Lewis Hamilton ismét nagyon magabiztosan kezdett, és annak ellenére is, hogy a második szabadedzésen lemaradt az elsőségről, ő tűnik a hétvége egyik nagy esélyesének. A Mercedes versenyzője nagyon érzi a hazai pályáját, az elmúlt négy évben nem talált legyőzőre a versenyen, így nem véletlenül, hogy még most is nagyon pozitívan vélekedik a silverstone-i aszfaltcsíkról. Bár az egyenletlen felület nem nyerte el a tetszését, ami a pálya év eleji újraaszfaltozásának tudható be.
„A pálya még soha nem volt olyan gyors, mint most, emiatt nehéz a Copse és az egyes, illetve a kettes kanyar a DRS-sel – árulta el a négyszeres világbajnok. – Hihetetlen, mennyire gyorsan megyünk ezeken a pontokon. Minél gyorsabb ez a pálya, annál jobb. Ez a világ legjobb aszfaltcsíkja, olyan, mintha vadászrepülőgéppel mennénk rajta körbe. Viszont ez egyben a leggöröngyösebb pálya is, amin valaha mentem, olyan, mint a Nordschleife. A mostani sebességünk és a G-erők miatt azt hiszem, hogy ez lesz a legmegterhelőbb verseny fizikailag ebben az évben. Ma a lágy és a közepes gumikon mentem, amik közül a lágyat éreztem jobbnak, és úgy tűnik, hogy sokáig is bírja. Ez elég lenyűgöző az erőket és a terhelést nézve, amiket ki kell bírniuk ezen a pályán.”
Sebastian Vettel hátránya az első szabadedzésen még fél másodperc volt Hamiltonhoz képest, ám a második tréning már a német elsőségével zárult. Vettel szerint fontos volt, hogy megmutassák a Mercedesnek, nem lesz annyira könnyű dolga a hétvégén, és bár a silverstone-i pálya nem mindig volt kegyes a Ferrarihoz, a négyszeres világbajnok bizakodó a folytatást illetően.
„Ez a péntek jól alakult. Próbáljuk hatástalanítani a Mercedes-varázslatot – mondta Vettel. – Persze ezt próbáltuk tenni az utóbbi években is, és azt hiszem, hogy itt-ott igencsak sikeresen teljesítettünk. Az igaz, hogy a Mercedes elég erős itt, és arra számítunk, hogy holnap is nagyon erős lesz, de remélem, hogy közel lehetünk hozzá. Ha a történelmet nézzük, ez a pálya nem igazán fekszik nekünk, de jól kezdtünk ma, szóval remélhetőleg sikerül tovább fejlődnünk holnap. Nem mi vagyunk a favoritok, de ha az előző évet nézzük, a mostani autónkban több potenciál rejlik. Már csak rajtunk múlik, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki belőle.”
Valtteri Bottas mindkét edzésen befért a top háromba – az elsőn a második, a másodikon a harmadik leggyorsabb volt. Elégedett is a Mercedes eddigi teljesítményével, ám kicsit tart a Ferrari fenyegetésétől. Eddig a szezon egyik legpechesebb versenyzője a finn, ám ma az egyetlen probléma, amivel szembe kellett néznie, az némi túlmelegedés volt a gumikat illetően.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:27.487 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:27.552 |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 22., 15.10:Német Nagydíj |
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj |
Augusztus 26., 15.10:Belga Nagydíj |
„A pálya most elég más a korábbi évekhez képest, nagy a tapadás az aszfalt miatt, de sok a hupli is. Szerencsére úgy tűnik, hogy ez nincs ránk rossz hatással a teljesítményt illetően, csak a gyors kanyarok kicsit trükkösebbek, mint a kilences vagy a tizenhármas. A lágy gumik jól működtek, viszont tapasztaltunk némi túlmelegedést, mikor a pálya hőmérséklete már meghaladta az ötven fokot, és hasonló körülményekre számítunk szombaton és vasárnap is. A kemény gumik durvábbnak tűntek, lassabbak voltunk velük, de tovább bírták. A Ferrari nagyon versenyképesnek tűnik, de arra számítok, hogy találunk valami pluszt holnapra. Nagyon közel leszünk egymáshoz” – vélekedik Bottas.
Max Verstappen az első szabadedzés végén kénytelen volt félrehúzódni és megállni a pályán, ugyanis csapata arra utasította egy technikai probléma miatt. A Red Bull egyelőre nem árulta el, hogy mi áll a meghibásodás mögött, de annyit tudni lehet, hogy nem a sebességváltó romlott el a 33-as számú Red Bullban. A délutáni gyakorlás sem alakult túl jól Verstappen számára – rögtön az edzés elején összetörte az autóját. A holland elárulta, mi vezetett a balesethez.
„Azt hiszem, hogy csak túl gyors akartam lenni a kemény gumikon – vallotta be Verstappen. – Sajnos ahogy eltaláltam a gumifalat, sérült az autó jobb hátulja. Nem ideális, hogy kárba veszett a második edzés, de ahogy előtte éreztem magam az autóban, az elég jó volt. Az egyensúlyt tekintve nem nagy a lemaradásunk. Az egyenesekben viszont sok időt veszítünk. A harmadik tréning még mindig elég hosszú ahhoz, hogy teljesítsek egy hosszú etapot, ebből nyerhetek némi információt, ráadásul megvannak Daniel adatai is, szóval e tekintetben rendben lehetünk. Ezen a pályán mindig jól érzem magam, és már az első edzésen is jónak éreztem a kemény gumikat. A sebesség rendben van, de úgy tűnik, hogy nem a pole-ért fogunk harcolni.”
Csapattársa számára egyik edzés sem alakult túl jól, ám Daniel Ricciardo pénteki napja viszonylag problémamentesre sikerült. Az ausztrál délelőtt a negyedik, délután az ötödik helyen végzett, viszont tisztában van azzal, hogy a Red Bull lemaradása az élen álló Mercedes, Ferrari kettőstől nem kicsi.
„A tempókat tekintve jelenleg kicsit le vagyunk maradva. A Ferrari és a Mercedes erős, de remélhetőleg ez nem mutatja a teljes hétvége erősorrendjét – reménykedik Ricciardo. – Viszont mindenképp kell találnunk némi tempót holnapra és vasárnapra. Remélem, hogy holnap jobbak leszünk, de nem várok túl sokat az időmérőtől. Mi inkább a versenyre próbálunk koncentrálni. Ha sikerül a harmadik sorba kvalifikálni magunkat, utána rá kell jönnünk, hogyan tudunk tovább kint maradni, és így lesz esélyünk vasárnap. A gumik megfelelő kezelése jelenti a kulcsot a mostani szokatlan időjárási körülmények között. Ha e tekintetben sikerül elöl lennünk és hosszabb etapot teljesíthetünk, talán összejönnek a dolgok.”
Visszagondolva a Ferrari múlt hétvégi teljesítményére, Kimi Räikkönen bizakodó a silverstone-i esélyeiket illetően. A finn pilóta az első edzésen az ötödik, a másodikon a negyedik lett, és a mai napot ugyanolyannak értékeli, mint a legtöbb normális, gond nélkül zajló pénteket a Ferrari számára.
„Ha megnézzük az előző versenyt, a második és a harmadik helyen értünk célba, és elég meleg volt – emlékszik vissza a spielbergi hétvégére Räikkönen. – Ez persze egy másik pálya, és a gumik is kissé eltérnek, mert kevésbé kopnak, de meglátjuk, mi lesz vasárnap. Eddig minden rendben van, örülök, hogy meleg van, ez jobb, mintha hűvös és esős lenne az idő. Azt hiszem, hogy ez normális péntek volt a számunkra, és persze van még mit fejlődnünk, de nincs oka annak, hogy másmilyennek mondjam ezt a pénteket, mint amilyen a többi volt.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27.487 | átlag: 242.408 km/ó | 24 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:27.854 | 0.367 mp h. | 27 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:27.998 | 0.511 | 22 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:28.144 | 0.657 | 30 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:28.218 | 0.731 | 24 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:28.325 | 0.838 | 24 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:29.352 | 1.865 | 12 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:29.812 | 2.325 | 23 |
9. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:29.815 | 2.328 | 24 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:29.878 | 2.391 | 25 |
11. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:29.942 | 2.455 | 25 |
12. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:30.004 | 2.517 | 31 |
13. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:30.027 | 2.540 | 27 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.065 | 2.578 | 20 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:30.322 | 2.835 | 19 |
16. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:30.358 | 2.871 | 22 |
17. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:30.416 | 2.929 | 25 |
18. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:30.701 | 3.214 | 18 |
19. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:30.749 | 3.262 | 31 |
20. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:31.017 | 3.530 | 22 |
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:27.552 | átlag: 242.228 km/ó | 36 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27.739 | 0.187 mp h. | 32 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:27.909 | 0.357 | 30 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:28.045 | 0.493 | 34 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:28.408 | 0.856 | 31 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:29.306 | 1.754 | 31 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:29.354 | 1.802 | 35 |
8. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:29.467 | 1.915 | 33 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:29.522 | 1.970 | 32 |
10. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:29.557 | 2.005 | 30 |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:29.563 | 2.011 | 36 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:29.617 | 2.065 | 33 |
13. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:29.831 | 2.279 | 16 |
14. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:30.046 | 2.494 | 32 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:30.069 | 2.517 | 34 |
16. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:30.103 | 2.551 | 36 |
17. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:30.121 | 2.569 | 31 |
18. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:30.404 | 2.852 | 36 |
19. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | idő nélkül | 2 |