végzett, mégis magabiztosabb a holnapi esélyeket illetően.
„Egy kicsit előre gondolkodtunk a versenyre, hiszen tudtuk, hogy az ötödik-hatodik helyen fogunk végezni. A Q2-ben ezért úgy döntöttünk, megőrzünk egy új szett lágyat, hátha szükségünk lesz rá holnap" – árulta el.
„Mivel holnap melegebb lesz, nagyon remélem, nem fog unalomba fulladni a futam, és egy helyett két kiállást kell majd teljesíteni" – magyarázta és Verstappen mellett ő is az egyenesben mutatott sebességükre panaszkodott.
„Még DRS-sel is rengeteget veszítenünk az egyenesekben, aztán láttam, hogy nem nyitódik fel a hátsó szárnyam, ami még frusztrálóbbá tette a helyzetet."
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.892 | átlag: 246.910 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:25.936 | 0.044 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:25.990 | 0.098 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:26.217 | 0.325 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:26.602 | 0.710 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:27.099 | 1.207 |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:27.244 | 1.352 |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:27.455 | 1.563 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:27.879 | 1.987 |
10. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:28.194 | 2.302 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:27.901 | 1.645 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:27.928 | 1.672 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:28.139 | 1.883 |
14. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:28.343 | 2.087 |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:28.391 | 2.135 |
16. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:28.456 | 1.871 |
17. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:29.096 | 2.511 |
18. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:29.252 | 2.667 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | idő nélkül | |
20. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | idő nélkül |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Vettel | 1:26.585 | 1. | Hamilton | 1:26.256 |
2. | Hamilton | 1:26.818 | 2. | Vettel | 1:26.372 |
3. | Bottas | 1:27.025 | 3. | Bottas | 1:26.413 |
4. | Verstappen | 1:27.309 | 4. | Räikkönen | 1:26.483 |
5. | Räikkönen | 1:27.549 | 5. | Verstappen | 1:27.013 |
6. | Leclerc | 1:27.962 | 6. | Ricciardo | 1:27.369 |
7. | Ricciardo | 1:27.979 | 7. | Grosjean | 1:27.522 |
8. | Hülkenberg | 1:28.017 | 8. | Magnussen | 1:27.730 |
9. | Grosjean | 1:28.086 | 9. | Leclerc | 1:27.790 |
10. | Magnussen | 1:28.143 | 10. | Ocon | 1:27.843 |
11. | Alonso | 1:28.187 | 11. | Hülkenberg | 1:27.901 |
12. | Pérez | 1:28.210 | 12. | Pérez | 1:27.928 |
13. | Ericsson | 1:28.249 | 13. | Alonso | 1:28.139 |
14. | Ocon | 1:28.279 | 14. | Gasly | 1:28.343 |
15. | Gasly | 1:28.399 | 15. | Ericsson | 1:28.391 |
16. | Sainz | 1:28.456 | |||
17. | Vandoorne | 1:29.096 | |||
18. | Szirotkin | 1:29.252 | |||
19. | Stroll | idő nélkül | |||
20. | Hartley | idő nélkül |