Az idei évben adott versenyző eggyel kevesebb erőforrással gazdálkodhat, így a megbízhatóság nagyon fontos szerepet játszik a bajnoki párharcban. A Ferrari már a Franciaországban bevetett motorját is előtesztelte, és nem tett másképp a harmadik számú hajtóegységekkel sem.
AUGUSZTUS 24., PÉNTEK |
11.00–12.30: 1. szabadedzés |
15.00–16.30: 2. szabadedzés |
AUGUSZTUS 25., SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
AUGUSZTUS 26., VASÁRNAP |
15.10: a verseny (44 kör, 308.052 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 2., 15.10: Olasz Nagydíj |
Szeptember 16., 14.10: Szingapúri Nagydíj |
Szeptember 30., 13.10: Orosz Nagydíj |
A Mercedes ezzel szemben minőségi probléma miatt késleltette a 2-es számú erőforrását, amivel ráadásul Ausztriában problémák is adódtak: mindkét „ezüstnyíl" kiesett a versenyen, sőt, Lewis Hamilton ugyanazzal a hibával szembesült a Német Grand Prix időmérőjén, mint ami márkatársa nullázásához vezetett Spielbergben.
Míg a brit osztrák motorját meg tudták menteni, Valtteri Bottasnál elővigyázatosságból négy elemet – MGU-H, MGU-K, turbó és belső égésű motor – kicserélt a gárda még a Brit Nagydíj előtt, így a finn közel került egy esetleges büntetéshez. A másik két komponensből ráadásul már a szezonnyitón elhasználta a megengedett mennyiséget, ugyanis a kvalifikáción akkor úgy összetörte a W09-et, hogy abba új energiatárolót és elektromos vezérlőt kellett szerelni.
Most úgy tűnik, Belgiumban hátra is sorolják, hiszen helyszíni hírek szerint a Mercedes a 77-es rajtszámú autójában teszteli elő a továbbfejlesztett hajtásláncot. A német gárda így egy az Osztrák GP-hez hasonló forgatókönyvet kíván elkerülni, hiszen amennyiben gond van az újításokkal, Hamilton kivárhat addig, amíg meg nem oldják azt.
A Ferrari eközben úgy tűnik késlelteti a bevetést, annak ellenére is, hogy partnercsapatai – a Haas és a Sauber – már a Hungaroringen használatba vette a továbbfejlesztett erőforrást, sőt, annak megbízhatósága rendben volt, miközben hatékonyság terén is hozta az előzetesen vártat.
A kivárás azzal magyarázható, hogy egész hétvégére hideg, illetve többnyire esős időjárást jósolnak Spába, emiatt pedig némileg csökken a motorerő fontossága.