Hat futam telt el az idényből, és egyes olasz lapok már tudni vélik, hogy – miután Leclerc számára erősen demoralizáló módon kezdődött az idény a Ferrarinál, ráadásul az elmúlt hétvégi monacói versenyen kiesett – az istálló és a pilóta menedzsmentje között nézeteltérések alakultak ki.
Tény: az istálló többször is Leclerc hátrányára alkalmazta a csapatutasítást, akadt, amikor műszaki gondok hátráltatták, míg legutóbb Monacóban a csapat mérnökei egyszerűen elszámolták magukat az időmérő első szakaszának végén, ezért kiesett a Q1-ből a pilóta, míg csapattársa, Sebastian Vettel az etapot megnyerve került a folytatásba.
Az olasz Formula Passion oldal szerint az elmúlt hétvégi versenyen Leclerc afféle „csendes forradalomba” kezdett, amikor ellentmondást nem tűrően állt neki versenyezni és előzgetni a szűk utcai pályán, aminek az lett a vége, hogy néhány szép megmozdulás után ütközött, defektet kapott, így végül feladta a futamot.
MÁJUS 23., CSÜTÖRTÖK | |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:12.106 | |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:11.118 | |
MÁRCIUS 25., SZOMBAT | |
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.265 | |
Időmérő: 1. Hamilton 1:10.166 | |
MÁJUS 26., VASÁRNAP | |
Futam: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Bottas | |
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |
Június 9., 20.10 | 50. Kanadai Nagydíj |
Június 23., 15.10 | 60. Francia Nagydíj |
Június 30. 15.10 | 32. Osztrák Nagydíj |
Ez a habitus azonban nem feltétlenül válthatott ki tetszést a Ferrari vezetőségéből, mert Mattia Binottóék szerint többet ért volna, ha Leclerc elcsíp néhány pontot – írja az olasz szaklap, majd hozzáteszi: a pilóta versenyen mutatott hozzáállása miatt a menedzsment és az istálló vezetése közel került a törésponthoz.
Ugyanakkor a Corriere dello Sport arról számol be, hogy a monacói időmérő után megtörténtek az első személycserék a Ferrarinál, két mérnököt is lefokoztak: Alessandro Cinelli és Giacomo Tortora más beosztásban folytatja, kettejük helyét az előléptetett Marco Adurno veszi át. Szintén e lap említi meg, hogy Binotto csapatvezető főnökei, John Elkann és Louis Camilleri máris emeltek némileg a csapat költségvetésén, hogy úgy fejlesszék az autó első felfüggesztését, hogy annak az előre beütemezett munka mellett is legyen látható eredménye – mégpedig minél hamarabb, lehetőleg már a június 9-i Kanadai Nagydíjon.
Valószínű azonban, hogy a menedzsmentje és az istálló közötti nézeteltérést pusztán az olasz sajtó fújja fel indokolatlan nagyságúra, mert Leclerc maga a futam után úgy nyilatkozott: túl fog lépni a hazai versenyén őt ért csalódáson.
„A történteket nem tudom megváltoztatni, szóval nincs értelme gondolkodni rajta, hogy mi történt. Tovább kell lépni, és azon kell a folytatásban törni magunkat, hogy a következő versenyhétvégénk jobban sikerüljön” – mondta Leclerc.
A FUTAM ÖSSZEFOGLALÓJA, LECLERC PILLANATAI AZ ELSŐ KÉT PERCBEN