Nem nehéz észrevenni, hogy az utóbbi hetekben jelentősen visszaesett a Ferrari teljesítménye, ám nemcsak az egyenesekben, de a kanyarokban is egyre többet veszít a Mercedeshez képest. A szezon elején felmerült, hogy az olaszok állítólag az erőforrással trükköznek, a riválisok pedig azonnal elkezdtek gyanakodni, és megkérték az FIA-t, hogy vizsgálja meg alaposabban az vörös autók erőforrásait.
A Ferrari ugyanis állítólag két részre osztotta az akkumulátort, így pedig ki tudta játszani az azt ellenőrző szenzort, valamint egy kis időre át tudta lépni a 120 kW-os maximális energialeadási limitet. Az FIA azonban leszögezte – hiszen a riválisok kételkedtek benne –, hogy megfelelően átvizsgálta Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen autóit, de semmilyen, a szabályoknak ellentmondó jelet nem talált.
Viszont, hogy mindenképp elkerüljék az esetleges szabályszegést, az FIA nemrégiben azzal állt elő, hogy egy plusz szenzort szerel az erőforrásokba – ezt az Auto Motor und Sport állítja, ám hiába kereste a szövetséget, nem kapott választ a felvetésekre. A szaklap egyébként a Renault-ról kapott GPS-adatokra hivatkozva állt elő az ötlettel.