Az első szabadedzésen Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak, ám nem sokkal utána a csapat olajszivárgást észlelt, ezért a holland kénytelen volt kihagyni a második tréning felét. A pilóta végül az 5. helyen zárt 0.493 másodperces lemaradásban.
NOVEMBER 9., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:09.011 |
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:08.846 |
NOVEMBER 10., SZOMBAT |
15.00–16.00: 3. szabadedzés |
18.00: időmérő edzés |
NOVEMBER 11., VASÁRNAP |
18.10: a verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAM |
November 25., 14.10: Abu-dzabi Nagydíj |
„Már az elejétől fogva nagyon elégedett voltam az autóval, ami az első szabadedzésen meg is látszott. Jó a kocsi egyensúlya, szóval kár, hogy ennyi idő vesztettünk, mert így némileg kiesel a ritmusból. Aztán túl gyorsan kell teljesítened a programodat, és természetesen a forgalom sem segít ilyenkor" – magyarázta, és azt is elárulta, mit vár a hétvégétől.
„Nem hiszem, hogy a pole-ért küzdenénk, viszont jó formában vagyunk. A hosszú etapon is jó volt a tempónk, igaz, még van hova fejlődnünk, de magabiztos vagyok" – jelentette ki.
Míg a Red Bull garázsának egyik oldala elégedett lehet, Daniel Ricciardo rossz szériája tovább folytatódik. Ugyanis ezúttal a turbót kellett kicserélni az autójában, miután kiderült, hogy Mexikóban a kocsi mentésekor az egyik pályabíró oltóanyagot fújt a gépre, amiért károsodott az elem. A csere értelmében pedig 5 rajthelyes büntetéssel sújtottákaz ausztrált.
„Múlt héten hívtak fel, hogy mi történt Mexikóban, amikor már egészen túlléptem az újabb kiesésen, de nem lehet ezzel mit kezdeni – mondta csalódottan. – Nem segít ez a büntetés, a tempónk azonban jó volt. Délutánra még sikerült is előrelépnünk, ám még mindig le vagyunk egy kicsit maradva. A hosszú etapok viszont rendben voltak" – vélekedett márkatársához hasonlóan, és az abroncsokról is szót ejtett.
„Jelenleg úgy tűnik, nincsenek messze egymástól a keverékek, a versenyszimuláción a szuperlágy és a közepes is jól viselkedett, utóbbin pedig emlékeim szerint Valtteri Bottas is meglehetősen jó volt."
A második tréningen a Mercedes vette át a vezetést Interlagosban, hiszen Bottas, Lewis Hamilton sorrendben végzett az élen, miközben a két versenyzőt csupán 3 ezred választotta el egymástól. Hiába azonban az elért eredmények, a német gárda nem teljesen elégedett.
„Az autó jobbnak érződött, mint Mexikóban, viszont még mindig az ott tapasztalt problémákon dolgozunk. Nem volt rossz a tempónk, azonban van min dolgoznunk. A második tréningen a szél is nehezítette a dolgunkat, amiért eléggé trükkös volt vezetni" – árulta el Hamilton, és az esélyekről is beszélt.
„Nagyon szoros eddig, de úgy vélem, még sok potenciál van a gépünkben, egyszerűen csak ki kell hoznunk belőle" – tekintett előre, míg a péntekről Bottas is megosztotta a véleményét.
„Vegyes nap volt, a második edzés jobban sikerült, mint az első – kezdte a finn. – Az elsőn többször elfékeztem magam, amiért több körömet is dobnom kellett, így pedig a ritmust sem volt könnyű elkapni. Délutánra aztán sokat javult a tempónk, azonban ez egy rövid pálya, ezért nem nagyok a különbségek."
„Szombatra pedig melegebb időt várunk, és nem tudhatjuk, milyen problémákat hoznak elő a megváltozott körülmények. Pontosan ezért elégedettek sem lehetünk még" – mutatott rá Bottas.
Sebastian Vettel az első gyakorláson a második, Kimi Räikkönen pedig az ötödik helyen végzett, majd a második tréningre mindketten egy pozíciót léptek hátra. Ám míg a német mindkét alkalommal 1 tizeden belül volt az első helyezetthez képest, addig a finn lemaradása fél másodperc körül mozgott.
„A kocsi rendben volt, de még nem elég jó, szóval van bőven munka. Vasárnap pedig sokkal melegebb időt jósolnak, szóval a gumik szempontjából eléggé trükkös lesz. Már most is az" – utalt arra Vettel, hogy sokat szenvedtek a keverékkel a versenyszimulációk alatt, majd azt is elárulta, pontosan mi volt a lábai között.
„Azt mondtam, ami történt, csak aztán rájöttem, hogy ezt eléggé félre lehet érteni, szóval inkább elvicceltem az egészet. Úgy gondoltam, hogy tréfás, a végén pedig rájöttünk, hogy egy kis csavar volt a tettes" – fedte fel a német.
„Nem ez volt a legkönnyebb napunk, azonban ez csak egy péntek, ami néha így sikerül. Többször előfordult már, hogy az első napon szenvedtünk, jelenleg pedig a pálya egyes szakaszai jobban, míg a többi rész kevésbé fekszik nekünk. Emellett a gumik közül a keményebbeken jobban csúszkáltunk, de ez nem ért minket meglepetésként" – foglalta össze a gondolatait Räikkönen is.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Tag Heuer | 1:09.011 | átlag: 224.781 km/ó | 16 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:09.060 | 0.049 mp h. | 20 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:09.107 | 0.096 | 28 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | 1:09.395 | 0.384 | 23 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:09.573 | 0.562 | 28 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:09.679 | 0.668 | 23 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:09.922 | 0.911 | 28 |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:10.236 | 1.225 | 15 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:10.346 | 1.335 | 28 |
10. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:10.361 | 1.350 | 34 |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:10.662 | 1.651 | 34 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:10.679 | 1.668 | 34 |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Sauber-Ferrari | 1:10.685 | 1.674 | 29 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:10.799 | 1.788 | 30 |
15. | Piere Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:10.934 | 1.923 | 30 |
16. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:11.013 | 2.002 | 28 |
17. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:11.037 | 2.026 | 30 |
18. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:11.176 | 2.165 | 32 |
19. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:11.452 | 2.441 | 23 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | RPFI-Mercedes | 1:11.493 | 2.482 | 34 |
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:08.846 | átlag: 225.320 km/ó | 48 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:08.849 | 0.003 mp h. | 43 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:08.919 | 0.073 | 42 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | 1:09.164 | 0.318 | 44 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Tag Heuer | 1:09.339 | 0.493 | 28 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:09.412 | 0.566 | 42 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:09.769 | 0.923 | 44 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:09.943 | 1.097 | 44 |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:10.007 | 1.161 | 39 |
10. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:10.159 | 1.313 | 45 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:10.320 | 1.474 | 23 |
12. | Piere Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:10.330 | 1.484 | 44 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:10.332 | 1.486 | 36 |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:10.458 | 1.612 | 48 |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:10.532 | 1.686 | 44 |
16. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:10.569 | 1.723 | 46 |
17. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:10.596 | 1.750 | 26 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:10.662 | 1.816 | 44 |
19. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:10.734 | 1.888 | 46 |
20. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:11.674 | 2.828 | 6 |