JÚLIUS 10., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:04.867 | |||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:03.660 | |||
JÚLIUS 11., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: törölték | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:19.273 | |||
JÚLIUS 12., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 19., 15.10 | Magyar Nagydíj | ||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj | ||
Augusztus 9. 16.10 | A 70. Évforduló Nagydíja |
Az esőzések miatt 46 perces késéssel megkezdődő időmérőn Lewis Hamilton lubickolt a vizes körülmények között, hiszen valamennyi szakaszt az élen zárta, és több mint 1 másodperces előnnyel szerezte meg pályafutása 89. pole pozícióját, amivel átírta az F1-es történelemkönyveket. 2007-es bemutatkozása óta ugyanis minden idényben szerzett legalább egy elsőséget, sorozata így 14 éve íródik, amivel Michael Schumacher 1994 és 2006 között elért rekordját adta át a múltnak.
Az előző spielbergi nagydíjon a negyedik helyen végző, s pénteken még szenvedő Hamiltonnak így sikerült visszavágnia, főleg, hogy a vb-összetettet vezető csapattársa a negyedik pozícióban végzett.
„Nagyon trükkös volt a mai nap, és mindannyiunk számára nagyon nehezek voltak a körülmények. A kör nagy részében még azt sem látod, merre mész, és az utolsó előtti körömben volt is egy nagyon meleg pillanatom, amikor még a szívverésem is kihagyott. Az utolsó próbálkozásom azonban simára és szépre sikerült, így tudtam javítani is. Szeretem az ilyen napokat" – mondta a címvédő, akinek teljesítményéről korábbi csapattársa, az azóta már visszavonult Jenson Button is elismerően beszélt.
„Lewis köre egészen rendkívüli volt. Ezek között a trükkös körülmények között minden pillanatról pillanatra változik. Ahogy áthaladsz egy fehér vonalon, azonnal kibillen az autó az egyensúlyából, vízátfolyások keresztezik a pályát, míg egyes részeken jobb a tapadás, amit kihasználhatsz. Lewis nagyon jó ilyen körülmények között. Esőben, úgy tűnik, Bottas nem tud a csapattársa közelébe sem érni" – jelentette ki.
Bár Max Verstappen is esélyesnek tűnt a pole-ra, még az utolsó gyors körében elkövetett hibája nélkül sem tudta volna megelőzni Hamiltont, hiszen a megforgása előtt már több mint fél másodperc volt a lemaradása a brithez képest. A hollandnak így meg kellett elégednie a második hellyel, ami reményei szerint ezúttal több sikert hoz neki majd Spielbergben.
„Összességében jó időmérőt tudhatok magam mögött, a harmadik szakaszban azonban sokkal jobban esett az eső, és úgy tűnik, ez már nem feküdt annyira a kocsinak, hiszen sokat csúszkáltam. Mindent összevetve jó a második pozíció. Trükkösek voltak a körülmények, és bár az utolsó köröm jónak ígérkezett, nem hiszem, hogy elég lett volna Lewis legyőzésére" – értékelt a Red Bull hollandja.
A harmadik helyet Carlos Sainz Jr. szerezte meg, az idénynyitón dobogót ünneplő McLaren így sorozatban a második futamon indulhat a harmadik pozícióból. A wokingiak tehát nagyon elégedettek lehetnek még annak ellenére is, hogy a megbüntetett Lando Norris a kilencedik rajkockából startolhat majd.
„Nagyon boldog vagyok, hogy egymás után a második versenyhétvégén szereplünk ilyen jól, és a harmadik rajthelyem pályafutásom legjobbja. Csodás érzés, szerintem ez volt a valaha volt legnehezebb időmérőm. Olyan sok volt a vízátfolyás, egészen furcsa volt. Szinte csúsztam végig az egyenesben, amit imádtam. Beszéltem Lewisszal és Maxszal is, és azt mondták, náluk is hasonló volt a helyzet – mondta lelkesen, majd a vasárnapi esélyekre is kitért. – Lesz pár trükkös köröm Alexszel (Albon) és Valtterivel (Bottas) mögöttem. Az autónk sokkal jobban viselkedik, mint számítottunk rá Barcelonában, de versenytempóban szerintem a Ferrari és a Racing Point is előttünk van. Nem tudom, hogy ők hol végeztek" – tette hozzá.
A negyedik helyen Bottas végzett, lemaradása csaknem 1.5 másodperc volt a csapattársához képest. A finn elárulta, a fékekkel küszködött, így a nagy hátrány részben ennek is betudható.
„Nem volt könnyű menet, nyilván nem a negyedik hellyel számoltam, de ezek a nem mindennapi körülmények új kihívások elé állítanak. Személy szerint úgy érzem, nem sikerült eléggé felmelegítenem az abroncsaimat, aminek az oka részben az volt, hogy a jobb első fékem üvegesedett. Ennek eredményeképp nem is tudtam kiaknázni az autóban rejlő lehetőséget, hiszen vizes körülmények között fontos lett volna, hogy bízhassak a fékekben. Nem vagyok elégedett" – nyilatkozott az előző futamon pole-t és győzelmet szerző finn.
Noha biztatóan kezdett esős körülmények között a Ferrari, majdnem mindkét versenyző kiesett a második szakaszban. Sebastian Vettel a tizedik, Charles Leclerc a 11. helyet szerezte meg. A maranellóiak tehát hiába hozták előre a Hungaroringre tervezett csomag egy részét, a teljesítménybeli javulás egyelőre nem mutatkozott meg Spielbergben. A német pilóta a kvalifikációt követően be is vallotta, többre számított az SF1000-estől.
„Őszintén megvallva, többre számítottam. Nagyon nehéz volt az időmérő, és sokat küzdöttünk azzal, hogy a megfelelő működési tartományba hozzuk a gumikat. Most utána kell járnunk, miért is történt ez. Sokat csúszkáltam, leginkább a Q2 és a Q3 végén. Egyáltalán nem volt ideális. Le kell vonnunk a tanulságokat, és építkezni kell belőlük a következő alkalommal. Vasárnapra száraz időt mondanak, így teljesen mások lesznek a körülmények. Mindent beleadunk majd" – tekintett előre a négyszeres világbajnok.
Az időmérőt követően három versenyzőt is beidéztek a sportfelügyelők: Charles Leclerc-t, Sergio Pérezt és Kimi Räikkönent vizsgálják, a monacóit ráadásul két esetben is. A 11. helyen végző ferraris Danyiil Kvjatot tarthatta fel, illetve a piros zászlós figyelmeztetés alatt szelte át az ellenőrzővonalat. Utóbbi vétség nyomán fogják meghallgatni az Alfa Romeo finn pilótáját is, míg a mexikói a sárga zászlós figyelmeztetés alatt nem lassított eléggé.
Frissítés:
Pérez és Räikkönen nem kapott büntetést, Leclerc viszont csak három hellyel hátrébbról rajtolhat.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.273 | átlag: 196.091 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:20.489 | 1.216 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:20.671 | 1.398 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:20.701 | 1.428 |
5. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:20.922 | 1.649 |
6. | Lando Norris* | brit | McLaren-Renault | 1:20.925 | 1.652 |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:21.011 | 1.738 |
8. | Pierre Gasly | francia | Alpha Tauri-Honda | 1:21.028 | 1.755 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:21.192 | 1.919 |
10. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:21.651 | 2.378 |
11. | Charles Leclerc* | monacói | Ferrari | 1:19.628 | 1.803 |
12. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:19.636 | 1.811 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:19.645 | 1.820 |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Alpha Tauri-Honda | 1:19.717 | 1.892 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:20.211 | 2.386 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.372 | 3.184 |
17. | Sergio Pérez | mexikó | Racing Point-Mercedes | 1:21.607 | 3.419 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:21.759 | 3.571 |
19. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.831 | 3.643 |
20. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | idő nélkül | – |
* 3 rajhelyes büntetés |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:18.188 | 1. | Hamilton | 1:17.825 |
2. | Verstappen | 1:18.297 | 2. | Verstappen | 1:17.938 |
3. | Norris | 1:18.504 | 3. | Norris | 1:18.448 |
4. | Sainz | 1:18.590 | 4. | Bottas | 1:18.657 |
5. | Bottas | 1:18.791 | 5. | Gasly | 1:18.744 |
6. | Ricciardo | 1:19.662 | 6. | Ocon | 1:18.764 |
7. | Ocon | 1:19.687 | 7. | Sainz | 1:18.836 |
8. | Stroll | 1:19.697 | 8. | Albon | 1:19.014 |
9. | Kvjat | 1:19.824 | 9. | Ricciardo | 1:19.229 |
10. | Gasly | 1:20.192 | 10. | Vettel | 1:19.545 |
11. | Vettel | 1:20.243 | 11. | Leclerc | 1:19.628 |
12. | Russell | 1:20.382 | 12. | Russell | 1:19.636 |
13. | Leclerc | 1:20.871 | 13. | Stroll | 1:19.645 |
14. | Albon | 1:20.882 | 14. | Kvjat | 1:19.717 |
15. | Magnussen | 1:21.140 | 15. | Magnussen | 1:20.211 |
16. | Räikkönen | 1:21.372 | |||
17. | Pérez | 1:21.607 | |||
18. | Latifi | 1:21.759 | |||
19. | Giovinazzi | 1:21.831 | |||
20. | Grosjean | idő nélkül |